شناسهٔ خبر: 33067377 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رئيس فراكسيون اميد مجلس شوراي اسلامي:

دولت بايد در مشكلات اقتصادي مردم ميدان داري كنند

عارف با تاكيد بر اينكه دولت بايد در مشكلات اقتصادي مردم ميدان داري كنند، گفت: دولت مردان مشكلات را با مردم در ميان بگذارند چرا كه اگر مردم مشكلات را بدانند همراهي بيشتري خواهند داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، «محمدرضا عارف» در نشست خبری امروز چهارشنبه (اول خرداد) با خبرنگاران ضمن تبریک ماه مبارک رمضان، گفت: در اولین روز ماه خرداد ، ماه حماسه قرار داریم، حماسه های دوم، سوم، پانزده و  چهاردهم را پیش رو داریم که یک ویژگی مشترک دارد و آن حضور مردم است.

 


رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: پانزده خرداد یک نقطه عطف در تاریخ ماست. در دوم خرداد شاهد پیروزی مردم بودیم. سوم خرداد مسیر جنگ تحمیلی را تغییر داد، این روز ، روز تسلیم دشمن است.

 

وی تاکید کرد: امروز با شرایط خاصی رو به رو هستیم ما با تحریم ظالمانه و هوشمند رو به رو هستیم که ما را وارد یک جنگ تمام عیار اقتصادی و روانی کرده است. ما مطمئن هستیم با توکل با خداوند از این جبهه سخت تر از جنگ نظامی بیرون می آیم.

 


رییس فراکسیون امید مجلس بیان کرد: در سوم خرداد یک صدای وحدت و انسجام بیرون آمد. درست است که نظرات مردم مختلف است اما هنگامی که مسئله ملی و مهمی پیش می آید باید یک وحدت و انسجام باشد. ما امروز این را نیاز داریم.

 


وی با بیان اینکه دولت باید در مسائل و مشکلات اقتصادی مردم و جوانان میدان داری کند ،تاکید کرد: معیشت مردم مشکل است و شکی هم در آن نیست و از دولت توقع داریم با کارآمد کردن تیم اقتصادی و نگاه جامع به اقتصاد مقاومتی این را مدیریت کند.

 


عارف با تاکید بر اینکه باید نفت را از اقتصاد دور کنیم  گفت: اگر نفت را از اقتصاد دور کنیم می توانیم به  سمت و سوی درستی برای حل مشکلات اقتصادی مردم برویم. دولت مردان مسائل را با مردم در میان بگذارند آنان اگر مشکلات را بدانند همراهی می کنند.

 


وی با تاکید بر اینکه بر تقویت دیپلماسی سیاسی گفت: نباید در دیپلماسی خارجی صداهای مختلف بشنویم چراکه دشمن از این مسئله سو استفاده می  کند.

 


عارف با اشاره به نقش موثر رسانه ها در شرایط فعلی ،گفت: در جنگ روانی که دشمن شماره تلفن می دهد اما از سوی دیگر تهدید می کند رسانه ها باید کار مضاعفی انجام دهند و به مردم امید دهند.

 


رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی ادامه داد: توقع داریم رسانه و خبرنگار آزاد باشد اما از یک سو برخوردهای امنیتی و قضایی صورت می گیرند. باید مسئله صنفی صورت گیرد.

 


وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه رئیس دولت اصلاحات اخیرا تاکید کرده است اگر تکرار کنم شاید مردم در انتخابات شرکت نکنند، گفت: سرمایه های اجتماعی  کشور به دلایلی افت کرده است. مردم مطالباتی  داشتند و احساس می کنند ما به مطالبات آنان اهمیت داده نشده است اما آن چیزی که ما باورمان است درک بالای مردم است، آنان توجه دارند.

 


عارف خاطر نشان کرد: مردم در مقاطعی عبور کردند اما وقتی پای منافع ملی وسط بوده است آمده اند و حضور جدی داشته اند اما وظیفه جریان سیاسی این است که مردم را تشویق کنند و آنان را توجیه  کنند در انتخابات شرکت کنند. مهم ترین راهبرد اصلاح طلبان این است که مردم را به حضور دعوت کنیم.

 


عارف درباره فراکسیون های سياسي مجلس گفت: مجلس ما سه فراکسیونی است و نباید توقع خروجی داشت. من از لیست امید گلایه دارم برخي با لیست ما آمدند اما جای دیگری رفتند. از ابتدا ما یک انسجام در فراکسیون امید داریم و آن پيگيري  دغدغه هاي مردم بود، راهبرد ما در مجلس اجماع و تفاهم است.

 


رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی بيان كرد: در فراکسیون ما یک کمیته برای سیل تشكيل دادیم که انصافا خوب کار کردیم و بازهم می گویم مهم ترین الویت ما معشیت مردم است.

 


وی بيان کرد: برخی با لوگو و برند ما وارد مجلس شدند اما از آن عبور کردند ولی سر بزنگاه خود را فراکسیون امیدی می نامند. ما اصل ائتلاف را می پذیرم.

 


عارف با تاكيد بر اينكه ما همراه دولت هستیم، گفت: ما مثل بقیه که وظیفه شرعی خود می دانند که از دولت انتقاد کنندما نيز نقد مي كنيم اما در عين حال  همراه دولت هستیم.

 


وی درباره مطالبه شورای عالی سیاست گذاری از نمایندگان لیست امید گفت: انتقاداتی که به لیست ما وارد است قبول دارم. ما این مسئله را بررسی کردیم، بعد از شورای شهر این ضعف را متوجه شدیم که یک کارگروه بر اعضای نهادهای که از طریق لیست امید وارد می شوند نظارت داشته باشند.

 


رئيس فراكسيون اميد درباره استراتژي فراكسيون اميد در انتخابات هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: جریان رقیب مطرح می کند فراکسیون امید ضعیف شده است و برخی از اعضا با دیگر فراکسیون ها ائتلاف کردند اين در حالي است كه اصلا فراکسیون امید ضعیف نیست و برای هیچ پست هیات رئیسه فردی انتخاب نکرده ایم.

 


وي ادامه داد: نمی شود خط قرمز تعیین کرد و وارد انتخابات شد. اعتقادمان اين است كه اگر قرار است  مجلس  توفيق داشته باشد بايد مشارکت وجود داشته باشد. یک فراکسیون نمی تواند مجلس را به دست بگیرد.

 

 

وی در ادمه در رابطه با بحث گفت وگوي ملي گفت: قرار نبود بحث گفت و گوی ملی رسانه ای شود. بعداز نطق یکی از دوستان در مجلس بنا شد از هر دوجناح به گفت و گو بنشینند. یک کار گروه تشکیل شد که حدود ۲۵ نفر هستند.

 


عارف ادامه داد: بعداز جلسات به این نتیجه رسدیم که نیاز به یک نهاد بالادستی هم داریم . دوستانی داریم که این گفت وگو را ادامه می دهند. از نتیجه راضی هستیم و امیدواریم نتیجه خوبی داشته باشد.

 


وی ادامه داد: فراکسیون در مسیر عملی کردن تعهدات خود گام برداشته است و اگر جایی کوتاهی کردیم دوستان نظرات را بگویند.

 


عارف درباره این که مجلس در برابر  تحریم ها آرایش جنگی گرفته است، گفت: درباره تحریم نهادهای مختلف مسئول هستند.  فضای سختی وجود دارد و انشاالله از این گردنه به خوبی عبور خواهیم کرد.

 


رئيس فراكسيون اميد درباره مخالفتش در خصوص نام گذاری برخی از خیابان ها گفت: در جلسات تصمیم گیری شورای شهر نیستیم که آیا من به عنوان شهروند می توانیم به تصمیمات دولت و شورای شهر نقد داشته باشم یا خیر.

 


عارف گفت: گفته می شود عارف درباره شجریان و سیمین دانشور موضع گیری کردند یادشان رفته سال ۹۲ درباره شجریان گرفتم.

 


وی خاطر نشان كرد: نظرات من درباره فروغ فرخزاد و سیمین بهبهانی دادم اما گفتند درباره سیمین دانشور حرف زده است./

 

برچسب‌ها:

نظر شما