شناسهٔ خبر: 33040769 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حاشیه نگاری سفر رییس جمهوری به آذربایجان غربی

ارومیه- ایرنا- سفر رییس جمهوری به آذربایجان غربی كه امروز /سه شنبه/ با هدف افتتاح طرح های عمرانی، خدماتی و زیربنایی استان انجام شد، با حاشیه های خواندنی همراه بود.

صاحب‌خبر -
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی ساعت 15:15 دقیقه امروز /سه شنبه/ از طریق فرودگاه بین المللی منطقه آزاد ماكو وارد آذربایجان غربی شد؛ فرودگاهی كه با اهتمام دولت تدبیر و امید در كمتر از 2 سال به صورت جهادی احداث شده است و سال گذشته به بهره برداری رسید.

** باران مانع سفر نشد
ماكو صبح امروز شاهد بارش شدید باران بود اما بعد از ساعتی بند آمد؛ بالاخره وضعیت هوا در فرودگاه مساعد شد و هیچ گونه تاخیری در زمان پرواز ریاست جمهوری به این فرودگاه به وجود نیامد.

** 2 سفر در 6 ماه
روحانی كه 28 آبان سال گذشته در جایگاه رییس جمهورری به آذربایجان غربی سفر كرده بود، عصر امروز تنها پس از گذشت 6 ماه بار دیگر در این استان مرزی حضور یافت؛ وی با احتساب سفر امروز برای سومین بار در جایگاه رییس جمهوری به آذربایجان غربی سفر می كند؛ نخستین سفر استانی روحانی نیز به این خطه بود تا توجه ویژه اش نسبت به ارتقای شاخص های توسعه این استان مرزی بیش از پیش مشخص شود.

** یاد یار سفر كرده
وی در بخشی از سخنرانی خود در این سفر از خاطره های خوش خود در سال های گذشته سخن به میان آورد و گفت كه «در سال های گذشته عمده سفرهایی كه به مناطق مختلف انجام می دادیم برای توسعه امنیت مناطق بود و یكی از این سفرها در سال 1360 توسط كمیسیون دفاع مجلس شورای اسلامی به منطقه پیرانشهر و سردشت انجام شد كه اكنون این سفرها تبدیل به آبادانی و امنیت برای مردم شده است.»
روحانی، خاطره «سفرهای فراوان به پیرانشهر و سردشت با آقای هاشمی» را در اذهان تداعی كرد و بدین ترتیب یاد آیت الله اكبر هاشمی رفسنجانی را گرامی داشت.

** گله مندی از انعكاس ناكافی دستاوردهای دولت
حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در بخش دیگری از سخنان خود از اطلاع رسانی درباره خدمات دولت اظهار گلایه كرد و گفت كه «برخی از اعلام آمار می ترسند، زیرا در این صورت نمی توانند علیه دولت تبلیغ كنند و اعلام آمارهای پیشرفت و آبادانی برایشان سخت است.»
حجت الاسلام و المسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه نیز در آیین شورای اداری كه با حضور رییس جمهوری و برخی از اعضای هیات دولت در ماكو برگزار شد، اظهارنظر روحانی را بی پاسخ نگذاشت و گفت كه «كارهای والای دولت توسط رسانه ها و صدا و سیما پوشش داده می شود و مردم قدردان مسووولان نظام هستند.»

** ابراز خوشحالی از حال خوش دریاچه ارومیه
رییس جمهوری همچنین در بخش با اشاره به رسیدن تراز آب دریاچه ارومیه به 5.3 میلیارد متر مكعب در سال جاری با خرسندی گفت كه «امروز از اینكه حال دریاچه خوب است، خوشحالیم.»
وی ابراز امیدواری كرد كه «وضعیت دریاچه ارومیه با تكمیل و افتتاح طرح های خاص در دست اجرا به نقطه مطلوب برسد.»

** سفر با حفظ روزه
سفر دكتر روحانی در ماه رمضان انجام شد و به همین دلیل رییس جمهوری با احترام به فریضه روزه پس از اذان ظهر سفر خود را به مقصد ارومیه آغاز كرد و شنیده ها حاكی است رییس جمهوری بر حفظ روزه در این سفر تاكید داشته است.
به گزارش ایرنا افتتاح سد كرم آباد و شبكه آبیاری پایاب آن به عنوان یكی از بزرگترین طرح های اقتصاد مقاومتی كشور، افتتاح سدهای انحرافی «بویلاپوش» خوی و سد سردشت، بهره برداری از نیروگاه برق آبی و تصفیه خانه سردشت و شهر ربط، افتتاح سد سیلوه، كانال انتقال آب جلدیان به دریاچه ارومیه و شبكه آبیاری پایاب این سد و ورزشگاه 6 هزار نفری سلماس از جمله مهمترین طرح های افتتاحی در سفر یكروزه روحانی بود.
بر اساس اعلام استاندار آذربایجان غربی، در سفر یكروزه رییس جمهوری به این استان 27 طرح عمرانی، خدماتی و زیربنایی با چهار هزار و 465 میلیارد تومان هزینه كرد بهره برداری شد.
تعدادی از مسئولان و وزرای دولت از جمله «رضا اردكانیان» وزیر نیرو، «محمود حجتی» وزیر جهاد كشاورزی و «مسعود سلطانی فر» وزیر ورزش و جوانان و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، رییس جمهوری را در این سفر همراهی كردند.
آذربایجان غربی با حدود سه میلیون و 300 هزار نفر جمعیت دارای 17 شهرستان بوده و دولت تدبیر و امید تاكنون بیش از 15 هزار میلیارد تومان برای جبران عقب ماندگی های گذشته در این استان سرمایه گذاری كرده است.
رییس جمهوری و هیات همراه شامگاه سه شنبه و پس از اتمام شورای اداری آذربایجان غربی كه در شهرستان ماكو برگزار شد، این استان را به مقصد تهران ترك كرد.
7129/518

نظر شما