شناسهٔ خبر: 33076929 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: خرداد | لینک خبر

فوت ۹ نفر بر اثر حوادث جوی در کشور/امدادرسانی در ۶ استان ادامه دارد

صاحب‌خبر -
خرداد؛ رییس سازمان امداد و نجات با بیان اینکه امدادرسانی به مناطق متاثر از حوادث جوی در ۶ ا ستان کشور همچنان ادامه دارد، گفت: به ۲۰۵۰ نفر در ۱۷ استان کشور امدادرسانی شده و ۹ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین وضعیت امداد رسانی به مناطق متاثر از حوادث جوی سیل و رعد و برق از ٢٤ اردیبهشت لغایت اول خرداد، گفت:١٧ استان آذربایجان شرقی، اردبیل، اصفهان، ایلام، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، رضوی و شمالی، زنجان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، کرمانشاه، مرکزی و یزد متاثر از حوادث جوی بودند.

وی با اشاره به مناطق امدادرسانی شده، ادامه داد: در ٨٣ شهر، روستا و مناطق عشایرنشین به ٢٠٥٠نفر امدادرسانی شده است همچنین اسکان اضطراری برای ٣٣٩ نفر آماده شده و ٨٣ نفر به مناطق امن منتقل شدند.

رییس سازمان امداد و نجات با اشاره به انتقال ٧ نفر به مراکز درمانی تصریح کرد:  براثر این حوادث ٩نفر جان خود را از دست داده‌اند. ٥ نفر از این افراد بر اثر وقوع سیل در کاشان، میبد، سربیشه فوت شده‌اند همچنین ٣نفر درایلام ،چهارمحال و بختیاری و مرکزی بر اثر برخورد صاعقه و ١نفر نیز در آذربایجان شرقی به دلیل ریزش کوه جان خود را از دست داده‌است.

سیلمی خاطرنشان کرد: تخلیه آب از ١٥٩ واحد مسکونی صورت گرفته و همچنین ٤٨ دستگاه از مسیر سیلاب رها سازی شده‌اند.

وی با بیان اینکه ١٩٨ تیم شامل ٧٨١ نفر در این عملیات حضور داشتند، ادامه داد: ١٢٢ دستگاه چادر، ٤٦٠ تخته پتو، ٢٢٠ تخته موکت، ١٣٣ کیلوگرم نایلون، ٢٢٠بسته غذایی و  ١٠٧قوطی کنسروجات توزیع شده است.

به گفته رییس سازمان امداد و نجات امدادرسانی در استان‌های ایلام، خراسان رضوی و جنوبی، سیستان و بلوچستان، فارس و کرمان همچنان ادامه دارد.

مرتضی سلیمی مرتضی سیلیمی

نظر شما