شناسهٔ خبر: 33038084 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

پس از زلزله 3.5 ميليون مترمکعب ساخت وساز درکرمانشاه انجام شد

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - کرمانشاه- ايرنا- استاندار کرمانشاه گفت: حدود 15 ماه از زلزله 7.3 ريشتري سال 96 در استان مي گذرد که طي اين مدت حدود سه و نيم ميليون متر مکعب کار ساخت و ساز در نقاط مختلف استان کرمانشاه انجام شده است.

به گزارش خبرنگار ايرنا، هوشنگ بازوند عصر سه شنبه در جلسه بازآفريني شهري کرمانشاه که با حضور معاون وزير راه و شهرسازي در سرسراي جلسات استانداري برگزار شد، اظهار داشت: پس از وقوع زمين لرزه مهيب شامگاه 21 آبان سال 96، بيش از 29 هزار واحد مسکوني احداث و 66 هزار واحد نيز تعمير و نوسازي شدند.
وي همچنين با مهم ارزيابي کردن موضوع بازآفريني شهري، افزود: هم اکنون جمعيتي بالغ بر 370 هزار نفر از مردم شهر کرمانشاه در بافت هاي فرسوده و شهرک هاي حاشيه اي زندگي مي کنند.
بازوند با اشاره به تلاش هاي شهرداري براي ساماندهي منازل مسکوني مستقر در بافت هاي فرسوده، گفت: درنظر گرفتن تسهيلات با سود مناسب مي تواند راهکاري براي تشويق و ترغيب مردم براي بازسازي و بهسازي منازلشان باشد.
استاندار کرمانشاه در ادامه وجود واحدهاي مسکوني نيمه کاره مسکن مهر را نيز يکي ديگر از مشکلات صنعت ساختمان استان عنوان کرد و گفت: اين واحدهاي مسکوني اگر درست مديريت شوند مي تواند يک فرصت و در غير اين صورت يک معضل و مشکل براي بافت شهري ما خواهد بود.
وي خاطرنشان کرد: يکي از معضلاتي که هم اکنون واحدهاي مسکن مهر با آن روبرو هستند اين است که به تعاوني هاي غيرتخصصي سپرده شده اند و اين تعاوني ها قادر نيستند به خوبي موضوع احداث و بهره برداري آن را مديريت کنند.
بازوند تصريح کرد: سپرده شدن واحدهاي مسکن مهر به تعاوني هاي غيرتخصصي باعث شده که هم اکنون حدود 400 تا 500 واحد بلاتکليف و نيمه کاره در شهر کرمانشاه وجود داشته باشد که بايد سريعتر تعيين تکليف شوند.
زمين لرزه 7.3 ريشتري 21 آبان سال 96 در 11 کيلومتري بخش ازگله و 32 کيلومتري شهر سرپل ذهاب رخ داد که 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
اين زلزله به 10 شهرستان و يک هزار و 932 روستاي استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزيابي بنياد مسکن انقلاب اسلامي 103 هزار واحد مسکوني شهري و روستايي آسيب کلي و جزئي ديد.
البته در زلزله 6.4 ريشتري يکشنبه چهارم آذر 97 هم 771 مصدوم و بيش از چهار هزار واحد مسکوني خسارت ديده، به اين آمارها اضافه شد.
مسئولان ارشد کرمانشاه گفته اند که همه واحدهاي خسارت ديده روستايي و شهري استان را تا پايان سال 98 تکميل مي کنند.
7458/8066
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما