شناسهٔ خبر: 33013140 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

وفاق 20 کشور اسلامی در نمایشگاه قرآن و عترت مشهد

برپایی چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت، به چهره مشهد مقدس در این شب و روز‌های پر فیض و پر برکت، بیش از پیش نور و معرفت بخشیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مشهد به عنوان کلانشهر مذهبی جایگاه ویژه ای در امور دینی و قرآنی دارد، چهره های سرشناسی در حوزه قرآنی اعم از قاریان، حافظان، مبلغان و کارشناسان از این خطه رشد کرده اند و به گسترش فرهنگ قرآنی در ایران و دیگر بلاد اسلامی همت گمارده اند؛ از این رو از لحاظ کیفی و کمی فعالیت های قرآنی در این شهر قابل مقایسه با هیچ نقطه ای از کشور نیست.
وجود بارگاه نورانی امام رضا (ع) و در کنار آن وجود با برکت استادان به نام در عرصه‌های مختلف علوم قرآنی، تفسیر، تبلیغ، ترویج، قرائت و حفظ قرآن، فعالیت موسسات و تشکل های قرآنی، خادمان و هنرمندان قرآنی و سفر سالانه 25 تا 30 میلیون زائر به این کلانشهر مذهبی که 3 میلیون نفر از آنها غیرایرانی هستند موقعیت ویژه ای برای برگزاری بهتر و بیشتر برنامه های قرآنی به این شهر می بخشد.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_3525925"><script type="text/JavaScript" src="https://http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2431176/3525925?width=400&height=300"></script></div>
دانلود

سالن‌های چهاردهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم مشهد مقدس در حالی از ساعت 18 تا 24 به روی روزه داران و عاشقان کلام وحی گشوده می شود که نه فروشگاه صرف است و نه یک تماشاخانه محض، این نمایشگاه مخاطبانش را فارغ از ملیت، رنگ و نژاد فرا می خواند به هدایت گری، فرا می خواند به کمال و معرفت و فرا می خواند به سوی سبک زندگی قرآنی.
هدف از برگزاری این نمایشگاه فروش محصول تجاری نیست، نشان دادن راه است به آنهایی که مشتاق هدایتند.
درباره چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم مشهد با مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفتگو کردم، وی گفت: این نمایشگاه با شعار " همدلی" در فضایی به وسعت ۱۸ هزار متر مربع و با مشارکت ۷۰۰ غرفه در حوزه‌های نشر مکتوب، قرآن پژوهی، مؤسسات قرآنی، آثار فرهنگی، هنری و قرآنی، حجاب و عفاف، کودک و نوجوان، نرم‌افزار و فضای مجازی گردهم آمده‌اند تا با ارائه محصولات قرآنی و فرهنگی خود، به بازدیدکنندگان یادآوری کنند از قرآن این کتاب هدایت غافل نشوند.
جعفر مروارید می افزاید: شاخص ترین ویژگی این دوره از نمایشگاه قرآن مشهد برگزاری آن در سطح بین المللی است که حضور نمایندگان 20 کشور اسلامی در نمایشگاه امسال گواه این مطلب است.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_3525969"><script type="text/JavaScript" src="https://http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2431176/3525969?width=400&height=300"></script></div>
دانلود
برای بهره گیری بیشتر از نمایشگاه قرآن عازم نمایشگاه بین المللی مشهد شدم، هر غرفه‌ای محصولات خود را به نمایش گذاشته از کتاب گرفته تا نرم افزارهای قرآنی، رفت و آمد روزه داران مشتاق در بین غرفه ها شادابی و طراوت خاصی به این نمایشگاه بخشیده است، و مسئولان هر غرفه مشغول توضیح دادن درباره نوع فعالیتشان به مراجعان خود هستند.
خانم رضوی یکی از بازدید کنندگان نمایشگاه قرآن که علاقه زیادی به کتاب های مذهبی و علوم قرآنی و هم به نرم افزارهای قرآنی دارد می گوید: در این نمایشگاه برای افرادی که به دنیای دیجیتال علاقه‌مندند محصولات قرآنی مناسب فراوان و با سلیقه‌ هر شخص عرضه شده است.
او که مادر یک دختر و دو پسر است با استقبال از نرم افزارهایی که در نمایشگاه ارائه شده می افزاید: نرم افزاری که خریداری کرده ام همه آموزش های قرآنی در رشته های مختلف روخوانی و روانخوانی، صوت و لحن و تجوید، و همچنین مفاهیم وتفسیر قرآن را با هم دارد.
با یکی دیگر از بازدید کنندگان بنام محمد که لبخند رضایت و خوشحالی در چهره اش موج می زد گفتگو کردم گفت: نرم افزاری را در اینجا خریداری کرده ام که برنامه ای جامع و کامل برای تربیت فرزندانم پیش رویم می گذارد.
نازنین رقیه 6 ساله هم که همراه پدر و مادرش به نمایشگاه قرآن آمده از بازدیدش از غرفه شاد کودکان می گوید: مجری در این غرفه با داستان و نمایش و نقاشی، ما را با آموزه‌های زیبای قرآنی آشنا کرد. وفاق 20 کشور اسلامی در نمایشگاه قرآن و عترت مشهد
پس از گفتگو با چند نفر دیگر از بازدید کنندگان نمایشگاه با معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی همراه شدم و از وی درباره اهداف برگزاری این نمایشگاه پرسیدم.
حجت الاسلام و المسلمین محمد تقی کاظمی نسب نمایشگاه قرآن مشهد را شعبه دوم نمایشگاه قرآن تهران برشمرد که با رویکرد بین المللی برگزار شده است.
وی می گوید: ترویج سبک زندگی اسلامی و قرآنی و معرفی ظرفیت های قرآنی مشهد و شناسایی پیشکسوتان این عرصه از اهداف چهاردهمین نمایشگاه بین المللی قرآن مشهد است،
به گفته وی چشم انداز این نمایشگاه توجه به جوانان در سبک زندگی اسلامی و تلاش برای تحقق اهداف و آرمان های انقلاب و نشان دادن جلوه های فرهنگی سبک زندگی اسلامی است.
کاظمی نسب به برگزاری جشنواره غذای ملل، جُنگ قرآنی ملل و نشست های علمی بین المللی با نگاه به جهان اسلام اشاره کرد و گفت: در بخش فرهنگی هم ۲۴ ناشر از کشورهای سوریه، عراق، مصر، ترکیه در کنار ۵۰ ناشر داخلی حضور دارند.
وی گفت: در طول برگزاری نمایشگاه ۹ قاری بین المللی از کشورهای عراق، افغانستان، پاکستان، اندونزی و تانزانیا و ۱۴ قاری بین المللی ایرانی در محافل قرآنی آیاتی از کلام وحی را برای بازدید کنندگان تلاوت کردند. وفاق 20 کشور اسلامی در نمایشگاه قرآن و عترت مشهد
در ادامه گشت و گذار چند ساعته ام در نمایشگاه از کارگاههای خوشنویسی آیات، نمایش خیابانی با موضوعات قرآنی و مفاهیم اخلاقی، پرده خوانی، پویانمایی، سفالگری، هنرهای دستی، آثار و تابلوهای قرآنی دیدن کردم.
اگرچه پارسال نمایشگاه قرآن در فضایی محدود برگزار شد اما امسال با تلاش و توجه مسئولان این نمایشگاه فرهنگی در فضایی مناسب و گسترده برای بهره مندی هر چه بیشتر علاقمندان برپا شد و عرضه محصولات فرهنگی و نرم افزارهای قرآنی اقبال بازدید کنندگان را به این نمایشگاه دو چندان کرد.
با توجه به فرموده مقام معظم رهبری بر تربیت حافظان و قاریان جوان و نوجوان برای اشاعه فرهنگ قرآنی در جامعه، هر چه بیشتر بتوان فرهنگ و عمل به قرآن را در جامعه ترویج داد، به سلامت اجتماعی و کاهش انحرافات کمک بیشتری می شود و بی تردید برپایی نمایشگاه قرآن و عترت از اقدامات موثر برای گسترش فرهنگ و سبک زندگی قرآنی است.

نویسنده: اسماعیل همائی

وفاق 20 کشور اسلامی در نمایشگاه قرآن و عترت مشهد وفاق 20 کشور اسلامی در نمایشگاه قرآن و عترت مشهد وفاق 20 کشور اسلامی در نمایشگاه قرآن و عترت مشهد وفاق 20 کشور اسلامی در نمایشگاه قرآن و عترت مشهد وفاق 20 کشور اسلامی در نمایشگاه قرآن و عترت مشهد وفاق 20 کشور اسلامی در نمایشگاه قرآن و عترت مشهد وفاق 20 کشور اسلامی در نمایشگاه قرآن و عترت مشهد وفاق 20 کشور اسلامی در نمایشگاه قرآن و عترت مشهد وفاق 20 کشور اسلامی در نمایشگاه قرآن و عترت مشهد وفاق 20 کشور اسلامی در نمایشگاه قرآن و عترت مشهد وفاق 20 کشور اسلامی در نمایشگاه قرآن و عترت مشهد وفاق 20 کشور اسلامی در نمایشگاه قرآن و عترت مشهد وفاق 20 کشور اسلامی در نمایشگاه قرآن و عترت مشهد وفاق 20 کشور اسلامی در نمایشگاه قرآن و عترت مشهد وفاق 20 کشور اسلامی در نمایشگاه قرآن و عترت مشهد وفاق 20 کشور اسلامی در نمایشگاه قرآن و عترت مشهد وفاق 20 کشور اسلامی در نمایشگاه قرآن و عترت مشهد وفاق 20 کشور اسلامی در نمایشگاه قرآن و عترت مشهد وفاق 20 کشور اسلامی در نمایشگاه قرآن و عترت مشهد وفاق 20 کشور اسلامی در نمایشگاه قرآن و عترت مشهد وفاق 20 کشور اسلامی در نمایشگاه قرآن و عترت مشهد وفاق 20 کشور اسلامی در نمایشگاه قرآن و عترت مشهد وفاق 20 کشور اسلامی در نمایشگاه قرآن و عترت مشهد وفاق 20 کشور اسلامی در نمایشگاه قرآن و عترت مشهد وفاق 20 کشور اسلامی در نمایشگاه قرآن و عترت مشهد وفاق 20 کشور اسلامی در نمایشگاه قرآن و عترت مشهد وفاق 20 کشور اسلامی در نمایشگاه قرآن و عترت مشهد وفاق 20 کشور اسلامی در نمایشگاه قرآن و عترت مشهد وفاق 20 کشور اسلامی در نمایشگاه قرآن و عترت مشهد وفاق 20 کشور اسلامی در نمایشگاه قرآن و عترت مشهد وفاق 20 کشور اسلامی در نمایشگاه قرآن و عترت مشهد

نظر شما