شناسهٔ خبر: 33059219 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تدوين برنامه بازآفريني بازار تهران آغاز شد

تهران- ايرنا- معاون شهرسازي و معماري شهرداري تهران گفت: تدوين سند سياستگذاري و برنامه راهبردي براي احيا و بازآفريني مجموعه بازار بزرگ تهران با مشاركت بازاريان و گروه هاي كارشناسي و تخصصي آغاز شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش روز چهارشنبه ايرنا از روابط عمومي اين معاونت، عبدالرضا گلپايگاني در حاشيه بازديد از بازار تهران با تأكيد بر ضرورت تهيه سند راهبردي براي حفظ اين ميراث بين نسلي افزود: بررسي و تبيين چشم انداز بازار در شهر تهران در مقياس كلان و غافل نشدن از مسائل فوري و اقدامات عاجل در مورد بازار بايد در كنار همديگر مورد توجه قرار گيرند.
وي با بيان اينكه دفتر توسعه محلي مستقر در بازار تهران با توجه به شناختي كه از مشكلات محلي دارد مي تواند در اين زمينه كمك كند اظهارداشت: با اين كار، مديريت شهري مي تواند با تشخيص درست اولويت ها در زمينه اقدامات فوري، عمليات خود را با تأييد مراجع ذيصلاح بخصوص ميراث فرهنگي شروع كند.
معاون شهرسازي و معماري شهر تهران ادامه داد: بازار تهران به عنوان يكي از دارايي هاي شهر و شهروندان از موارد مهم شهري به شمار مي رود كه شوربختانه اكنون به مسأله تبديل شده و بايد از جنبه هاي شهرسازي و معماري، اجتماعي، فرهنگي، اقتصادي، ايمني، حمل و نقل بار و مسافر، منظر و زيبايي شناسي شهري مورد توجه جدي قرار گيرد.
وي با اشاره به قدمت بازار تهران خاطرنشان كرد: بازار بزرگ مكان خوبي براي جذب گردشگر و ساخت و سازهاي مرتبط با موضوع گردشگري و اقتصاد مبتني بر فرهنگ و تاريخ است كه در اين خصوص بايد اقدام مشترك با سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري انجام شود.
گلپايگاني با اشاره به حجم گسترده مبادلات اقتصادي در بازار و توسعه روزافزون فعاليت هاي تجاري عنوان كرد: به نظر مي رسد اين مسأله براي ويژگي هاي منحصربه فرد بازار تهران يك تهديد باشد، به همين دليل بايد چشم انداز آينده بازار تهران تبيين شود.
وي از گفت و گو با تمامي فعالان و دستگاه هايي كه در بازار تهران كار كرده اند خبر داد و گفت: تلاش داريم نظرات تمامي بخش هايي كه در شهرداري تهران در بازار فعاليت و خدمت رساني دارند را بشنويم تا بتوانيم با برنامه ريزي به سمت حل مسائل برويم.
بازار تهران به عنوان قلب تپنده تجاري كشور داراي سابقه تاريخي اما وضعيتي نابهنجار از نظر معماري و ايمني است كه در مركز پايتخت بين خيابان هاي خيام، مولوي، 15 خرداد و مصطفي خميني(ره) قرار دارد.
تهرام/9353/ 1008

نظر شما