شناسهٔ خبر: 33084566 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

کارشناس مسائل مذهبی لرستان مطرح کرد؛

پیروزی اسلام و نابودی استکبار را از خدا بخواهیم/ تثبیت تقدیرها در شب های قدر

کارشناس مسائل مذهبی لرستان گفت:در شب های قدر ظهور امام زمان (عج)، حل مشکلات کشورهای اسلامی و مسلمانان و نابودی کفر جهانی را از خداوند بخواهیم .

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا حجت‌الاسلام محمد بیرانوند؛ کارشناس مسائل مذهبی لرستان در گفت وگو با سفیرافلاک پیرامون فضیلت لیالی قدر اظهارداشت: شب قدر شب تثبیت تقدیرها، شب عفو خواهی و طلب بخشش و فرصتی تکرار نشدنی برای هر یک از ما  به جهت امیدواری به بخشش ذات بی همتاست.

 

وی با اشاره به آیات ۳ و ۴ سوره «دخان» افزود:شب قدر به این جهت ‘قدر’ نامیده شده است چراکه جمیع مقدرات بندگان در تمام سال در آن شب تعیین می شود.

 

این کارشناس مذهبی روایاتی از پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار در رابطه با شب قدر بیان کرد و گفت: دورشدن ازعذاب دوزخ ،آمرزش گناهان از جمله نکاتی است که در روایات دینی پیرامون شب زنده داری در لیالی قدر به آن اشاره و تأکید شده است.

 

حجت الاسلام بیرانوند یکی از ویژگی های شب قدر را آزادی روح آدمی دانست و خاطرنشان کرد: انسان در لحظه لحظه زندگی اش هدف وسوسه ها است؛ اما اراده خداوند براین است که در شب قدر سلطه و سیطره را از شیاطین گرفته و برای بندگانی که به او رو آورده اند، فرصت عروج فراهم آورد.

 

این طلاب حوزه علمیه رضویه با ابراز این که این شب ها بهترین زمان برای اجابت دعاست عنوان داشت: در شب های قدر ظهور امام زمان (عج)،سلامتی رهبر، حل مشکلات کشورهای اسلامی و مسلمانان و نابودی کفر جهانی ،عقل کامل ، فرزندان صالح و حسن عاقبت را از خداوند بخواهیم.

 

این کارشناس مسائل مذهبی غسل کردن ، قرائت دعای جوشن کبیر وصد رکعت نماز و هم چنین قرآن خواندن و به سر گرفتن  را از جمله اعمال سفارش شده در این شب ها عنوان کرد.

 

انتهای پیام/

 

 

 

نظر شما