شناسهٔ خبر: 33095367 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

ترامپ: به خاورمیانه نیرو نمی‌فرستیم/ ملت ایران تروریست هستند/ برجام "نمایش وحشت" است!

باشگاه خبرنگاران / ابنا

ترامپ درباره برجام گفت: «توافقی که توسط رئیس‌جمهور اوباما امضا شد، یک نمایش وحشت بود؛ توافق وحشتناکی بود. از لحظه‌ای که من این توافق را به هم زدم و به آن خاتمه دادم ایران وارد مسیر بدی شد؛ آنها اکنون درگیر مسائل مالی گسترده‌ای هستند؛ تورمی دارند که بالاترین نرخ در جهان است.»

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا ـ رئیس جمهوری آمریکا شامگاه دیروز پنجشنبه 2 خرداد 1398 (بامداد جمعه به وقت تهران) در ادامه فعالیت های انتخاباتی خود، در بین جمعی از کشاورزان آمریکایی، سخنان سخیف خود درباره ملت ایران را تکرار کرد و نیز مدعی شد ایران پشت سر تمام مشکلات خاورمیانه قرار دارد.

«دونالد ترامپ» در عین حال گفت: فکر می‌کنم نیازی به اعزام نیرو به خاورمیانه برای مقابله با ایران نیست.

این در حالی است که "سی‌ان‌ان"، "آسوشیتدپرس"، "وال‌استریت‌ژورنال" و برخی از دیگر رسانه‌های آمریکا پنجشنبه گزارش دادند مقام‌های پنتاگون قرار است طرحی در خصوص اعزام چندین هزار نظامی به خاورمیانه را تقدیم مقام‌های دولت کنند.

ترامپ در پاسخ به سوالی در خصوص این گزارش‌ها گفت: فکر نمی‌کنم نیازی به آنها (این نیروها) داشته باشیم، واقعا فکر نمی‌کنم، ولی قرار است ظرف یک ساعت آینده جلسه‌ای در همین خصوص داشته باشم. اگر نیاز به اعزام نیرو باشد حتما می‌فرستم.

وی در ادامه به تکرار ادعاهایی پرداخت که در این مدت بارها تکرار کرده است: ایران بازیگر بسیار خطرناک و بسیار بدی بوده است.

رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر از لفظ توهین‌آمیز "ملت تروریست" برای مردم قهرمان ایران استفاده کرد و گفت: آنها ملت تروریست هستند و ما با این موضوع کنار نمی‌آییم.

ترامپ در ادامه از توافق هسته‌ای برجام به عنوان "نمایش وحشت" یاد کرد و مدعی شد خروج من از برجام ایران را در وضعیت بغرنجی از لحاظ اقتصادی قرار داده است.

ترامپ درباره برجام ادامه داد: توافقی که توسط رئیس‌جمهور «اوباما» امضا شد، یک نمایش وحشت بود؛ توافق وحشتناکی بود. از لحظه‌ای که من این توافق را به هم زدم و به آن خاتمه دادم ایران وارد مسیر بدی شد؛ آنها اکنون درگیر مسائل مالی گسترده‌ای هستند؛ تورمی دارند که بالاترین نرخ در جهان است.

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه گفت ایرانی‌های زیادی را می‌شناسد و انها مردمان فوق‌العاده‌ای هستند. ولی این کشور در وضعیت بسیار بدی قرار دارد و وقتی که من اینجا آدم، آنها حامی تروریسم بودند.»

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه بار دیگر تصریح کرد فکر نمی‌کند نیازی به اعزام نیرو به خاورمیانه وجود دارد، اما اگر الزامی برای این کار وجود داشته باشد، هر تعداد نیرو که لازم باشد به منطقه اعزام می‌کند.

* ظریف: ترامپ نه تاریخ می‌داند و نه ایرانیان را می‌شناسد

در واکنش به سختنان سخیف ترامپ ، وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: سخنان سخیف رئیس جمهوری آمریکا درباره کشورمان نشان دهنده این است که ترامپ نه تنها چیزی از تاریخ نمی داند بلکه او ملت ایران را نمی شناسد.

«محمدجوادظریف»روز جمعه در اسلام آباد پایتخت پاکستان در واکنش به سخنان سخیف روز گذشته «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در تروریست خواندن ملت ایران، اظهار داشت: آقای ترامپ با اظهاراتش ثابت می کند که ادعای وی و همکارانش برای حمایت از مردم ایران دروغی بیش نیست.

وی با یادآوری اینکه ترامپ چند روز قبل مدعی شده بود که پایان ایران خواهد بود، افزود: ایران شاهد پایان ترامپ خواهد بود ولی وی شاهد پایان ایران نخواهد بود.

ظریف تاکید کرد: ایران هزاران سال بوده و خواهد بود و یک کشور تازه به دوران رسیده نمی تواند اینطور درباره ایران صحبت کند و این نشان دهنده آن است که ترامپ حتی در ظاهرسازی که دیگران می کنند، نمی تواند آن را کاملا ادامه دهد و آن نیت واقعی و درونی خود را درباره مردم ایران بروز می دهد.

وزیرامورخارجه ایران افزود: ترامپ بارها مردم ایران را به لقبی مانند تروریسم که فقط برآزنده خوداوست، متهم کرده. حرف ما درباره تروریسم شعار نیست، ترامپ علنا اعلام کرد که علیه مردم ایران جنگ اقتصادی می کند و این یعنی ترور، یعنی تلاش برای تحمیل یک دیدگاه سیاسی از طریق فشار اقتصادی، از طریق جلوگیری از فروش غذا، دارو مواد اولیه که برخلاف دستور دیوان بین المللی دادگستری بوده و تمام این موارد شامل اقدامات تروریسم اقتصادی او برعلیه ملت ایران به شمار می رود.

ظریف تاکید کرد: اگر کسی تروریست باشد آن شخص، خود ترامپ است که مرتکب تروریسم اقتصادی شده در حالی که جمهوری اسلامی ایران چون همیشه در صف اول مبارزه با تروریسم در این منطقه بوده است.

وی افزود: حمایت جمهوری اسلامی ایران از مردم عراق و سوریه در مقابل تروریسم توسط این ملت ها مورد قدردانی قرار گرفته و این واقعیتی است که همه به آن اذعان دارند.

..........................
پایان پیام/ 101

نظر شما