شناسهٔ خبر: 33059950 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

روح الله حسيني مديركل دفتر جشنواره هاي سازمان سينمايي شد

تهران- ايرنا- رئيس سازمان امور سينمايي، سمعي و بصري در حكمي روح الله حسيني را به عنوان «مديركل دفتر جشنواره ها و همكاري هاي بين الملل» منصوب كرد.

صاحب‌خبر -
بر اساس اعلام سازمان امور سينمايي و سمعي بصري، حسين در اين حكم نوشته: اميد است با هماهنگي و همكاري موثر واحدهاي تابعه سازمان و بهره گيري از ظرفيت هاي حرفه اي و صنفي در پيشبرد كلان برنامه هاي وزارت متبوع و برنامه جامع سازمان و هدايت و نظارت بر جشنواره ها و امور بين الملل موفق و مويد باشيد.
پيش از اين محمود اربابي معاون توسعه فناوري و مطالعات سينمايي سرپرست اين مسئوليت بود.
روح الله حسيني دانش آموخته مقطع دكتري ادبيات فرانسه با گرايش ادبيات تطبيقي از دانشگاه تهران و عضو هيات علمي گروه مطالعات اروپا در همين دانشگاه است. وي از موسسان و مديرعامل مدرسه ملي سينماي ايران بود كه اخيراً در سازمان امور سينمايي ادغام شده است.
از سوابق اجرايي حسيني مي توان به مدير كل دفتر مطالعات، دانش و مهارت هاي سينمايي، مديرعامل و دبير شوراي علمي مدرسه ملي سينماي ايران، رييس موسسه مطالعات آمريكاي شمالي و اروپا در دانشگاه تهران، مدير كل آموزش در بنياد سعدي، مدير بخش مطالعات فرانسه در دانشكده مطالعات جهان، عضو شوراي سياستگذاري جايزه سال پژوهش سينمايي و دبير هيات تحريريه مجله فرانسوي زبان تهران اشاره كرد.
اين استاد دانشگاه همچنين مقالات متعددي در زمينه هنر و ادبيات ايران و جهان در مجلات مختلف داخلي و خارجي به زبان هاي فارسي، فرانسوي و انگليسي منتشر كرده است. در همين زمينه و در جشنواره بين المللي دانشگاه هاي تهران و علوم پزشكي تهران كه اوايل ارديبهشت سال جاري برگزار شد، از اين عضو هيات علمي دانشگاه تهران به عنوان مولف برتر حوزه بين الملل دانشگاه، تقدير شد.
فراهنگ**9012**9157

نظر شما