شناسهٔ خبر: 3308461 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

مدیرکل ICT استان خوزستان خبر داد: وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات به استان خوزستان سفر می کند

مدیر کل ICT استان خوزستان با اشاره به سفر وزیر ارتباطات به همراه هیئت همراه به استان خوزستان در روز پنج شنبه گفت: افتتاح پروژه های ارتباطی، مخابراتی و فناوری اطلاعات در دستور کار قرار دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مهندس ملکی جهان با بیان این مطلب افزود: با حضور دکتر واعظی از سرویس های خدماتی مرکز داده استان خوزستان بهره برداری خواهد شد.

وی همچنین به بهره برداری از سرویس های مونیتورینگ، پشتیبانی، ایمیل استانی، سرویس خدمات مبتنی بر VOIP اشاره کرد و گفت: در این سفر پروژه هایی  همچون پنجره واحد اقتصادی در گمرک آبادان جهت ترخیص کالاهای رادیویی و ارتباطی به صورت مکانیزه، افتتاح خواهد شد.

مدیرکل ICT استان خوزستان اظهار کرد: همچنین در این سفر 880 کیلومتر فیبرنوری در مسیرهای مختلف استان خوزستان  به بهره برداری خواهدرسید.

وی توسعه زیرساختهای فناوری الکترونیکی باجه ها را در پست استان ضروری برشمرد و گفت: به هنگام سازی کدهای پستی 10 رقمی در سطح استان، توسعه زیرساخت های فناوری توسعه باجه خدمات الکترونیکی و ... از جمله پروژه هایی است که دراین سفر افتتاح خواهد شد.

ملکی جهان خاطر نشان کرد: همچنین با حضور دکتر واعظی شرکت رایتل در استان نسبت به راه اندازی 14 سایت ارتباطی در شبکه ارتباطات سیار اقدام خواهدکرد وشرکت ایرانسل نیز توسعه شبکه سیار در نسل های سوم و چهارم ارتباطات سیار را در دستور کار خود دارد.

وی اظهارکرد: در بخش دیگری از سفر به استان خوزستان، دکتر واعظی با تولید کنندگان تجهیزات ارتباطی دیدار خواهد کرد و رونمایی از نرم افزارهای بومی استان انجام خواهد شد.

ملکی جهان ادامه داد: همزمان با سفر وزیر ارتباطات، جلسه کارگروه دولت الکترونیک خوزستان با حضور مهندس جهانگرد دبیر شورایعالی فناوری اطلاعات کشور ورییس سازمان فناوری اطلاعات برگزار خواهد شد و اعضای کمیته ومدیران ICT دستگاهها به هم اندیشی در خصوص توسعه دولت الکترونیک خواهند پرداخت.

مدیرکلICT استان تصریح کرد: دیدار با رؤسای پارکهای علم و فناوری سراسرکشور در دانشگاه چمران اهواز و سخنرانی در جلسه بسیجیان مخابراتی سراسر کشور از دیگر برنامه های این سفر است.

نظر شما