شناسهٔ خبر: 33009949 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

انتظامی در گفت و گو با میزان:

اکران فیلم‌های توقیفی ربطی به رده‌بندی سنی ندارد/شفافیت تمام مسائل سینما را حل می‌کند

خبرگزاری میزان- رئیس سازمان سینمایی گفت: ما معتقدیم در سایه شفافیت بسیاری از مشکلات سینما حل خواهد شد، با این شفافیت تمامی دستگاه ها پاسخگوتر خواهند شد و از این به بعد امکان رصد دقیق فعالیت‌ها از سوی خبرنگاران و منتقدان بسیار دقیق‌تر صورت می گیرد.

صاحب‌خبر -

حسین انتظامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، در خصوص مسئله رانت در سینما گفت: از نظر من باید اقدامات نظارتی بسیار سخت گیرانه و جدی در این زمینه لحاظ شود. این اقدامات به ویژه باید از سمت صنوف پیگیری و به اعتقاد من باید با قاطعیت با این مسائل برخورد شود.

وی درباره برنامه شفاف سازی در سازمان سینمایی ادامه داد: ما معتقدیم در سایه شفافیت بسیاری از مشکلات سینما حل خواهد شد. با این شفافیت تمامی دستگاه ها پاسخگوتر خواهند شد و از این به بعد امکان رصد دقیق فعالیت‌ها از سوی خبرنگاران و منتقدان بسیار دقیق‌تر صورت می گیرد.

رئیس سازمان سینمایی در همین راستا افزود: ما براساس جدول برنامه و بودجه ای که اعلام کردیم تا دو ماه دیگر عملکرد خود در خصوص هزینه ها را به صورت متوالی اعلام خواهیم کرد. این انتشار به ما کمک می کند تا تمامی نقدها را داشته و عملکرد بهتری داشته باشیم.

وی درباره زمان پیگیری رده بندی سنی در سینما اذعان کرد: ما با قاطعیت نظام رده بندی در سینما را پیگیری می کنیم؛ زیرا وظیفه سیاست گذار در بخش سینما این است که در مورد روانشناسی جامعه تمامی دقت خود را به کار ببرد.

این مقام سینمایی در ادامه تاکید کرد: گلایه‌های متعددی طی ماه‌های گذشته به ما رسید که برخی آثار برای کودکان و نوجوان از لحاظ الفاظ و رفتار نامناسب بوده و به ترویج رفتار غلط منجر شده اند. برخی فیلم‌ها هم به لحاظ خشونت قابل پذیرش برای سنین کودک و نوجوان نیست و ما بنا به تعهدمان به خانواده ها قانون را رعایت می کنیم.

انتظامی درباره احتمال اکران برخی آثار توقیفی با در نظر گرفتن رده بندی سنی خاطرنشان کرد: رده بندی سنی و رعایت آن به هیچ وجه به معنی اکران برخی فیلم‌های توقیف شده نیست زیرا نظام و سیستم سنجش در این مورد یکی نیست. رده بندی سنی و توقیف برخی آثار دو موضوع مستقل هستند به سبب اینکه توسط دو شورای مجزا بررسی می شوند.

انتهای پیام/

نظر شما