شناسهٔ خبر: 33086530 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

تمهیدات ویژه برای مراسم شب‌های قدر

پلیس پایتخت و شرکت واحد اتوبوسرانی تهران تمهیدات ویژه‌ای برای خدمت رسانی مراسم شب‌های قدر اتخاذ کردند.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
پلیس پایتخت اعلام کرد: تردد خودرو‌های سنگین از ساعت 21 تا پایان مراسم احیای شب‌های قدر در شهر تهران ممنوع است.
 
رئیس پلیس پیشگیری پایتخت هم از برنامه‌های پلیس برای برقراری امنیت در شب‌های قدر خبر داد و گفت: با توجه به اینکه شهروندان تهرانی در این شب‌ها در مراسم مختلف شرکت می‌کنند، وظیفه پلیس هم سنگین‌تر می‌شود.
 
سردار «کیوان ظهیری» از شهروندان خواست به توصیه‌ها و هشدار‌های پلیس توجه کنند و گفت: شهروندان هم چنانچه قصد ترک منازل خودشان را دارند، حتما به ایمنی آن توجه لازم را بکنند و با توجه به اینکه بیشترین سرقت‌ها از واحد‌های طبقه اول صورت می‌گیرد، حتما از حفاظ در بالکن استفاده کنند.
 
وی ادامه داد: شهروندان در این شب‌ها ماشین‌های خود را در اماکن خلوت پارک نکنند و به هیچ عنوان اموال خودشان را داخل خودرو نگذارند. متاسفانه برغم توصیه‌ها و هشدار‌های پلیس امروز بیشترین سرقت‌ها از نوع اموال داخل خودرو و لوازم داخل خودرو است.
 
رئیس پلیس پیشگیری پایتخت گفت: از مردم درخواست داریم اموال با ارزش خود هم‌چون طلا، سکه و ارز را در خانه نگه ندارند و در صندوق امانات بانک‌ها نگهداری کنند.
 
وی افزود: در شب‌های احیای گشت‌های انتظامی اعم از پیاده، موتوری و خودرویی افزایش می‌یابد و در همه مکان‌هایی که احساس خلأ می‌شود، حضور خواهیم داشت.
 
رئیس پلیس پیشگیری پایتخت افزود: مأموران ناجا به صورت محسوس و نامحسوس در تمامی مساجد، تکایا و هیئت‌ها حضور خواهند داشت.
 
سردار ظهیری در خصوص استفاده از ظرفیت بسیج در برقراری امنیت در شب‌های احیا خاطرنشان کرد: امنیت پایدار حاصل مشارکت همه دستگاه‌ها و مشارکت خود مردم است و در صورت نیاز از ظرفیت بسیج استفاده خواهیم کرد.

 خدمت رسانی ویژه شرکت واحد اتوبوسرانی تهران

 
شرکت واحد اتوبوسرانی تهران تمهیدات ویژه‌ای را برای سرویس رسانی مراسم شب‌های قدر، اجرا می‌نماید.
 
به گزارش ­روابط عمومی­ اتوبوسرانی تهران،­ ناوگان­ این شرکت­­، ایاب و ذهاب زائران گرامی حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) و حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) را در شب‌های قدر پوشش خواهد داد.
 
سرویس رسانی به حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در این شب ها، از ساعت ۲۱ و از مترو شهرری به مقصد میدان مدرس شهرری و پس از پایان مراسم نیز از حرم به مقاصد مترو شهرری- میدان خراسان- کهریزک- پایانه خاوران- زمان آباد- نازی آباد- جاده نظامی- دولت آباد - میدان شوش می‌باشد.
 
همچنین سرویس رسانی به شرکت کنندگان در مراسم حرم مطهر حضرت امام خمینی (ع) نیز براساس برنامه ریزی صورت گرفته از ساعت ۲۰ و از میادین آزادی - راه آهن - خراسان و انقلاب اسلامی صورت خواهد پذیرفت.

متروی تهران هم  اطلاعیه داد در شب‌های قدر در تمامی خطوط درون‌شهری از ساعت ۲۳ تا ۵:۳۰ صبح فعال است.
 
بر اساس مصوبه هیات وزیران ساعت کاری همه وزارتخانه ها و مؤسسات دولتی نیز  شنبه و چهارشنبه ۴ و ۸ خرداد ، برابر با نوزدهم و بیست و سوم ماه مبارک رمضان ، با دو ساعت تأخیر آغاز می‌گردد.
 
امشب شب نوزدهم ماه رمضان؛ اولین شب از لیالی پر فضیلت قدر است .

نظر شما