شناسهٔ خبر: 33073202 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

لزوم جایگزینی محور خلخال ـ پونل/ ضعف در شبکه حمل و نقل جاده‌ای اردبیل

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی گفت: مسدودی‌های چندماهه محور خلخال ـ پونل لزوم جایگزینی این محور را ضروری کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امیرامینی صبح امروز در بازدید از محور خلخال - پونل با اشاره به قرار داد حدود 12 کیلومتر از محور با پیمانکار اظهار کرد: محور پونل محوری است که غالب اوقات سال مسدود است و ما باید فکری برای جایگزینی‌اش انجام دهیم.

وی با تاکید بر اهمیت این محور برای توسعه اقتصادی شهرستان خلخال گفت: با توجه به قابلیت‌های طبیعی شهرستان خلخال پیش بینی یک فرودگاه کوچک برای هواپیماهای کوتاه برد می تواند باعث توسعه این منطقه شود.

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی در بازدید از محور گیوی با اشاره به اینکه برای احداث 9 کیلومتر از کمربندی منطقه رانش محور کوثر - خلخال 400 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است افزود: متاسفانه به دلیل رانش بسیار عظیمی در حدود 150 الی 160 هزار متر مکعب در این محور راه ارتباطی ناایمن و نامناسب بود.

وی بیان داشت: قرارداد با پیمانکار برای رفع مشکل ریزش محور کوثر - خلخال از حدود 5 ماه گذشته بسته شده که امیدواریم تا پایان امسال پروژه تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

امینی با اذعان به احداث کمربندی شهر جهت جایگزینی واریانت سد کوثر، این کمربندی را حدود 9 کیلومتر دانست که برای احداث آن حدود 30 الی 40 میلیارد تومان منابع مالی نیاز است.

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی به ضعف در شبکه حمل و نقل جاده‌ای اردبیل تاکید کرد و اظهار داشت: استان اردبیل به لحاظ زیر ساخت حمل و نقل شایسته توجه بیشتری است.

وی به افزایش اعتبارات مرتبط با راه‌های استان از 15 میلیارد تومان به 150 میلیارد تومان در سال‌جاری اشاره کرد و گفت: امیدواریم که بتوانیم تخصیص این مبالغ را هم به پروژه‌ها تزریق کنیم تا این پروژه‌ها تداوم پیدا کرده و اجرایی شوند.

انتهای پیام/3463/111

 

نظر شما