شناسهٔ خبر: 33009258 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

یوسف‌نژاد قرائت کرد:

تذکر کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تذکر کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، علی اصغر یوسف نژاد در نشست علنی امروز (دو‌شنبه، 30 اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را بدین شرح قرائت کرد:

- تذکر عباس پاپی زاده بالنگان نماینده دزفول به وزیر راه و شهرسازی؛ چرا با وجود تذکرات کتبی مکرر تاکنون نسبت به بهسازی روستاهای سیل زده مانند سنجر و حمزه همچنان هیچ اقدامی انجام نشده است، تذکر به وزیر کار؛ چرا در مناطق محروم درمانگاه تامین اجتماعی دایر نشده و نگاه تبعیض آمیز مجموعه به جذب نیروها به چه دلیل است؟، تذکر به وزیر کشور با توجه به تذکرات فراوان بخصوص طی یک سال اخیر درخصوص ضرورت تسریع در تثبیت مرز و نصب تابلوی ورودی شهر دزفول متاسفانه اتلاف وقت از سوی وزارت کشور علاوه بر نارضایتی خانواده شهدا و مردم شریف دزفول، موجب ایجاد زمینه ای برای اقدامات خرابکارانه و اراذل و اوباش شده است.

- تذکر شهاب نادری نماینده پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی، روانسر به وزیر فرهنگ و ارشاد؛ بی توجهی به امور کتابخانه ها، نبود بودجه فرهنگی برای مناطق محروم و زلزله زده که دیگران بیشتر از شما کار فرهنگی می کنند، تذکر به وزیر راه و شهرسازی درخصوص وضعیت جاده های روستایی و شهری اورامانات.

- تذکر محمدمهدی زاهدی نماینده کرمان به آموزش و پرورش؛ فرهنگیان کشور از عملکرد بیمه معلم ناراضی هستند و لازم است بررسی و تجدیدنظر صورت بگیرد، تذکر به وزیر آموزش و پرورش؛ افزایش حقوق دانشجو معلمان و دانشگاه فرهنگیان هنوز انجام نشده است، می طلبد که به فوریت انجام گیرد.

- تذکر شمس الله شریعت نژاد نماینده رامسر به وزیر صمت؛ چرا تکلیف مافیای شن و ماسه در استان مازندران را که موجب نارضایتی جمع کثیری از مردم است را روشن نمی کنید؟

- تذکر محمد وحدتی هلان نماینده بستان آباد به وزیر امور خارجه؛ برخورد جدی با اقدام خلاف قانون بین المللی کشور انگلستان در عدم اعطای ویزا به ورزشکاران عزیز کشورمان، تذکر به وزیر ورزش و جوانان؛ پیگیری لازم برای عذرخواهی کشور انگلستان برای بی اعتنایی به قوانین بین المللی برای اعطای ویزا به ورزشکاران عزیز کشورمان

- تذکر بیت الله عبداللهی نماینده اهر و هریس به وزیر آموزش و پرورش؛ چرا افزایش حقوق سال 98 در مورد دانشجو معلمان به درستی انجام نشد.

- تذکر جلیل مختار نماینده آبادان به وزیر کشور؛ چرا دریابانی در مناطق مرزی، زمینی و دریایی خارج از چارچوب قانون و مقررات با مردم آبادان برخورد می کند.

- تذکر علی اکبری  نماینده شیراز به رئیس جمهور؛ آنچه در ارتباط با حقوق بازنشستگان عملی شد خلاف قانون بوده و سلیقه ای رفتار شده است.

- تذکر حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر به وزیر نیرو؛ حقابه و حق اشتراکی کشاورزی دشت های بخش مرکزی شاهین شهر از آب زاینده رود حق قانونی و شرعی مردم منطقه است و ضروری است جهت تامین آب مورد نیاز کشاورزان بخش شاهین شهر نسبت به رهاسازی دائم و کافی آب در دشت های این شهر اقدام شود.

- تذکر بیت الله عبداللهی نماینده اهر و هریس به وزیر دادگستری؛ اینکه چرا برای دادگاه بخش خواجه هریس ساختمان مناسب ساخته نمی شود و این دادگاه در محل نامناسب قرار دارد.

- تذکر احمد صفری نماینده کرمانشاه به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ علت تاخیر در بهره برداری از کتابخانه مرکزی کرمانشاه

- تذکر علی ساری نماینده مردم اهواز به وزیر جهاد کشاورزی؛ در خصوص طولانی شدن روند پرداخت خسارت به کشاورزان سیل زده، همچنین تذکر به وزیر بهداشت و درمان؛ علت حذف آمپولهای مورد نیاز بیماریهای دیالیزی از لیست بیمه، تذکر به وزیر بهداشت و درمان؛ علت عدم تمکین اورژانس بیمارستان سینا و عدم فعالیت سنگ شکن بیمارستان امام چیست؟

- تذکر صدیف بدرینماینده اردبیل به رئیس جمهور و وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی، چرا افزایش حقوق بازنشستگان به همسان سازی حقوق آن‌ها بر اساس قانون بودجه سال ۹۸ صورت نگرفته است؟، تذکر به وزیر جهاد کشاورزی؛ چرا فکری به حال قیمت محصولات کشاورزی به ویژه سیر در استان اردبیل نمی کنید و دسترنج کشاورزان به قیمت بسیار پایینی معامله می شود.

- تذکر جبار کوچکی نژاد نماینده رشت به وزیر جهاد کشاورزی؛ چرا خسارت بیمه شدگان محصولات کشاورزی پرداخت نمی شود، همچنین تذکر به وزیر جهاد کشاورزی؛ چرا گندم مرغوب به کارخانجات آرد گیلان تحویل نمی شود؟، همچنین تذکر به وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی؛ چرا به اتاق تعاون توجه نمی‌کنید.

ادامه تذکرات کتبی:

تذکر حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده شاهین‌شهر به رئیس‌جمهور در خصوص حق داشتن مسکن طبق اصل 30 قانون اساسی برای هر خانواده ایرانی و اینکه دولت موظف است برای نیازمندان به خصوص روستاییان زمینه اجرای این اصل را فراهم کند.

تذکر سیدناصر موسوی‌لارگانی نماینده فلاورجان به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص عدم همکاری با اتاق تعاون و عدم اختصاص 5 درصد بخش اقتصاد به بخش تعاون.

تذکر سیدمهدی مقدسی نماینده اراک به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اطلاعات در خصوص لزوم اعزام هیاتی به استان مرکزی برای بررسی عملکرد دانشگاه‌های پیام نور این استان.

تذکر نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه به وزیر راه و شهرسازی در خصوص اصلاح فروش بلیط هواپیما به ایثارگران به نوعی که این افراد بتوانند از طریق دفاتر هم بلیط تهیه کنند.

تذکر سیده حمیده زرآبادی نماینده قزوین به همراه 15 نماینده به وزیر راه و شهرسازی در خصوص اجرای قانون حمایت جامع از حقوق افراد دارای معلولیت.

تذکر عبدالرضا عزیزی نماینده شیروان به رئیس‌جمهور در خصوص توجه به فرایند ترک اعتیاد معتادان به ویژه در شریطی که چند صد هزار بیمار مبتلا به سوء مصرف موادمخدر وجود دارند.

تذکر ناهید تاج‌الدین نماینده اصفهان به رئیس‌جمهور در خصوص نرخ پایین مشارکت اقتصادی زنان. همچنین تذکری به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص پرداخت مابه‌التفاوت بیمه کارگران.

تذکر بیت‌الله عبداللهی نماینده اهر هریس به رئیس‌جمهور در خصوص لزوم اعمال مدرک تحصیلی معلمان و کارگزاران دولت توسط سازمان امور استخدامی کشور.

تذکر سیده حمیده زرآبادی نماینده قزوین به وزیر آموزش و پرورش در خصوص عدم اجرای انتقال همکاران آموزش و پرورش به اداره کل نوسازی در قزوین. همچنین تذکری به رئیس‌جمهور در خصوص لزوم نظارت بر وضعیت نابه سامان بازار خودرو به دلیل انتصابات سفارشی وزیر صنعت، معدن و تجارت.

تذکر نادر نادر قاضی‌پور، روح‌الله حضرت‌پور طلاتپه و علیرضا محجوب نمایندگان ارومیه و تهران به وزیر دفاع در خصوص لزوم تسریع در پرداخت حقوق رزمندگان معسر، این نمایندگان همچنین تذکری به رئیس‌جمهور و وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص لزوم تسریع در راه‌اندازی دو واحد سنگ‌بری بزرگ مقیاس در تکاب با توجه به مصوبات دور دوم سفر هیات دولت به ارومیه.

 

نظر شما