شناسهٔ خبر: 33056656 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

کردستان| حماسه‌های سردار بروجردی همیشه در تاریخ ماندگار است

R7848/P/S6,66/CT1

سردار محمدحسین رجبی فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستانی سی‌و‌ششمین سالروز شهادت سردار محمد بروجردی را تسلیت گفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، سردار محمدحسین رجبی فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستانی در پیامی سی‌و‌ششمین سالروز شهادت سردار محمد بروجردی را تسلیت گفت.

در این پیام آمده است: یادآوری حوادث و حماسه‌های هشت سال دفاع مقدس و بازخوانی رخدادها و وقایع آن به‌ویژه شهادت بزرگ‌مردانی که در قامت مجاهدان فی ‌سبیل‌الله با ایثار و فداکاری و از خودگذشتگی توانستند استقلال و تمامیت ارضی کشور و انقلاب و نظام عزیز اسلامی را در طوفان توطئه‌ها و هجمه‌های اردوگاه دشمن حفظ کنند، از ضرورت‌های هر مقطع از تاریخ این سرزمین به شمار می‌رود.

نام، یاد خاطره و آرمان‌های بلند شهدای دفاع مقدس از جمله شهید محمد بروجردی که به‌واسطه آراستگی به منظومه‌ای از صفات و خصیصه‌های ذاتی و رفتاری در حافظه تاریخی انقلاب و ملت ایران به مسیح کردستان شهرت یافته است، امروز در سنگرهای رزمندگان اسلام در جای جای میهن اسلامی و بلکه در جبهه مقاومت ضد استکبار و صهیونیسم بین‌الملل زنده است و تحت رهنمودهای فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای عزیز (مدظله العالی) ایفاگر نقش‌های سرنوشت‌ساز و تعیین‌کننده است؛ بنده سالیاد شهادت این شهید مجاهد و پاکباز را به خانواده‌های معظم شهدا و ایشان تسلیت عرض کرده و برای آن شهید والامقام علو درجات استدعا دارم.

به گزارش تسنیم؛ یکم خردادماه سالروز شهادت سردار عزت و حُریت، سردار سرلشکر پاسدار محمد بروجردی مسیح کردستان است که بعد از گذشت سال‌ها هنوز نام این سردار اسلام برای مردمان کردستان آرامش می‌آورد.

اقدامات مؤثر شهید محمد بروجردی، سازمان‌دهی ضدانقلاب و نقشه‌های مزدورانه اجنبی‌پرستان را برهم زد و شهرهای کردستان یکی پس از دیگری با دلاوری‌های او ویارانش آزاد می‌شد.

با آغاز جنگ خانمانسوز از سوی عراق و محاصره شهر سرپل‌ذهاب، سردار بروجردی و چند تن از همرزمانش به آن شهر رفته و آنجا را از یک سقوط حتمی نجات دادند که در این عملیات از ناحیه دست مجروح شد. در اوایل سال 1361 تقویت گردان شهدا و تبدیل آن به یک تیپ مانوری از طریق فرماندهان منطقه مطرح شد که این تیپ آسایش را از ضدانقلاب سلب نمود و مناطق وسیعی را از وجود آنان پاکسازی و در دوران جنگ در عملیات‌های گوناگون شرکت کرد و رشادت‌ها آفرید تا اینکه در تاریخ 62/3/1 در جاده خاکی مهاباد ــ نقده، خودروی حامل وی، روی مین ضدتانک در داخل آبگیر می‌رود و منفجر می‌گردد و وی به شهادت می‌رسد.

انتهای پیام/ن

نظر شما