شناسهٔ خبر: 33040906 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

حجت الاسلام پژمانفر:

تذکر رهبر انقلاب درباره زبان فارسی سرلوحه دستگاه ها باشد

عضو هیأت رییسه فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی از عموم مردم و مسؤولان درخواست کرد تا از فرصت ماه رمضان برای اکرام ایتام استفاده کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام نصرالله پژمانفر سخنگوی فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی امروز سه‌شنبه سی و یکم اردیبهشت ماه سال ۹۸ در نوبت عصر پارلمان در تذکری شفاهی گفت: به نمایندگان مجلس، کارگزاران دولت و مردم شریف در ارتباط با حمایت از ایتام تذکر می‌دهم، زیرا کودکانی بدون حمایت در کشور وجود دارند که با توجه به شرایط اقتصادی کنونی و حضور در ماه مبارک رمضان، اقتضاء می‌کند این افراد را تحت پوشش قرار دهیم و یکی از بزرگترین کار‌ها این است که به سفره‌های آن‌ها رونق دهیم.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت بحث زبان فارسی و لزوم مراقبت از آن افزود: گاه دیده شده بچه‌ها حتی در یک صفحه مطلبی که می‌نویسند، پر از غلط املایی و انشایی است که قابل فهم نیست و این امر یک ایراد اساسی است.

وی ادامه داد: کلمات در فضای مجازی منحرف شده و به صورت نابه‌جا استفاده می‌شود لذا با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری  مسئولان ذیربط باید در این خصوص مراقبت کنند و صدا و سیما باید در این زمینه ورود جدی داشته باشد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به سیل‌های اخیر در منطقه کلات تصریح کرد: چند روز پیش در کلات سیل آمد و در دو روز آینده نیز پیش‌بینی بارش‌های شدید شده است لذا لازم است دولت به این موضوع توجه جدی داشته باشد چرا که کلات یک منطقه کوهستانی است و به دلیل عدم رعایت آبخیزداری و آبخوان‌داری، مردم دچار مشکل جدی شده‌اند و کوچ شدید از کلات به سمت مشهد صورت گرفته است.

علی مطهری در پاسخ به تذکر وی گفت: بحث زبان فارسی مطلب مهمی است که مسئولیت صدا و سیما و مطبوعات در این میان سنگین است، زیرا کلمات لاتین به شدت رواج یافته  و باید اصلاح شود./856/د102/ق

نظر شما