شناسهٔ خبر: 3309664 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

بهادری در گفتگو با مهر؛

سهم عشایر آذربایجان غربی از صندوق توسعه کشاورزی تامین شود

ارومیه- مدیر کل امور عشایر آذربایجان غربی بر لزوم توجه ویژه به تامین سهم عشایر استان در صندوق توسعه کشاورزی استان تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

علی بهادری در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن تاکید بر اهميت نقش صندوق توسعه کشاورزی در رفع نيازهاي شبكه تعاونیهای عشایر، افزود: سهم عشایر در این صندوق 3 میلیارد و 120 میلیون ریال بوده که متاسفانه تا کنون 122 میلیون ریال محقق شده است.

وی خواستار تامین اعتبار سهم عشایر در صندوق توسعه کشاورزی آذربایجان غربی شد و اظهار داشت: در این راستا سرمایه های شرکتهای عضو صندوق باید افزایش یافته و همه شرکتهای عشایری عضویت خود را در صندوق توسعه کشاورزی انجام دهند.

مدیر کل امور عشایر آذربایجان غربی با بیان اینکه هم اکنون سه شرکت تعاونی عشایری شهرستان خوی، شاهیندژ و پیرانشهر عضو صندوق توسعه کشاورزی آذربایجان غربی هستند، با اشاره به نقش کارآمد شبکه تعاونیهای عشایری در ارائه خدمات هر چه بیشتر به عشایر، خواستار تلاش مضاعف برای ارائه خدمات مطلوب به عشایر شد.

بهادری با اشاره به چالشهای موجود در راستای تامین نهاده های دامی و ضرورت تامین و توزیع علوفه یارانه دار با توجه به وابستگی اقتصاد جامعه عشایری به دام، اعلام کرد: تامین و توزیع نهاده های دامی، بیمه کردن دام و تسهیل شرایط موجود، جهت ترغیب عشایر به این مهم، توزیع کالاهای یارانه ای می تواند گره گشای برخی از مسائل و مشکلات موجود باشد.

وی با اشاره به اینکه با توجه به نقش اساسی عشایر به عنوان قشری مولد و نماد اقتصاد مقاومتی، اهتمام و ظرفیت سازی برای بازسازی تشکلها را رمز بقا و موفقیت شبکه تعاونیهای عشایری دانست و گفت: هدایت شبکه تعاونیهای عشایری برای استفاده از ظرفیتهای قانونی کشور از جمله صندوق حمایت از بخش کشاورزی واعطای تسهیلات ضروری است.

وی به اشاره به دیدگاه و تفکر اقتصادی در سمت و سو بخشیدن و افزایش بهره وری در کارهای تولیدی در خصوص مجوز صادرات دام، بازاریابی برای محصولات عشایری و شرکت در نمایشگاهها، یادآور شد: فرصت سازی برای صندوق اعتبارات خرد زنان و اجرای طرحهای ساماندهی در این راستا ضروری است.

مدیر کل امور عشایر آذربایجان غربی همچنین در خصوص اهميت بيمه دام با هدف حفظ دام عشایر در برابر خطرات، عوامل و حوادث غیر مترقبه، اظهار داشت: یکی از راهکارهای عملیاتی درحفظ سرمایه دامهای عشایر نهادینه کردن فرهنگ بیمه دام با شناسایی عوامل  متعدد و موثر در پذیرش بیمه توسط دامداران است.

بهادری نقش تشکل های عشایری را در عملیاتی کردن این طرح را مهم دانست و افزود: شرکتهای تعاونی عشایری با توجه به اشرافیت به جامعه عشایری و چالش های موجو در منطقه می توانند نقش موثری در این راستا ایفا و زمینه ایجاد امکانات توسعه ای و رونق بخشی و تسهیل در معیشت عشایر را فراهم کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما