شناسهٔ خبر: 33096136 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

استاندار لرستان:

کسانی که تسهیلات بلاعوض گرفته اند باید چادرها را تخلیه کنند

استاندار لرستان: اجباری برای تخلیه چادرها نیست و فقط کسانی که تسهیلات بلاعوضِ دوره انتقال را گرفته اند باید چاردهایشان را تخلیه و جمع آوری کنند.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
خادمی در برنامه پیگیری تیتر امشب گفت: آنهایی که در چادر اسکان داده شده اند اغلب کسانی هستند که خانه هایشان تخریب شده است و تاکنون 1940 فقره وام بلاعوض برای این که بتوانند جایی را اجاره کنند پرداخت شده است و تعدادی هم باقی مانده اند که تا اواسط هفته امیدواریم به بقیه نیز کمک بلاعوض دوره انتقال پرداخت شود و آنهایی که تسهیلات گرفته اند اغلب خانه اجاره کرده اند و الان حدود 30 ، 35 چادر باقی مانده که بعد از دریافت تسهیلات آنها نیز چادرها را تخلیه خواهند کرد.
 
توضیح استاندار لرستان درباره جمع آوری چادر سیلزدگان 
 
استاندار لرستان گفت: تمهیداتی هم اندیشیده شده و با املاک و فرماندار و شورای شهر جلساتی داشته ایم تا کمک کنند زودتر افراد بتوانند خانه اجاره کنند و گفتیم که لازم است مانع از افزایش بی منطق اجاره بها شوند. 
 
خادمی گفت: آنهایی که هنوز کمک بلاعوض برای اجاره نگرفته اند یا تشکیل پرونده نداده اند و یا درگیر مسائل معمول اداری اند که به زودی حل خواهد شد.
 
او درباره وضع مستاجران هم گفت: تسهیلاتی که به مستاجران تعلق می گیرد فقط کمک معیشتی است و تعداد این افراد 28 نفر (خانوار) است.
 
کسانی که کمک بلاعوض گرفته اند باید چادرها را تخلیه کنند 
 
عزیزالله مهدیان معاون بنیاد مسکن انقلاب هم در ادامه گفت: در لرستان بیش از 1100 واحد آوار برداری شده و 600 واحد هم پی کنی شده است.
 
او با اشاره به قول همکاری بانک ها گفت: همه تسهیلات این هفته 100 درصد تخصیص می یابد و پرداخت خواهد شد.
 
مهدیان درباره واحدهایی که در حریم و بستر رودخانه ها هستند نیز گفت: در خوزستان واقعا امکان جابجایی بسیار از این واحدها و روستاها نیست زیرا با معیشت و کسب و کار مردم ارتباط دارد و باید چاره ای دیگر اندیشید مثلا ساخت پیلوت. 
 
مهدیان گفت: ما نسبت به مناطق زلزله زده در مناطق سیلزده 2 برابر تسهیلات بلاعوض اختصاص داده ایم.
 
کسانی که کمک بلاعوض گرفته اند باید چادرها را تخلیه کنند 
 
سعیدی سخنگوی سازمان مدیریت نیز با اشاره به بازدید از مناطق سیلزده لرستان گفت:  از  انجیرستان لرستان که 1800 هکتار است
 حدود 200 هکتار آسیب دیده و در مجموع 80 هکتار نیاز به تخلیه رسوب و گل و لای دارد که با قوت در حال پاکسازی بود و بخش اعظمی از آن پاکسازی شده بود و بقیه کارها هم طبق روال در حال انجام بود. 
 

نظر شما