همان طور که در جریان هستید، در هفتهی گذشته دو قطب بزرگ صنعت بازیهای ویدئویی، یعنی سونی (Sony) و مایکروسافت (Microsoft) تصمیم به عقد قرارداد همکاری گرفتند. حال طی گزارشی که توسط نشریهی بلومبرگ منتشر شده است، تیم پلیاستیشن هیچ اطلاعی از این تصمیم نداشته است.
تقریبا همهی افراد جامعهی گیم از همکاری دو شرکت مایکروسافت و سونی شگفتزده شدند اما موضوعی که شاید از این خبر نیز عجیبتر باشد، عدم اطلاع اعضای تیم توسعهی کنسول پلیاستیشن در مقر ژاپن شرکت سونی از این تصمیم بوده است. در واقع اعضای تیم پلیاستیشن هم به مانند ما، در یک لحظه از این قرارداد مطلع شدهاند.
براساس گزارش نشریه بلومبرگ، مدیر ارشد شرکت سونی در توکیو، آقای شوزو سومی (Shuzo Sumi)، شخصا تصمیم گرفت تا مراحل مربوط به مذاکرات با شرکت مایکروسافت را بدون اطلاع بسیاری از اعضای این شرکت و علی الخصوص تیم پلیاستیشن، در اواسط سال ۲۰۱۸ آغاز و هدایت کند. این موضوع به معنی این است که هیچ یک از اعضای تیم اصلی پلیاستیشن، از این موضوع باخبر نبودهاند. البته اطلاعات اندکی در رابطه با این قرارداد به گوش مدیر تیم پلیاستیشن رسیده بوده است اما به دلیل مسائل داخلی شرکت و همینطور عدم اطمینان به نهایی شدن این امر، وی هیچ اطلاعاتی را با اعضای تیم در میان نگذاشت. او همچنین توضیح داد:
پس از انتشار خبر اعلام همکاری سونی و مایکروسافت، بسیاری از اعضای تیم نسبت به آیندهی فعالیت خود و همچنین کنسول پلیاستیشن ۵، احساس نگرانی کردند. من به آنها توضیح دادم که هیچ تغییری پس از امضای قرارداد در تیم و همچنین روند توسعهی کنسول بعدیمان ایجاد نخواهد شد.
در واقع قرارداد «توسعهی همکاری استراتژیک» حول محور ارتقای فضای ابری Azure ، توسعهی زیرساختهای مربوط به استریم بازیهای ویدئویی و همچنین هوش مصنوعی، بسته شده است. خبر این اقدام به همکاری توسط آقای کنیچیرو یوشیدا (kenichiro yoshida)، مدیرعامل شرکت سونی و همچنین آقای ساتیا نادلا (Satya Nadella)، مدیرعامل شرکت مایکروسافت و به صورت بسیار ناگهانی در تاریخ ۲۶ اردیبهشت ۹۸، عمومی شد.
همچنین فیل اسپنسر (Phil Spencer)، مدیر بخش ایکسباکس و مدیر اجرایی بخش بازیهای ویدئویی مایکروسافت، به این خبر طی توئیتی واکنش نشان داد و این حرکت را بسیار جاهطلبانه خواند و از آن به عنوان بهترین راه برای تحقق اهداف دو شرکت مایکروسافت و سونی یاد کرد.
در حال حاضر اطلاعات بیشتری از این قرارداد در دسترس قرار ندارد اما به نظر میرسد که معرفی پروژهی استدیا (Stadia) متعلق به شرکت گوگل (Google)، زنگ خطری را برای دو قطب اصلی دنیای سرگرمیهای دیجیتال به صدا درآورده باشد.
نظر شما