شناسهٔ خبر: 33092400 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تأکيد سخنگوي وزارت خارجه کره شمالي؛

مذاکره با آمريکا از سر گرفته نخواهد شد

کره شمالی اعلام کرد مذاکرات هسته ای با آمریکا هرگز از سرگرفته نخواهد شد مگر اینکه دولت ترامپ از درخواست های یکجانبه فاصله بگیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، کره شمالی روز جمعه اعلام کرد مذاکرات هسته ای با آمریکا هرگز از سرگرفته نخواهد شد مگر اینکه دولت دونالد ترامپ از درخواست های یکجانبه برای خلع سلاح هسته ای فاصله بگیرد.
اظهارات سخنگوی وزارت امور خارجه کره شمالی که رسانه های دولتی این کشور آن را منتشر کردند, تازه ترین مورد ابراز ناخرسندی پیونگ یانگ از به بن بست رسیدن مذاکرات است. این سخنان در پی شلیک دو موشک کوتاه برد توسط پیونگ یانگ در این ماه که ظاهرا هدف از آن اعمال فشار بر واشنگتن و سئول بود, بیان می شود.
گفتگوهای بین واشنگتن و پیونگ یانگ از ماه فوریه که نشست کیم جونگ اون رهبر کره شمالی و دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا شکست خورد, متوقف شده است. کیم پس از آن دیدار اعلام کرد دولت ترامپ تا پایان سال مهلت دارد پیشنهادهای قابل قبولی برای دو طرف به منظور دستیابی به یک توافق ارائه کند.
سخنگوی وزارت امور خارجه کره شمالی در بیانیه ای که توسط خبرگزاری رسمی این کشور منتشر شد, اعلام کرد آمریکا با درخواست های غیرممکن و یکجانبه خود, به عمد نشست کیم-ترامپ را به شکست کشاند.
در این بیانیه اعلام شده است: "بدین وسیله, ما یک بار دیگر تأکید می کنیم که آمریکا با نقشه ای که هم اکنون در ذهن دارد, نخواهد توانست ما را حتی ذره ای تکان دهد و هر چه بی اعتمادی و اقدامات خصمانه اش در قبال کره شمالی افزایش یابد, واکنش ما شدیدتر خواهد بود".
در ادامه این بیانیه آمده است: "اگر آمریکا روش محاسباتی فعلی خود را کنار نگذارد و روش محاسباتی جدیدی ارائه نکند, گفتگوهای آمریکا-کره شمالی هرگز از سرگرفته نخواهد شد و در نتیجه, چشم انداز حل و فصل مسئله هسته ای بسیار تیره و تار خواهد بود".

نظر شما