شناسهٔ خبر: 33066906 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

چاک شومر:

ترامپ از جلسه با دموکرات ها فرار کرد

رهبر اقلیت دموکرات ها در سنا گفت رئیس جمهور آمریکا زمانی که مجبور شد به این سوال پاسخ بدهد که چگونه می خواهیم هزینه توسعه زیرساخت ها را در آمریکا تامین کنیم از جلسه فرار کرد.

صاحب‌خبر -

ترامپ از جلسه با دموکرات ها فرار کردبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما نانسی پلوسی نماینده دموکرات و رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و چاک شومر رهبر دموکراتهای سنا پس از دیدار و گفتگو با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در ارتباط با یک برنامه زیرساختی به جمع خبرنگاران آمدند و با ابراز تاسف از نحوه برخورد و رفتار ترامپ در این دیدار، او با به باد شدیدترین انتقادهای خود گرفتند.

چاک شومر گفت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا زمانی که مجبور شد به این سوال پاسخ بدهد که چگونه می خواهیم هزینه توسعه زیرساخت ها را در آمریکا تامین کنیم از جلسه فرار کرد و البته باید هم این کار را می کرد. چاک شومر گفت نظاره آنچه که در کاخ سفید افتاد باعث می شود از تعجب شاخ در بیاورید.

چاک شومر که گویا از طرز برخورد و رفتار تحقیرآمیز ترامپ شوکه شده بود، به خبرنگاران گفت: اگر شما آنجا بودید و می دید که چه اتفاقی افتاد، فَکِتان آویزان می شد و دهانتان باز می ماند. ما دموکرات ها به توسعه زیرساختها اعتقاد داریم. ما معتقدیم که جاده ها و پل های آمریکا نیاز به مرمت و بازسازی و تعمیر و نگهداری دارند. ما معتقدیم که مناطق روستایی آمریکا و حتی شهرهای این کشور به باند پهن نیاز دارند. ما اعتقاد داریم تامین انرژی پاک مستلزم نوسازی و نوین سازی شبکه برق می باشد. ما به توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل آمریکا با بهره گیری از خودروهای برقی اعتقاد داریم. ما به همه این چیزهای اعتقاد داریم و برغم سیگنال ها و علامت هایی که در چند هفته اخیر دریافت کرده بودیم و شک کرده بودیم که کاخ سفید ممکن است چندان در این خصوص جدی نباشد، با این حال بازهم پا پیش نهادیم و با جدیت اینجا و کاخ سفید آمدیم.
وي افزود: رئیس جمهور در نامه دیشب خود سوال کرده بود که دموکرات ها این پول را کجا هزینه خواهند کرد. من یک طرح 35 صفحه ای برای او آماده کرده بودم، کاملا مفصل و با جزییات؛ شامل اطلاعات درباره همه مواردی که قید کرده بودم و حتی بیشتر از آن، به طوری که اکثریت دموکرات های مجلس نمایندگان آمریکا و سنا از آن حمایت کرده اند. همه ما علاقه مند بودیم و هستیم و لذت می بریم که طرح های زیربنایی را اجرایی کنیم. ولی کاملا مشخص و روشن بود که او علاقه ای به این طرح ها ندارد. او دنبال هر بهانه است - حالا چه میدانم یک روز به این بهانه که اول مسائل تجاری مهم هستند، یا چه میدانم اینکه او هیچ مبلغی نخواهد داد یا امروز که می گوید تحقیقات رابرت مولر در جریان است -  آقا جان این تحقیقات سه هفته پیش هم که ما باهم ملاقات کردیم جریان داشت. با این حال او با ما ملاقات کرد. ولی حالا که (ما با ارائه طرحی دقیق) کاری کرده ایم که او مجبور شود نحوه تامین بودجه این طرح ها را اعلام کرد، او طفره رفت و با این بهانه از پیش طراحی شده پیش ما آمد و کلام آخر.... کاملا مشخص است که این حرفها، از طرف رئیس جمهور اتفاقی نبودند. این حرف ها از قبل طراحی و برنامه ریزی شده بودند.
وي افزود: وقتی ما وارد اتاق شدیم، پرده های پنجره ها کشیده شده بود و محلی در جلوی اتاقی برای او تعبیه شده بود تا بایستد و سعی کند که به ما بگوید که چرا او علاقه ای به زیرساخت ها ندارد و بعد از ملاقات با ما او به سمت رز گاردن (باغ رز) و علامت هایی رفت که خیلی قبل از رسیدن ما به آنجا در نظر گرفته شده بودند. ما، از رئیس جمهور می خواهیم که به طرح های زیربنایی رسیدگی کند. ما می خواهیم که کنگره به وظایف و اختیارات خود طبق قانون اساسی عمل کند و برای طبقه متوسط آمریکا شغل ایجاد کند و درآمدزایی بکند و ثروت آفرینی کند. ما می توانیم هر دوی این کارها را با هم انجام بدهیم ولی کاملا مشخص است که رئیس جمهور تمایلی به این کار ندارد.
بلافاصله خانم پلوسی پشت میکروفن رفت و گفت: من فقط می خواهم این نکته را اضافه کنم که ما هیئت بسیار عالی رتبه ای از دموکرات های کنگره و سنا را آورده بودیم. همانطور که می بینید سناتور پتی مورای SENATOR PATTY MURRAY، آقای کارتر، و آقای بریتنی نیل، BRITTANY NEAL و همچنین بنی هویر , BENNY HOYER و و و همگی اینجا هستند. لذا می بینید که ما با تعهد، تجربه و امید به دستیابی به یک نگرش مشترک به اینجا آمده بودیم. حضور این افراد برای اشتغالزایی بسیار مهم بود و هیچ انگیزه حزبی در میان نبود. ما امیدوار بودیم که کاری متمایز انجام بدهیم ولی متاسفانه رئیس جمهور آماده این کار نشد.

نظر شما