شناسهٔ خبر: 33054178 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

هند: از هر اقدامی در راستای ثبات افغانستان حمایت می‌کنیم

وزیرخارجه هند گفت: از هر فرآیندی در افغانستان که منجر به ایجاد یک ملت متحد، باثبات و امن و از نظر اقتصادی پویا باشد، حمایت خواهیم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، «سوشما سوآراج» وزیر خارجه هند روز چهارشنبه در نشست شورای وزرای امور خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در قرقیزستان گفت: ما کریدور هوایی از 2 مبدا کابل و قندهار به دهلی نو و بمبئ را برای افزایش تجارت میان افغانستان و هند راه‌اندازی کردیم.

وی افزود: هند از هر فرآیندی در افغانستان که منجر به ایجاد یک ملت متحد، باثبات و امن و از نظر اقتصادی پویا باشد، حمایت خواهد کرد.

سوآراج تاکید کرد: هند بار دیگر بر اهمیت الحاق این کشور به گروه تماس تاکید و از پیش نویس نقشه راه درباره اقدامات بیشتر این گروه تماس استقبال می‌کند چراکه هند از اقدامات آینده این گروه در مورد افغانستان حمایت خواهد کرد.

به گزارش فارس، نشست شورای وزرای امور خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای صبح امروز در قرقیزستان آغاز به کار کرد.

سازمان همکاری‌ شانگهای در حال حاضر دارای 8 عضو رسمی شامل روسیه، چین، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ازبکستان، هند و پاکستان است و ایران، مغولستان، افغانستان و بلاروس اعضای ناظر این سازمان را تشکیل می‌دهند.

سازمان مذکور سازمانی میان‌ دولتی است که برای همکاری‌های چندجانبه امنیتی، اقتصادی و فرهنگی و در سال ۲۰۰۱ توسط رهبران چین، روسیه، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان و ازبکستان با هدف برقرار کردن موازنه در برابر نفوذ آمریکا و ناتو در منطقه، پایه‌گذاری شد.

انتهای پیام/ ر

نظر شما