شناسهٔ خبر: 33064423 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرماندار كرمان : سازمانهاي مردم نهاد دسته بندي مي شوند

كرمان - ايرنا - فرماندار كرمان با اشاره به اينكه 47 سمن در كرمان در حوزه آسيب هاي اجتماعي فعاليت مي كنند گفت: دسته بندي سازمان هاي مردم نهاد براساس نوع فعاليت و خدمت آن ها توسط فرمانداري كرمان در حال پيگيري و انجام است.

صاحب‌خبر -
به گزارش ايرنا ، علي بابايي روز چهارشنبه در بازديد از خبرگزاري ايرنا با اشاره به مشاركت مردم در سمن ها افزود: موضوع مشاركت مردم در امور جامعه كه در قالب سمن ها انجام مي شود موضوع مهمي است اما صدور مجوز اين سازمان هاي مردم نهاد از سوي چند سازمان انجام مي شود كه يك مشكل عمده در اين زمينه است.
وي ادامه داد: صدور مجوز از مراجع متعدد از قبيل بهزيستي، نيروي انتظامي، فرمانداري و غيره نوعي پراكندگي و كار جزيره اي را در اين زمينه ايجاد كرده كه اين امر سبب ارائه خدمات با كيفيت پايين در حوزه مسائل اجتماعي شده است.
فرماندار كرمان با بيان اينكه دسته بندي سازمان هاي مردم نهاد براساس نوع فعاليت و خدمت آن ها توسط فرمانداري كرمان در حال پيگيري و انجام است افزود: فرمانداري كرمان فارغ از مرجع صدور مجوزها به دنبال اين است كه سازمان هاي مردم نهادي كه در زمينه هاي مشترك كار مي كنند؛ دسته بندي و جمع بندي شوند.
بابايي با اشاره به اينكه 47 سمن در كرمان در حوزه آسيب هاي اجتماعي فعاليت مي كنند بيان داشت: براي تاييد مجوزهاي اين سازمان مردم نهاد بايد به سمت عملكرد آن ها پيش بريم.
** رسالت رسانه ها پيگيري، اطلاع رساني و مطالبه گري است
وي با بيان اينكه رسالت مجموعه رسانه ها پيگيري، اطلاع رساني و مطالبه گري است گفت: بعضي رسانه ها به ارتقاي نظام فكري شهروندان توجه نمي كنند و گاهي در فضاي مجازي اخباري بدون نام و نشان و سند منتشر مي كنند كه هر چند ممكن است بعد تكذيب شود؛ اما تبعات بدي براي جامعه دارد لذا بازگويي اخبار بايد به گونه اي باشد كه ضربه اي به نظام وارد نكند.
فرماندار كرمان با اشاره به موضوع كودكان خياباني و كار تصريح كرد: هفته پيش تعدادي از كودكان خياباني از سرچهارراه ها جمع آوري شدند كه متاسفانه عده اي در برابر آن موضع گرفتند و آن را پسنديده نمي دانستند در حالي كه اين كار طبق دستورالعمل ها و با حفظ صيانت كودكان انجام گرفته بود.
بابايي ادامه داد: در اين گونه مباحث اجتماعي اگر رسانه ها واقعيت ها را به خوبي تبيين كنند و موضوع به روشني براي مردم تحليل شود در پيشرفت كار بسيار موثر خواهد بود.
وي بر لزوم تغيير نگاه ها به برخي مسائل اجتماعي تاكيد كرد و گفت: برخي از مسائل اجتماعي به وجود آمده طي يك يا دو روز شكل نگرفته اند كه به راحتي قابل حل باشند بلكه بايد با ملاحظات خاص خود مساله پيگيري شوند.
فرماندار كرمان تصريح كرد: براي بسياري از مسائل اجتماعي دستورالعمل هاي شفاف تدوين شده اما مهم اين است كه اين اجراي اين دستورالعمل ها همراه با حمايت رسانه ها و دستگاه هاي مرتبط باشد.
** تجميع زمين هاي كشاورزي در شهرستان كرمان
بابايي به اشاره به اقدامات و عملكرد نظام تصريح كرد: با وجود همه مشكلات مالي كه دولت دارد؛ اقدامات چشمگيري در زمينه آسفالت روستايي، آب رساني، بهداشت و غيره انجام شده اين در حالي است كه ضريب گازرساني در شهرستان كرمان به 99 درصد رسيده و برق رساني به تمامي روستاهاي بالاي 10 خانوار انجام شده است.
فرمانداري كرمان تجميع زمين هاي كشاورزي به منظور صرفه جويي در مصرف آب در شهرستان كرمان را يكي از اقدامات مهم دانست و گفت: تاكنون حدود 250 هكتار از اراضي روستاي كشيت در بخش گلباف تجميع و به روش آبياري تحت فشار آبياري مي شود كه بيش از 85 درصد كار با كمك دولت انجام شده است.
وي تصريح كرد: امروز بخش شهداد در حال تبديل شدن به قطب توليد سير استان است كه اين كار با تغيير الگوي كشت انجام شده و با ورود سرمايه گذاران به بحث صنايع تبديلي تحولي بزرگ در اين زمينه رخ مي دهد.
بابايي خاطرنشان كرد: كرمان در حوزه گياهان دارويي نيز رشد خوبي داشته است به طوري كه از هشت هكتار كشت به 150 تن در سالجاري رسيده است و پيش بيني مي شود تا سال آينده به 700 هكتار برسد.
** تدوين كتاب فرصت هاي سرمايه گذاري در شهرستان كرمان
فرماندار كرمان از تدوين كتاب فرصت هاي سرمايه گذاري در شهرستان كرمان خبرداد و گفت: در اين كتاب بيش از 200 فرصت سرمايه گذاري در شهرستان احصا و طرح توجيه فني و اقتصادي براي هر طرح تعريف شده است.
وي با اشاره به اينكه در قالب برگزاري همايشي مي توان حوزه هاي سرمايه گذاري را به مردم معرفي كرد يادآورشد: در موضوعات اقتصادي اتفاقات ارزشمندي در شهرستان رخ داده است اما بايد اقدامات بيشتر و بزرگتري در اين زمينه انجام شود.
بابايي افزود: كارگاه هاي متعددي در زمينه صنايع دستي، توليد گل نقره كه پيشتر از اصفهان و يزد وارد مي شد، توليد لامپ هاي كم مصرف ال اي دي و غيره در منطقه شرف آباد و سيدي كرمان راه اندازي شده و مشغول فعاليت هستند و در زمينه سنگ هاي قيمتي پيگير برپايي نمايشگاه هستيم.
**نصب 725 دوربين پايش تصويري در آينده نزديك
فرماندار كرمان با اشاره به اينكه دوربين هاي پايش تصويري به منظور ايجاد امنيت در بخش هايي از شهرستان كرمان انجام شده است گفت:تاكنون پايش تصويري در شهر زنگي آباد با اعتباري بالغ بر يك ميليارد و 200ميليون تومان به طور كامل انجام شده و در شهر كرمان 725 دوربين هاي پايش تصوريري نصف خواهند شد.
وي خاطر نشان كرد: در حوزه هاي اجتماعي حجم كار بالايي وجود دارد كه همكاري خيرين در اين زمينه را مي طلبد.
بابايي تصريح كرد: در امور اجتماعي بخشي از كار بر عهده دولت و بخشي برعهده سمن ها و مردم است در حوزه نظارت هم بخشي توسط دولت و بخشي هم توسط مردم بايد انجام شود.
9895/ 5054

نظر شما