شناسهٔ خبر: 33039808 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور عنوان کرد:

شرکت ۳ هزار دختر عضو کانون‌های مساجد در جشن سراسری روزه‌اولی‌ها

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ارزانی از شرکت بیش از سه هزار دختر عضو کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در جشن سراسری روزه اولی ها که در استان های مختلف کشور برگزار شد، خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین «حبیب رضا ارزانی»  عصر امروز (سه شنبه 31 اردیبهشت)  در حاشیه برگزاری مراسم جشن روزه اولی‌ها ویژه دختران عضو کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم که در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، عنوان کرد: ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در ماه مبارک رمضان به طور منسجم و هماهنگ در کل کشور، جشن سراسری روزه اولی‌ها را ویژه دختران و پسران عضو کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور برگزار می‌کند.

 

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور  افزود: امروز همزمان با میلاد باسعادت امام حسن مجتبی (ع)، بیش از 3 هزار دختری که به سن تکلیف رسیدند و اولین سالی است که روزه می‌گیرند، در مکان‌های عبادی و معنوی مانند مساجد و امامزاده‌ها گرد هم جمع می‌شوند و این روز را جشن می‌گیرند.

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ارزانی در ادامه با بیان اینکه رویکرد ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، رویکرد خانواده‌محور است، گفت: ما معتقدیم که اگر قرار است در جامعه اتفاقی رخ دهد، باید از نسل نوجوان شروع کرد.

 

وی تصریح کرد: ما می‌توانیم در ایام اوقات فراغت از ظرفیت کودکان و نوجوانان مسجدی استفاده و زمینه انس آنان را با معارف اسلامی فراهم کنیم.

 

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور تأکید کرد: شاخص برنامه ما برای کودکان و نوجوانان مسجدی، اوقات فراغت تابستان است که از اول تبرماه کلید می‌خورد و به مدت 50 روز ادامه دارد.

 

وی بیان داشت: پایه برنامه‌های ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در مسجد است و برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری ویژه مخاطبان برگزار می‌کنیم، از جمله محافل انس با قرآن، تربیت مربیان قرآنی و فعالیت‌های قرآنی در خانه‌های نور که هم اکنون هزار و 499 خانه نور در مساجد  کشور فعال هستند.

 

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: هم اکنون بیش از 24 هزار کانون فرهنگی هنری مساجد در کشور وجود دارد که همه آنها در ایام اوقات فراغت فعال هستند و برنامه‌های مختلفی را اجرا می‌کنند.

 

وی در پاسخ به این سؤال که برگزاری جشن روزه‌اولی‌ها چه تأثیری بر آنان دارد، تصریح کرد: این جشن برای کودکان بسیار تأثیرگذار است، چنانچه بنده 20 سال قبل در یک جشن تکلیف اجرا داشتم، چندی پیش یکی از دانشجویان که در آن زمان تازه مکلف شده بود، بنده را به خاطر آورد و گفت من چادری که از آن زمان به سر کردم، در نیاورده ام.

 

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور تأکید کرد: ارتباط با اهل بیت و ائمه معصومین علیهم‌السلام ، امامزاده‌ها و مساجد، فضای معنوی را در ذهن کودکان مجسم می‌کند و در ذهن باقی می‌ماند.

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ارزانی اظاهر داشت: امروز روزه اولی‌ها میثاقی را قرائت کردند که تک تک کلمات این میثاق نامه در ذهن آنان می‌ماند و تأثیر ژرفی در فرهنگ اسلامی دارد و باعث می‌شود در فضای معنوی تنفس کنند.

نظر شما