شناسهٔ خبر: 33071803 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

كمك 150 هزار میلیارد ریالی دولت تدبیر و امید به دهیاری ها

گنبدكاووس - ایرنا - معاون عمران و توسعه شهری وزیر كشور اعلام كرد كه از ابتدای شكل گیری دهیاری ها تاالان مجموعا 200 هزار میلیارد ریال به آنان كمك شده كه 150 هزار میلیارد ریال آن فقط در دولت های یازدهم و دوازدهم بوده است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی جمالی نژاد روز پنجشنبه در حاشیه آغاز عملیات اجرایی سالن ورزشی روستای گدم آباد گنبدكاووس به خبرنگاران گفت: تمام تلاش این معاونت، توزیع عادلانه اعتبارات برای توسعه روستاها و شهرها است.
وی افزود: براساس تبصره 2 ماده 39 قانون مالیات بر ارزش افزوده (سوخت) كه از سال گذشته اجرای آن آغاز شده، تنها از این محل دو هزار میلیارد ریال به روستاها و شهرهای كوچك كمك مالی شد.
جمالی نژاد اضافه كرد: روند اجرای این تبصره قانونی امسال با قوت بیشتری پیگیری و اجرا می شود بطوریكه در فروردین مبلغ دو هزار میلیارد ریال و برای اردیبهشت نیز مبلغ سه هزار میلیارد ریال براساس شاخص جمعیت بین روستاها و شهرها توزیع شده است.
به گزارش ایرنا، دراین مراسم كه محمد امید معاون توسعه روستایی و مناطق محروم كشور به همراه میرمحمد غراوی سرپرست استانداری گلستان نیز حضور داشتند، عبدالقدیر كریمی فرماندار ویژه گنبدكاووس نیز در سخنانی بر لزوم تسریع در ساخت سالن ورزشی گدم آباد با تخصیص بموقع اعتبارات تاكید كرد و گفت: بخشی از موفقیت های ورزش این شهرستان توسط جوانان این روستا از جمله 'بهمن سالمی و رحمان رئوفی' دو ملی پوش والیبال ساحلی كشور به دست آمده است.
به گزارش ایرنا، معاون توسعه منابع و پشتیبانی اداره كل ورزش و جوانان استان گلستان نیز دراین مراسم گفت: سالن ورزشی روستای گدم آباد در زمین اهدایی برادران 'عبدالحمید و عبدالمجید یلمه' به مساحت دو هزار مترمربع با زیربنای 980 متر در اندازه 24 در 36 و با 120 متر مربع سرویس بهداشتی و فضای اداری، احداث می شود.
قاسم برزمینی افزود: اعتبار مورد نیاز این پروژه حدود 25 میلیارد ریال است كه چهار میلیارد ریال آن در اعتبارات سال 97 و از محل اعتبارات معاونت توسعه روستایی مناطق محروم كشور تامین شده و برای امسال نیز مبلغ هفت میلیارد ریال از اعتبارات استانی پیش بینی شده است.
گنبدكاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است و روستای گدم آباد از توابع بخش مركزی آن حدود 9 هزار نفر جمعیت دارد.
/3039/1860

نظر شما