شناسهٔ خبر: 33062906 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

از صعود 12 پله‌ای در جدول تا کسب بهترین خط حمله لیگ

لیگ برتر فوتبال در حالی به پایان رسید که سپاهان نسبت به فصل گذشته پیشرفت قابل توجهی داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، لیگ برتر فوتبال کشور پنج‌شنبه هفته گذشته و در حالی به پایان رسید که دو تیم سپاهان اصفهان و پرسپولیس تا هفته آخر شانس قهرمانی داشتند اما در پایان این پرسپولیس بود که موفق به کسب عنوان قهرمانی برای سومین سال پیاپی شد.

شاگردان امیر قلعه‌نویی در سپاهان نیز که جدال جانانه‌ای با پرسپولیس داشتند و تا آخرین گام نیز دست از تعقیب و گریز برنداشتند و از هیچ تلاشی برای کسب عنوان قهرمانی و ناکام گذاشتن پرسپولیس برای هتریک قهرمانی دریغ نکردند.

طلایی‌پوشان که در این فصل عملکرد بسیار خوبی در لیگ برتر داشتند، 15 پیروزی کسب کردند، در 13 بازی به تساوی دست پیدا کردند و 2 بار نیز متحمل شکست شدند؛ سپاهان با کسب 58 امتیاز در رده دوم جدول رده‌بندی قرار گرفت.

عملکرد سپاهان در این فصل در حالی به ثبت رسید که این تیم در فصل گذشته با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می‌کرد و حال و روز خوشی نداشت؛ طلایی‌پوشان در فصل قبل با 6 برد، 11 تساوی و 13 باخت و کسب 29 امتیاز در جایگاه چهاردهم جدول قرار گرفتند و با خوش شانسی از سقوط به دسته یک گریختند.

زرد‌های نصف‌جهان در فصل گذشته 31 گل به ثمر رسانده بودند و 34 بار نیز دروازه خود را باز شده دیده بودند اما شاگردان قلعه‌نویی در این فصل با به ثمر رساند 46 گل بهترین خط حمله را در بین تیم‌های لیگ برتری به ثبت رساندند و تنها 20 گل خوردند.

از نکات بارز دیگر سپاهان در این فصل کسب عنوان آقای گلی لیگ برتر توسط کی‌روش استنلی با 16 گل زده بود؛ همچنین محمد کریمی از این تیم با 8 پاس گل بهترین عملکرد را در بین بازیکنان لیگ برتر داشت و آقای پاس گل لقب گرفت.

در یک جمع‌بندی کلی می‌توان صعود یک‌باره طلایی‌پوشان در این فصل نسبت به فصل گذشته را به چشم دید، سپاهان از رده چهاردهم به رده دوم رسید و سیر صعودی بسیار خوبی در خط حمله و دفاع داشت و موفق شد آمار بسیار خوبی را به ثبت برساند.

انتهای پیام/63090/ص30/

نظر شما