شناسهٔ خبر: 33048270 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

تاکید معاون سیاسی استاندار به مطالعه طرح تحول ساماندهی معتادان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی نسبت به عدم آمادگی اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر تذکر داد و اگفت: طرح تحول نظام مدیریت و ساماندهی معتادان متجاهر و بی خانمان استان برای اعضای شورا ارسال شده است و انتظار بود اعضا با مطالعه کامل این طرح در این جلسه به بررسی نقاط قوت و ضعف طرح بپردازند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا،ولی الله حیاتی در اولین نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در سالجاری، اظهار داشت: تمامی دستگاه های اجرایی عضو شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر باید تا ده روز آینده طرح را مطالعه و به تناسب وظایف خود بررسی و تحلیل داشته باشند و نقطه نظرات و پشنهادات خود را ارسال کنند.

وی ادامه داد: این طرح توسط استاندار به دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور ارائه شده است و تصمیم کشور اجرای این طرح در خراسان شمالی می باشد.

حیاتی گفت: دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در تیرماه سالجاری برای بررسی نحوه اجرای این طرح به استان سفر خواهد داشت و قبل از این سفر معاونان وی هفته آینده در استان حضور خواهند داشت.

وی تاکید کرد: دستگاه های اجرایی فرصت را مغتنم شمرده و نیازمندی های استان برای اجرای این طرح را شناسایی و جمع بندی کنند تا در سفر معاونان و دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر به خراسان شمالی مطالبات استان اعلام شود.

حیاتی تصریح کرد: با توجه به تعداد معتادان و جایگاه ششم کشوری استان در بحث اعتیاد افزایش تعداد مراکز نگهداری معتادان متهاجر و بی خانمان از دستورکارهای مهم استان در سالجاری است.

معاون سیاسی استاندار در ادامه سخنان خود اظهار داشت: چرخه های مبارزه با مواد مخدر و درمان معتادان در استان کامل نیست و دستگاه های اجرایی عضو شورا باید حلقه های مفقوده را شناسایی کنند تا در این طرح دیده شود.

ولی الله حیاتی افزود: تفاهم نامه های مورد نیاز جهت انعقاد با ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور تهیه و با کار کارشناسی نیازمندی های استان احصا شود تا در سفر مسئولان مربوط کشوری به استان مطرح و خروجی آن بهبود عملکرد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر به صورت کمی و کیفی باشد.

حیاتی با بیان اینکه امسال اعتبارات خوبی با هدف تقویت و حمایت سازمان های مردم نهاد تزریق می شود، خواستار شد: متولیان امر برای ساماندهی سازمان های مردم نهاد در بخش های مختلف به ویژه حوزه مبارزه با مواد مخدر و کاهش آسیب های اجتماعی ورود داشته باشند.

نظر شما