شناسهٔ خبر: 33038153 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کار فرهنگی نیازمند بسترسازی فرهنگی است

امسال باید جهاد آموزشی را در برنامه کانون‌ها داشته باشیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، حجت الاسلام محمدعلی رضوانی‌نژاد مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان در گردهمایی مسئولان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان در مجتمع خاتم الانبیاء (ص) رشت گفت: کار فرهنگی نیاز امروز جامعه و ضرورتی غیر قابل انکار است.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان تصریح کرد: تنش‌های فرهنگی موجود در جامعه نشان‌دهنده ضرورت آموزش و برنامه‌ریزی فرهنگی است.

وی با تاکید بر اینکه کار فرهنگی نیازمند بسترسازی فرهنگی است تصریح کرد: کانون‌های مساجد مسئول ارایه محتوای فرهنگی در قالب هنر هستند که با جذب اعضا، ابزار لازم جهت اجرای فعالیت‌ها را در اختیار آنان قرار می‌دهند.

رضوانی‌نژاد با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب تصریح کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد موظف به توانمندسازی جامعه اسلامی برای تحقق تمدن اسلامی هستند.

وی به محوریت آموزش در برنامه‌های سال جاری کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اشاره و بیان کرد: امسال، سال نهضت آموزشی است که باید جهاد آموزشی را در برنامه کانون‌ها داشته باشیم.

رضوانی نژاد وجود ۹۰۰ کانون فرهنگی هنری را ابزار مطلوبی جهت تحقق فعالیت‌های فرهنگی دانست و افزود: در سال جاری شاکله و جایگاه سازمانی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد جهش قوی داشته است.

وی با اشاره به ترسیم چشم‌انداز کانون‌های مساجد در اساسنامه جدید تصریح کرد: برای رسیدن به چشم انداز باید منسجم‌تر عمل کرده تا انتظارات را برآورده سازیم.

در ادامه، امین محصل تبریزی بر متمرکز کردن آموزش‌ها در کانون‌های مساجد تاکید کرد و افزود: ۹۰ نوع آموزش صنایع دستی برای یادگیری کانون‌ها در تابستان ارائه می‌شود.

مسئول کمیته آموزش کانون‌های مساجد گیلان با اشاره به آموزش هنر‌های تجسمی گفت: طرح تربیت مدرس کانون‌های مساجد در تابستان امسال اجرا می‌شود.

وی در پایان خواستار معرفی دو مربی از هر کانون جهت فراگیری آموزش‌ها و ارائه آن به اعضای کانون در تابستان جاری شد.

انتهای پیام/آ

جهاد آموزشی در کانون‌های مساجد گیلان

نظر شما