شناسهٔ خبر: 3301459 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ابتکار | لینک خبر

پرهيز از توسل به تهمت و دروغ در رقابت سياسي

صاحب‌خبر -

يک عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي با بيان اين‌که اگر اخلاق را مبناي فعاليت‌هاي سياسي قرار مي‌داديم؛ با اتفاقات دهه اخير به ويژه انتخابات مواجه نمي‌شديم، تاکيد کرد: نبايد براي دور کردن رقيب خود به تهمت، شايعه و دروغ روي آوريم.
محمدرضا عارف در کنفرانس «مديريت خدمات با تاکيد بر اخلاق حرفه‌اي و فرهنگ خدمت» به هزينه‌هايي که نظام به دليل بي‌اخلاقي و بداخلاقي حتي يک نفر متحمل مي‌شود، اشاره کرد و افزود: اخلاق بايد پايه و مبناي همه فعاليت هاي سياسي، اجتماعي، اقتصادي و فرهنگي قرار گيرد تا به رشد و توسعه پايدار دست يابيم. چرا بايد نظام هزينه بي‌اخلاقي يک نفر را متحمل شود؟وي با طرح اين پرسش که در عرصه رقابت‌هاي سياسي تا چه ميزان به اصل اخلاق پايبند هستيم اظهار کرد: نبايد براي دور کردن رقيب خود به تهمت، شايعه و دروغ روي آوريم.
رئيس بنياد اميد ايرانيان با بيان اين‌که پذيرش اصل و مديريت اخلاق، نيازمند باور و اراده جدي است که بايد توسط نخبگان دانشگاهي آغاز شود، مشکل و نگراني اصلي کشور را بي‌اخلاقي دانست و گفت: اگر توجه به موضوع اخلاق را در بين مديران ارشد نداشته باشيم، گرفتار مسايل نامطلوب اجتماعي خواهيم شد.
رئيس بنياد اميد ايرانيان افزود: نبايد دنبال سياست اخلاق‌مدارانه باشيم، بلکه بايد سياست را مبتني بر اخلاق بدانيم تا اداي وظيفه، تکليف و مردم مطرح باشند.
وي تصريح کرد: نبايد به ارزش‌هاي انقلاب و نظام نگاه سياسي داشته باشيم و آن را با مسايل جناحي، گروهي و باندي که آفت اخلاقي کشورمان محسوب مي‌شود درگير کنيم؛ تلاش برخي گروه‌هاي سياسي در وعده‌هاي دروغين و بالابردن توقعات و هزينه‌ها بدون کمک کردن به افزايش ثروت ملي از معضلات کشور است.
عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي از دانشگاهيان خواست که موضوع پذيرش اخلاق به عنوان ضرورت رويکردهاي مديريتي و اقتصادي و تبيين نقش اخلاق در مديريت و ايجاد باور عمومي به اين اصل را مورد بحث و بررسي قرار دهند.

نظر شما