شناسهٔ خبر: 33010082 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

برپایی جشن ولادت امام حسن مجتبی (ع) فراموش نشود

سالروز ولادت امام حسن مجتبی (ع) فرصت مناسبی برای قدردانی از خداوند متعال و شکرگزاری به درگاه او همراه با شادمانی است زیرا که نعمت وجود کریم اهل بیت (ع) را در کنار حضور در ماه مبارک رمضان به ما ارزانی داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگارمسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان: برخلاف آنچه که در بسیاری از کشورهای اسلامی در ماه رمضان شاهد هستیم در طول این ماه چندان شادی نمایانی به خاطر حلول آن در بسیاری از نقاط کشور ما ایجاد نمی شود و برخی از سخت گیری ها هم باعث شده است که مجالسی چون عقد و عروسی نیز در این ماه چندان برگزار نشود.

 

 

 

 

در این میان که سالروز ولادت امام حسن مجتبی (ع) نیز به روایتی در ماه مبارک رمضان قرار گرفته است این مناسبت پر سرور نیز چندان نمودی در بسیاری از مجامع مذهبی ندارد.

 

 

 

 

که از جمله دیگر دلایل آن می توان به حضور بسیار کوتاه مردم در بسیاری از مساجد پس از اقامه نماز مغرب و عشاء برای رسیدن به سفره های افطاری و دیگر امور و تعطیلی بسیاری برخی از تجمعات و مراکز مذهبی در این ماه اشاره کرد.

 

 

 

 

در این میان باید به کم رونق بودن برگزاری جشن ولادت سبط اکبر پیامبر اسلام (ص) در ببسیاری از مساجد نیز اشاره کرد که برپایی سفره های افطاری ساده در این مراکز و برگزاری جشن ولادت آن حضرت برای تعظیم این مناسبت بزرگ و پر سرور دینی می تواند باعث افزایش اهتمام به مناسبت های مرتبط با کریم اهل بیت (ع) شود، امامی که میزان توجه به ایشان در روز شهادت شان در برخی از مجالس مذهبی نیز شاهدی بر غربت آن حضرت در میان ما است.

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما