شناسهٔ خبر: 33050040 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

توصیه استاندار ایلام؛

روابط‌عمومی‌ها در مقابل رسانه‌ها پاسخگو باشند

نمایندگی ایلام

استاندار ایلام گفت: روابط عمومی‌ها باید پاسخگوی رسانه‌ها باشند و بدون تنش و با تدبیر و عقلانیت فضای مجازی را مدیریت کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، «قاسم سلیمانی‌دشتکی» در دیدار با مسئولان روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی و نهادهای استان اظهار کرد: روابط عمومی‌ها هم معین دولت و هم مردم هستند و باید به ظرافت‌های این کار توجه کافی داشت و جایگاه واقعی مسئول روابط عمومی بعد از مدیریت ارشد سازمان و بالاتر از همه پست‌های اجرایی و حتی معاونت‌های یک سازمان است.

وی با بیان اینکه روابط عمومی در واقع مشاور ارشد مدیر، معاونان و کارشناسان دستکاه اجرایی خود است و باید به تمام مسائل، آمار، اطلاعات سازمان اشراف کامل داشته باشد، گفت: روابط عمومی سخنگوی اصلی دستگاه متبوع خود است و باید تمام اطلاع رسانی‌ها و برنامه‌های سازمان از طریق روابط عمومی به مخاطبان و جامعه هدف رسانده شود.

استاندار ایلام ادامه داد: آمار و اطلاعات منعکس شده به افکار عمومی توسط روابط عمومی‌ها باید برگرفته از واقعیت، شفاف، روشن و به دور از دروغ و اغراق باشد چون روابط عمومی‌ها به واسطه مسئولیت خطیر خود در واقع سرباز نظام و پیشانی اصلی خدمات رسانی به مردم و پشتیبان و حامی اقدامات دستگاه خود هستند و مردم باید به صداقت آنان اطمینان کامل داشته باشند.

سلیمانی دشتکی از روابط عمومی‌ها خواست تمام تلاش خود را برای پاسخگویی و همراهی کردن با مردم و ارباب رجوع به کار ببنند و پل ارتباطی مردم با مدیران ارشد و میانی دستگاه خود باشند و از طرف دیگر مدیران جایگاه واقعی روابط عمومی‌ها را نادیده نگیرند و بعد از جایگاه مدیریتی خود بالاترین نگاه مدیریتی و مشاوره‌ای را به مسئولان روابط عمومی داشته باشند و معاونت‌ها در درجه‌های بعدی پس از روابط عمومی‌ها قرار داشته باشند.

وی گفت: روابط عمومی‌ها باید پاسخگوی رسانه‌ها باشند و بدون تنش و با تدبیر و عقلانیت فضای مجازی را مدیریت کنند وحتی اگر رسانه‌ای اشتباه کرد باید اخبار درست و دقیق را در اختیار آن گذاشت.

استاندار ایلام تبیین و بازخوانی حوادث تاریخی ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ برای جوانان و نوجوانان، تلاش در جهت اقتصادی کردن اربعین با توجه به استقبال روبه افزایش زائران عتبات از مرز مهران، برگزاری کنگره شهدا در اسفند و سفر رئیس‌جمهور و افتتاح چندین پروژه و مخصوصاً کلنگ‌زنی راه‌آهن ایلام و انتخابات مجلس در اسفند ماه را از مواردی دانست که باید توسط روابط‌عمومی‌ها به بهترین وجه تبیین شوند.

«محمد نوذری» معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام نیز در این نشست، اظهار کرد: روابط عمومی از همان بدو شکل‌گیری یک رشته و فن کاملاً تخصصی و علمی و بر محور و مبنای علم ارتباطات بوده است و امروزه ثابت شده که جوامع دارای ارتباطات قوی در همه زمینه‌ها موفق تر هستند.

وی با بیان اینکه روابط عمومی‌ها باید در ارائه اخبار و اطلاعات به مردم و جامعه هدف نگاهی امیدوارانه داشته باشند و از سیاه‌نمایی و بزرگ‌نمایی مسائل و ناهنجاری‌های اجتماعی پرهیز کنند، گفت: هدف روابط عمومی‌ها به عنوان مشاوران و کارشناسان ارشد سازمان متبوع خود ایجاد نشاط و سرزندگی در بین کارکنان و افکار عمومی است.

در این نشست دومین دوره انتخابات هیئت رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان ایلام برگزار شد و افراد زیر به ترتیب با کسب بیشترین آرا به عنوان اعضای هیئت مدیره انتخاب شدند.

۱. «مهدی مظفری» مسؤل روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی

۲. «علیرضا صابری» مسؤل روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری

۳. «علی‌عباس شیخ محمدی» مسؤل روابط عمومی مدیریت درمان تأمین اجتماعی

۴. «علی کمالی‌راد» مسؤل روابط عمومی دادگستری استان

۵. «محمدتقی رشیدی» مسئول روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب شهری

۶.« علی شوهانی‌نژاد» مسئول روابط عمومی حوزه هنری استان

۷. «نورالدین عباسی» مسئول روابط عمومی شرکت زیرساخت

همچنین «بهزاد فیض‌الهی» و «عبدالرضا محمدی» مسئولان روابط عمومی تأمین اجتماعی و جهاددانشگاهی به عنوان اعضای علی‌البدل انتخاب شدند.

انتهای پیام

نظر شما