شناسهٔ خبر: 33093743 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بخش عمده‌ای از سرمایه‌گذاری صنعتی زنجان متعلق به بخش خصوصی است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به افزایش 28 درصدی سرمایه‌گذاری در استان گفت: بخش عمده‌ای از سرمایه‌گذاری صنعتی استان متعلق به بخش خصوصی است.

صاحب‌خبر -

ناصر فغفوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: یکی از برنامه‌های مهم سازمان صنعت استان در سال جاری حمایت از تولید با توجه به شعار تعیین شده از سوی مقام معظم رهبری است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان به اقدامات ارزنده صورت گرفته در استان طی سنوات گذشته در راستای حمایت از تولید بیان کرد: در دو سال گذشته هیچ واحد تولیدی در استان تعطیل نشده است.
وی با اشاره به ثبت 763 مورد سرمایه‌گذاری در استان طی سال گذشته بیان کرد: این تعداد در مقایسه با سال قبل از آن 28 درصد افزایش داشت.
فغفوری با اشاره به اینکه میزان اشتغال ایجاد شده از محل سرمایه‌گذاری انجام شده 18 هزار و 800 نفر بوده است، تصریح کرد: بخش عمده‌ای از سرمایه‌گذاری صنعتی استان متعلق به بخش خصوصی بوده است.
فغفوری گفت: تاکنون یک هزار و 615 درخواست سرمایه‌گذاری با پیش‌بینی 21 هزار میلیارد تومان سرمایه و ایجاد 55 هزار اشتغال انجام شده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان همچنین از وجود یک هزار و 238 پروانه بره‌برداری در استان با 7 هزار و 500 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری خبر داد و گفت: این امر موجب اشتغال 42 هزار نفر در حوزه صنعت شده است.
وی با اشاره به رشد شاخص‌های صنعتی در استان افزود: در حالی شاهد موفقیت استان در بخش‌های مختلف هستیم که زنجان فقط حدود 1.5 درصد از مساحت کل کشور را دارد.
فغفوری با بیان اینکه امروز سهم زنجان از صدور جواز تاسیس‌ها در کشور 3 درصد و از لحاظ سرمایه‌گذاری 4 درصد است، اضافه کرد: در واقع این میزان سرمایه‌گذاری برابر با دو برابر سهم جمعیتی و وسعت استان است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در ادامه از صدور 8 هزار پروانه صنعتی مرتبط با اصناف در استان خبر داد و گفت: در حوزه اشتغال نیز موظفی استان 7 هزار و 492 مورد بود که به 11 هزار و 895 مورد رسید.

انتهای پیام/73005/ق30

نظر شما