شناسهٔ خبر: 33052531 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جمله | لینک خبر

واردات خودروی هیبریدی همچنان ممنوع است

صاحب‌خبر -

مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت، با تاکید بر اینکه واردات خودروهای هیبریدی همچنان ممنوع است، گفت: متناسب با سیاست‌های تجاری کشور برنامه‌ریزی و عمل می‌کنیم. سید مهدی نیازی در خصوص واردات خودروهای هیبریدی گفت: معافیت حقوق ورودی خودروهای هیبریدی به منزله مجاز بودن واردات نیست، ضمن اینکه طرح باید در مجلس تصویب و پس از تأیید شورای نگهبان در قالب قانون ابلاغ شود. وی با تاکید بر اینکه در سال ۹۸ برای واردات خودرو برنامه‌ای نداریم، افزود: در شرایط فعلی و محدودیت‌های ارزی، کالاهای اساسی، مواد اولیه و واسطه‌ای بخش تولید در اولویت واردات قرار دارند و واردات کالاهای مصرفی در اولویت نیست. نیازی عنوان کرد: واردات خودرو در سال ۹۷ به دلیل ارزبری بالا و مدیریت تقاضا در شرایط ارزی کشور متوقف شد و این تصمیم همچنان ادامه دارد.

 

موفقیت چشمگیر عرضه نفت در بورس کمی زمان‌بر است

وزیر نفت با بیان اینکه کسب موفقیت چشمگیر عرضه نفت در بورس کمی زمان‌بر است، گفت: امید است با رفع مشکلات و ناآشنایی‌ها بتوانیم عرضه را گسترده‌تر کنیم. بیژن زنگنه با بیان اینکه محموله‌های عرضه نفت در بورس تا حد امکان (۳۵ هزار بشکه یا ۵ هزار تن) کوچک شده لذا امکان خوبی برای خریداران به‌وجود آمده است، افزود: لجستیک (مدیریت جریان کالا، اطلاعات بین محل تولید تا نقطه مصرف برای برآورده کردن نیازهای مصرفی) آن نیز توسط وزارت نفت برای تحویل این محموله‌های کوچک فراهم شده است. زنگنه ادامه داد: همچنین تسهیلات بسیاری نیز برای خریداران مانند تعهدات ریالی و اعتباری در نظر گرفته شده است البته باید ابتدا ۶ درصد مبلغ را به‌عنوان ضمانت قرار دهند و سپس مابقی پول در طول زمان و قبل از بارگیری محموله از آن‌ها اخذ می‌شود.

 

نرخ جدید عرضه سی‌ان‌جی اعلام شد

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با صدور اطلاعیه‌ای نرخ جدید عرضه گاز طبیعی فشرده شده ‌(سی‌ان‌جی) را اعلام کرد. متن اطلاعیه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران به این شرح است: به‌منظور تامین منابع مالی اجرای الزام‌های ایمنی و هوشمندسازی جایگاه‌های عرضه گاز طبیعی فشرده (CNG) و کمک به تعویض مخازن وسایل نقلیه با سوخت گاز طبیعی فشرده (سی‌ان‌جی)، هر کیلوگرم گاز طبیعی فشرده شده (سی‌ان‌جی) به قیمت ۶ هزار و ۵۶۸ ریال عرضه خواهد شد. براساس این اطلاعیه، نرخ فروش کنونی سی‌ان‌جی به ازای هر کیلوگرم ۶ هزار ریال است که با اعمال نرخ جدید، افزایش قیمت این سوخت پاک کمتر از ۱۰ درصد خواهد شد و منابع حاصل از افزایش آن نیز صرف اجرای الزام‌های ایمنی و هوشمندسازی جایگاه‌های عرضه گاز و کمک به تعویض مخازن سی‌ان‌جی خودرو‌ها خواهد شد.

 

اجرایی‌شدن توزیع کوپنی کالاهای اساسی تا پایان نیمه نخست امسال

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه سودجویان تمام زورشان را به‌کار گرفته‌اند تا توزیع کوپنی دیرتر اجرایی شود گفت: به‌نظر می‌رسد تا پایان نیمه نخست امسال مجبور به اجرایی‌کردن سیستم توزیع کوپنی در کشور خواهیم شد. محمدرضا منصوری، با اشاره به لزوم اجرایی شدن سازوکار توزیع کوپنی کالاهای اساسی اظهار کرد: متأسفانه با توجه به شرایط موجود کشور، تنها راه موجود، حرکت به‌سمت توزیع کوپنی اقلام اساسی خانواده‌ها است و هرچقدر اجرایی شدن این تصمیم به تعویق بیفتد، ضرربیشتری نصیب مردم و کشور خواهد شد. وی گفت: متأسفانه سودجویانی که در فضای فعلی، سودهای کلانی را به جیب می‌زنند، تمام زورشان را به‌کار گرفته‌اند تا توزیع کوپنی اقلام اساسی، دیرتر اجرایی شود ولی با توجه به مشکلاتی که در حال حاضر در کشور وجود دارد، باید هرچه سریعتر توزیع کوپنی اجرایی شود.

 

ترخیص ۳۲ هزار تن انواع کاغذ

سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان هرمزگان از ترخیص ۳۲ هزار تن انواع کاغذ از گمرکات این استان در سالجاری خبر داد. ​حسین سعیدی گفت: باید کالا به گمرک اظهار شود تا تشریفات گمرکی آن انجام پذیرد و از ابتدای سال ۹۸ کل تعداد کاغذ‌های اظهار شده به گمرک ۳۷ هزار تن بوده که ۳۲ هزار تن آن ترخیص شده و ۵ هزار تن آن نیز در جریان ترخیص است. وی افزود: اکثریت این‌گونه کالا‌ها در مسیر زرد و بدون ارزیابی کالا ترخیص می‌شوند و اسنادی که در جریان ترخیص است ممکن است نیاز به مجوز‌های خاص یا با مشکل اسنادی و ارزی مواجه و یا این امکان وجود دارد که صاحب کالا بعد از اظهار مشکل مالی در پرداخت حقوق ورودی داشته و نتواند به موقع کالای کاغذ را ترخیص کند.

نظر شما