شناسهٔ خبر: 33049902 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

کمیته برآورد خسارات قرارگاه بازسازی مطرح کرد

لزوم رفع موانع بانک‌ها در پرداخت تسهیلات سیل زدگان

کمیته برآورد، تعیین خسارت و تخصیص منابع قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده بر لزوم رفع موانع برای پرداخت تسهیلات بانکی به سیل زدگان تاکید کرد

صاحب‌خبر -
لزوم رفع موانع بانک‌ها در پرداخت تسهیلات سیل زدگانبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ کمیته برآورد، تعیین خسارت و تخصیص منابع قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده با حضور نجار جانشین قرارگاه، ناصریان دبیر کمیته برآورد و نمایندگان بانک‌های کشور عصر روز سه شنبه ۳۱ اردیبهشت ماه برگزار شد.
در این جلسه کمیته برآورد، تعیین خسارت و تخصیص منابع قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده بر لزوم رفع موانع و هماهنگی بیشتر در جهت پرداخت هرجه سریع‌تر تسهیلات بانکی به سیل زدگان تاکید شد.
جواد ناصریان دبیر کمیته برآورد، تعیین خسارت و تخصیص منابع، به نشست روز شنبه قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده به ریاست وزیر کشور با حضور مدیران عامل بانک‌ها اشاره کرد و گفت: با همکاری بنیاد مسکن، سهم استانی بانک‌ها مشخص شده است و با توجه به سبقه بنیاد مسکن و تجارب پیشین، باید تلاش کنیم هرچه سریع‌تر قرارداد‌های بانکی با سیل زدگان منعقد شده و آن‌ها بتوانند تسهیلات خود را دریافت کنند.
ناصریان یادآور شد: سهم بانک‌ها از تسهیلات ارائه شده از سوی دولت به سیل زدگان، ۵ هزار میلیارد به صورت بلاعوض است که نیمی از آن در بخش مسکن و نیم دیگر به کشاورزی اختصاص یافته است.

>> اسماعیل نجار 
در ادامه اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران و جانشین قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده تصریح کرد: سه هزار میلیارد تومان از محل قرض الحسنه برای کمک به سیل‌زدگان تعیین شده است که از محل ماده ۱۰ پرداخت می‌شود و بانک مرکزی از محل تسهیلات قرض الحسنه بانک‌ها این مبلغ را تامین خواهد کرد.
نجار همچنین اشاره کرد: براساس تاکید رهبر معظم انقلاب و رییس جمهور، باید تلاش کنیم بروکراسی اداری را کمتر کنیم و سیل زدگان را از خانواده خود بدانیم که در شرایط سختی به سر می‌برند و باید هرچه سریعتر تسهیلات لازم برای بازسازی منازل را به این افراد پرداخت کنیم.
گفتنی است؛ نحوه تخصیص اعتبارات در استانها، هماهنگی شعب استانی بانکها، تسهیل فرایند پرداخت تسهیلات، و کاهش زمان پرداخت تسهیلات و وحدت رویه از جمله مواردی است که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
شایان ذکر است؛ مصوبات رسمی نشست مشترک مدیران بانک‌ها با دکتر رحمانی فضلی در همین پایگاه منتشر شده است.

برای ارزیابی میدانی شرایط مناطق سیل زده
 سفر کمیته تبلیغات قرارگاه بازسازی مناطق سیل زده به لرستان 
هیئت منتخب کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی قرارگاه بازسازی و نوسازی امروز به مناطق سیلزده استان لرستان سفر می‌کند.
شجاعی کیاسری دبیر کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیلزده گفت: به منظور ارزیابی میدانی شرایط مناطق سیل زده استان لرستان، هیات منتخب کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیلزده، امروز به مناطق سیلزده لرستان سفر می‌کند.
شجاعی کیاسری افزود: در مدت زمان حضور این هیات در مناطق سیلزده، علاوه بر رویکرد نظارت رسانه ای، در گفتگو با مردم و مسئولان، متناسب سازی الگو‌های رسانه‌ای با روند بازسازی و نوسازی منطقه دنبال می‌شود.

نظر شما