شناسهٔ خبر: 33075249 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

يك بهله عقاب توسط دوستداران محيط زيست در لرستان نجات يافت

خرم آباد - ايرنا - مديركل حفاظت محيط زيست لرستان گفت: يك بهله عقاب از نوع سارگپه توسط دوستداران محيط زيست در شهرستان چگني نجات يافت.

صاحب‌خبر -
به گزاش ايرنا، مهرداد فتحي بيرانوند روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران بيان كرد: يك بهله عقاب از نوع سارگپه كه به علت مصدوميت از ناحيه بال دچار آسيب شده و توانايي پرواز را از دست داده بود كه توسط آقاي رضا رستمي ساكن روستاي دره بادام و از دوست داران حيات وحش، به اداره محيط زيست شهرستان چگني تحويل داده شد.
وي افزود: اين پرنده پس از بررسي ميزان آسيب ديدگي، جهت تيمار، مداوا و در نهايت رها سازي تحويل مركز قرنطينه حيات وحش كلدر مي شود.
فتحي بيرانوند با تشكر از همكاري فعالان زيست محيطي از تمامي شهروندان خواست در صورت برخورد با حيات وحش آسيب ديده موضوع را با سامانه 1540 اطلاع داده تا در اسرع وقت نسبت به كمك رساني به حيات وحش اقدام شود.

** 6 بهله جوجه جغد توسط دوستداران حيات وحش لرستان نجات يافت
مديركل حفاظت محيط زيست لرستان اظهارداشت: فردي در يكي از روستاهاي ازنا به هنگام تخريب خانه قديمي خود متوجه رفت و آمدهاي مستمر يك بهله جغد بالغ و 6جوجه جغد در لابه لاي آوار ريخته شد.
وي اضافه كرد: فرد روستايي جهت آسيب نرسيدن به جوجه جغدها كار را تعطيل نموده و جوجه ها را با هماهنگي اداره حفاظت محيط زيست شهرستان جهت تيمار و نگهداري به آقاي كريوند از دوست داران حيات وحش اين شهرستان تحويل داد.
فتحي بيرانوند ادامه داد: با توجه به شروع فصل زادآوري بسياري از پرندگان بايد از نزيك شدن به لانه آن ها و جابه جايي جوجه هايشان به شدت اجتناب كرد و در موارد خاص موضوع به ادارات محيط زيست اطلاع رساني شود.
7274/7273

نظر شما