شناسهٔ خبر: 33083284 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

برای افزایش اجاره بها شاخص تعیین می شود

مدیرکل دفتر سرمایه گذاری و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: با تشکیل کمیته ای برای میزان افزایش اجاره بهای مسکن شاخص تعیین خواهد شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،   عباس فرهادیه در برنامه گفتگوی 18:30 شبکه خبر با اعلام این مطلب گفت: پیشنهاد تشکیل کمیته تعیین شاخص افزایش اجاره، تقدیم وزیر شده است. این کمیته متشکل از دو نماینده از نمایندگان مجلس، نماینده شورای عالی استان؛ نماینده اتحادیه مشاورین املاک؛ نماینده دادستانی کل کشور؛ نماینده بانک مرکزی و نماینده سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان است.
 
برای افزایش اجاره بها شاخص تعیین می شود 
 
این مقام مسئول با اشاره به تفاوت گسترده بین خانه ها و ناهمگن بودن املاک گفت: نرخ گذاری برای مسکن و اجاره غیرممکن است و ما باید به سمت تعیین شاخص میزان افزایش برویم و همزمان با افزایش تولید بتوانیم بازار مسکن را آرام و متعادل کنیم.
 
 فرهادیه افزایش بیش از 2 برابری نرخ مسکن را قابل کتمان ندانست و گفت: باید بتوانیم با افزایش تولید مسکن بین تقاضا و عرضه تعادل ایجاد کنیم و مطمئنا با عرضه 450 هزار واحد مسکن مهر و  عرضه 400 هزار واحد دیگر به زودی شاهد تعادل بازار و چه بسا کاهش قیمت مسکن خواهیم بود. 
 
برای افزایش اجاره بها شاخص تعیین می شود 
 
مصطفی قلی خسروی رئیس اتحادیه املاک کشور نیز با اشاره به تجربه سالها پیش و تجربه نافرجام و غیر عملی تعیین میزان افزایش قیمت گفت: آزموده را آزمودن خطاست و تنها باید سامانه بازار املاک تقویت شود و مشخصات همه املاک و معاملات آنجا ثبت شود و از طریق کد رهگیری برای همه مردم قابل دسترسی باشد زیرا همین کد رهگیری امنیت اقتصادی و اجتماعی را افزایش می دهد.
 
او با اشاره به افزایش قیمت مسکن گفت: بازار مسکن متاثر از بازار طلا، ارز، بورس، و حامل های انرژی است و با اقداماتی که دارد انجام می گیرد که باعث ثبات نسبی و رو به کاهش قیمت ارز و طلا شده و نیز عرضه مسکن به زودی شاهد تعادل بازار و کاهش قیمت ها خواهیم بود.
 

نظر شما