شناسهٔ خبر: 33064834 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

50 فقره سرقت در كارنامه سارق حرفه ای مركز آموزش عالی/ دستگيری سارقی كه خود اعلام سرقت كرده بود!

در خبرهای پلیسی امروز خراسان رضوی اخباری مانند دستگیری سه سارق سابقه‌دار در محل اقامتشان، کشف 8 هزار عدد قرص غيرمجاز در تربت‌حیدریه، دستگيری سارقی كه خود اعلام سرقت كرده بود!، سیم‌کارت مفقودی که صاحبش را گرفتار كرد و 50 فقره سرقت در كارنامه سارق حرفه‌ای مركز آموزش عالی منتشرشده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، بر اساس خبرهای پایگاه خبری پلیس، دستگیری سه سارق سابقه‌دار در محل اقامتشان، کشف 8 هزار عدد قرص غیرمجاز در تربت‌حیدریه، دستگیری سارقی که خود اعلام سرقت کرده بود!، سیم‌کارت مفقودی که صاحبش را گرفتار کرد و 50 فقره سرقت در کارنامه سارق حرفه‌ای مرکز آموزش عالی ازجمله مهم‌ترین عناوین خبرهای این پایگاه خبری بوده که دربسته خبری امروز می‌خوانید.

50 فقره سرقت در کارنامه سارق حرفه‌ای مرکز آموزش عالی

رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی گفت: ️در پی  گزارش سرقت پل‌های آهنی و دریچه‌های چدنی آب و فاضلاب دریکی از مراکز آموزش عالی مشهد بررسی ‌موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

حسین بیات مختاری افزود: ️تحقیقات کارآگاهان پایگاه جنوب پلیس آگاهی در مشهد با همراهی نماینده حقوقی  مرکز آموزش عالی از محل‌های سرقت  انجام و در اقدامی هماهنگ با کارآگاهان اطلاعات جنایی پلیس آگاهی سرنخی از حضور پی‌درپی یک دستگاه خودرو پراید در ساعات اداری در این مرکز آموزشی به دست آمد که در پی آن راننده خودرو شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی ، خانه مسکونی او تحت نظر قرار گرفت.

رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی ادامه داد: ️پلیس پس از تکمیل تحقیقات میدانی و نامحسوس خود و با دستور مقام قضایی خانه متهم را در بلوار هدایت مشهد به‌طور ضربتی پاک‌سازی کرد.

وی خاطرنشان کرد: در بازرسی محل 6 عدد پل فلزی مسروقه کشف شد و متهم که راهی جز بیان حقیقت نمی‌دید پس از انتقال به پلیس آگاهی اعتراف کرد پل‌ها و دریچه‌های فاضلاب سرقتی را در منطقه خین عرب به فردی فروخته است.

بیات مختاری یادآور شد: تاکنون با توجه به اعترافات متهم ، پرده از 50 فقره سرقت برداشته‌شده و تحقیقات دراین‌باره ادامه دارد.

سیم‌کارت مفقودی صاحبش را گرفتار کرد

رئیس پلیس فتا خراسان رضوی گفت: ️فردی با در دست داشتن یک مرجوعه قضایی به پلیس فتا استان مراجعه و درخواست رسیدگی به شکایت خود را داشت.

جواد جهانشیری ادامه داد: شاکی در اظهارات خود به کارشناسان گفت عکس‌های خصوصی و محرمانه وی در اختیار فردی قرارگرفته که هرگز وی را نمی‌شناسد و به‌تازگی متوجه شده با تصاویر شخصی وی اکانت‌هایی در شبکه‌های اجتماعی ایجادشده که موجب ایراد آسیب به شخصیت و وجهه اجتماعی وی شده است.

رئیس پلیس فتا خراسان رضوی گفت: ️با توجه به اظهارات شاکی و مستندات قابل‌ارائه وی، کارشناسان تحقیقات فنی خود را آغاز و در بدو امر متوجه شدند تصاویر شاکی از روی شبکه اجتماعی وی برداشت‌شده است، لذا در بررسی‌های بعدی مشخص شد شاکی خط تلفن همراهی داشته که اعتباری بوده و پس از ایجاد اکانتی در یک شبکه اجتماعی نسبت به نگهداری آن دقت لازم را نداشته و تبعات ناشی از فقدان سیم‌کارتی که حالا دارای اکانت شبکه اجتماعی نیز است، دردسرهایی ازجمله سوءاستفاده از تصاویر و مخاطبان را در پی داشته است.

جهانشیری بابیان اینکه ️نکته کارشناسی قابل‌توجه در بررسی این پرونده عدم وجود رمز ورود در شبکه اجتماعی موصوف بوده است، اظهار کرد: نکته بعدی عدم تخلیه اطلاعات پس از بارگذاری تصاویر و درنهایت عدم توجه به توصیه‌های پلیس فتا بوده است.

رئیس پلیس فتا خراسان رضوی تأکید کرد: ️با توجه به حضور چهار اپراتور فعال در کشور از شهروندان عزیز درخواست می‌کنیم به استناد اینکه هزینه قابل‌توجهی برای خرید سیم‌کارت پرداخت نکرده‌اند هرگز سیم‌کارت خود را رها نکرده و در صورت سوءاستفاده از سیم‌کارت باید بدانند که در برابر قانون پاسخگو هستند.

دستگیری سه سارق سابقه‌دار در محل اقامتشان

فرمانده انتظامی مشهد گفت: ️در پی اجرای طرح تشدید مبارزه با سارقان خودرو، مأموران کلانتری موفق به شناسایی پاتوق سارقین شدند.

اکبر آقابیگی افزود: ️با کسب مجوز قضایی مأموران مترصد حضور سارقان در محل فوق بودند که سرانجام در اوایل بامداد روز گذشته سه مرد جوان به پاتوق مراجعه نمودند که بلافاصله مأموران محل را محاصره و با رعایت موازین شرعی و قانونی وارد محل شدند.

فرمانده انتظامی مشهد ادامه داد: متهمان که از سارقان سابقه‌دار هستند به‌محض رؤیت مأموران اقدام به فرار نمودند که پس از تعقیب و گریز و شلیک اخطار مأمورین، متوقف و دستگیر شدند.

آقابیگی یادآور شد: در بازرسی به‌عمل‌آمده، یک دستگاه خودروی پراید سرقتی ، تعدادی لوازم خودرو ، یک قبضه شمشیر و حدود ۸ گرم مواد مخدر شیشه و کریستال از متهمان به دست آمد.

دستگیری سارقی که خود اعلام سرقت کرده بود!

فرمانده انتظامی شهرستان کاشمر گفت: با اعلام سرقت موتور کولر منزلی دریکی از خیابان‌های این شهرستان، مأموران دایره تجسس کلانتری 11 جانبازان، شناسایی و دستگیری سارق و یا سارقان احتمالی را به‌طور ویژه در دستور کار خود قراردادند.

ابوالقاسم باقری ادامه داد: ️پس از مدتی دو فقره سرقت موتور کولر در همسایگی همان منزل اول به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اعلام که باعث شد موضوع اهمیت بیشتری پیداکرده و مأموران کلانتری 11 تحقیقات میدانی گسترده خود را در این خصوص آغاز کردند.

وی ادامه داد: ️پس از چند روز تحقیقات میدانی مأموران تجسس کلانتری 11، به فردی که در ابتدا به‌عنوان مالباخته به کلانتری مراجعه کرده بود و در آن محل سکونت داشت مظنون شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان کاشمر اضافه کرد: ️مظنون توسط مأموران کلانتری 11 به‌صورت نامحسوس تحت نظر قرار گرفت و در مدت کوتاهی شواهد و مستندات غیرقابل‌انکار پلیس باعث شد متهم با هماهنگی مقام قضایی به کلانتری فراخوانده شود.

باقری گفت: این متهم که از یکی از استان‌های غربی کشور به این شهرستان عزیمت و منزلی را اجاره و در آن سکونت داشته است، در ابتدا منکر هرگونه جرمی بود ولی مستندات محکم پلیس، ‌راهی جز بیان حقیقت برای وی نگذاشت و با انجام بازجوئی‌های علمی پلیس، به 5 فقره سرقت موتور کولرآبی از منزل شهروندان در این شهرستان اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی کاشمر افزود: متهم در بخشی از اعترافات خود عنوان داشته است، پس از اجاره منزلی در این شهرستان ابتدا اقدام به سرقت موتور کولر منزل اجاره‌ای کردم و به جهت اینکه کسی به من مظنون نشود، خودم با مراجعه به کلانتری در این زمینه اعلام سرقت کردم، سپس طی چهار مرحله دیگر اقدام به سرقت موتور کولرهای آبی منزل‌های هم‌جوار کردم و با این شگرد می‌خواستم در مظان اتهام قرار نداشته باشم.

کشف 8 هزار عدد قرص غیرمجاز در تربت‌حیدریه 

فرمانده انتظامی تربت‌حیدریه گفت: ️مأموران انتظامی ایستگاه بازرسی «شهید شیردل کامه» این فرماندهی حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه اتوبوس که به سمت مشهد درحرکت بود مشکوک شدند.

علی‌اکبر کیانی ادامه داد: مأموران ایستگاه پس از هدایت اتوبوس به داخل ایستگاه در بازرسی دقیق مقدار 8 هزار عدد قرص غیرمجاز که در جعبه بغل اتوبوس جاساز شده بود را کشف کردند.

انتهای پیام/۷۰۰۶۸

نظر شما