شناسهٔ خبر: 33038379 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

معاون وزیر راه و شهرسازی:

اعطای تسهیلات برای نوسازی واحد‌های مسکونی در بافت فرسوده

خبرگزاری صداوسیما

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از اعطای تسهیلات ۵۰۰ میلیون ریالی برای نوسازی واحد‌های مسکونی در بافت فرسوده‌ی کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها خبر داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، سیدمحمد پژمان عصر امروز در ستاد بازآفرینی شهری استان کرمانشاه که در استانداری برگزار شد، گفت: این مبلغ تسهیلات برای سایر شهر‌ها ۴۰۰ میلیون ریال است که با سود ۹ درصد به متقاضیان پرداخت می‌شود.
وی با بیان اینکه انبوه سازان در اولویت دریافت تسهیلات قرار دارند، افزود: علاوه بر پرداخت وام، هزینه صدور پروانه نیز رایگان خواهد بود و شرکت بازآفرینی در اسرع وقت مطالبات مربوط به شهرداری‌ها را پرداخت می‌کند.
معاون وزیر راه و شهرسازی بر لزوم نوسازی واحد‌های مسکونی در بافت‌های فرسوده تاکید کرد و گفت: هم اکنون جمعیتی در حدود ۲۰ میلیون نفر در کشور ساکن این مناطق هستند.
پژمان موضوع بازآفرینی شهری را مسئله‌ای مهم برشمرد و افزود: برای موفقیت در این کار لازم است که مردم همکاری لازم را با متولیان امر داشته باشند و از فرصت پیش آمده در راستای نوسازی واحد‌های مسکونی خود استفاده کنند.
وی با اشاره به اجرای پروژه‌های مختلف در حوزه شهری کشور گفت: قرار شده که تا پایان تیرماه هر مقدار پروژه نیمه تمامی که در سطح کشور وجود دارد اطلاعات آن جمع آوری و به تناسب اعتبار لازم برای اجرای آن‌ها تامین شود.
رونق بخش مسکن می‌تواند بخشی از مشکلات اشتغال استان را حل کند
استاندار کرمانشاه نیز در این نشست گفت: کرمانشاه حدود ۳۷۰ هزار نفر حاشیه نشین دارد که جمعیتی برابر با جمعیت برخی مراکز استان‌های همجوار است.
بازوند افزود: این حجم از جمعیت حاشیه نشین یکی از چالش‌های جدی مدیریت شهری کرمانشاه محسوب می‌شود، همچنین بخشی از شهر از بافت‌های فرسوده تشکیل شده است که مشکلاتی را به وجود آورده است.
وی اظهار داشت: مسکن مهر‌ها اگر به خوبی مدیریت شوند می‌تواند دارای مزایای بسیاری برای مردم باشد، اما اگر بر این مجموعه‌ها نظارت کافی صورت نگیرد؛ می‌تواند حوادثی تلخ همچون تخریب مسکن مهر اسلام آباد در زلزله ۹۶ را رقم بزنند که طی آن یک طبقه از مجموعه محو شده بود، زیرا آنرا روی قنات ساخته بودند.
استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: جابجایی محله غم تسلی کنگاور یکی از شیرین‌ترین اتفاقات در حوزه بافت‌های فرسوده و ناکارآمد بوده است.

نظر شما