شناسهٔ خبر: 33087097 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

استاندار خوزستان:

کلیه روستاییان خوزستان در کانکس‌های کولردار مستقر شدند/ خسارت واحد‌های تولیدی کم بوده است

شریعتی وضعیت روستا‌های سیل زده استان خوزستان را رو به بهبود دانست و گفت: اکنون آب از اکثر روستا‌ها خارج شده و در این هفته تمامی روستا‌ها از آب تخلیه می‌شود و کلیه روستاییان در کانکس‌های کولردار مستقر شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دولت خبرگزاری شبستان، برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما شب گذشته (پنجشنبه ۲ خرداد) با موضوع بازسازی مناطق سیل زده پخش شد که در این برنامه استاندار خوزستان درباره وضعیت کنونی این استان و اقدامات انجام شده برای جبران خسارات وارده به بخش های مختلف کشاورزی، صنعتی و مناطق مسکونی استان به ارائه توضیحاتی پرداخت.

 

«غلامرضا شریعتی» وضعیت روستا‌های استان را رو به بهبود دانست و گفت: روستای مگران ۳ آب قبلا کامل خارج شده و از جاده هم خارج شده است. کانکس‌های کولردار تأمین کردیم و از ۳ شب پیش کلیه روستاییان در کانکس‌های کولردار مستقر شدند. در روستای حمدان آب خارج شده و نیمی از کانکس‌ها هم رسیده و تا 3 خرداد کامل می‌شود و کانکس‌ها در حیاط منازل امن مستقر شوند و کولر‌ها نصب شوند.

 

وی ادامه داد: در شهرستان کارون هم مردم در حال بازگشت هستند و اکنون آب از اکثر روستا‌ها خارج شده و در این هفته تمامی روستا‌ها از آب تخلیه می‌شود.

 

استاندار خوزستان در ادامه این برنامه درباره خسارات وارد شده از سیل به واحدهای صنعتی این استان نیز به ارائه توضیحاتی پرداخت و با اشاره به اینکه خسارات بخش های صنعتی زیاد نبوده است، گفت: ما دور تمام شهرک‌های صنعتی سیل بند و خاکریز زدیم و تنها جایی که خسارت وارد شد جایی بود که رودخانه کرخه و دز به هم پیوستند که شهرک صنعتی۲ اهواز آسیب حداقلی دید، اما با این‌حال مجتمعی که برای مناطق سیل‌زده نان می‌پخت کار خود را در آنجا ادامه داد.

 

وی با اشاره به اینکه ۲۸ میلیارد تومان خسارت مستقیم و ۸۴ میلیارد تومان خسارات غیرمستقیم به واحد‌های صنعتی وارد شده است، گفت: در مورد میزان خسارات وارد شده از سیل به واحدهای صنفی هم اکنون بررسی ها در حال انجام است./

نظر شما