شناسهٔ خبر: 33009254 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

چنارانی در نطق میان دستور:

حفظ اتحاد و پرهیز از تفرقه از سوی مسئولان و مردم امری ضروری است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: وظیفه دولت، مجلس، سایر دستگاهها و مردم صبورایران حفظ اتحاد و یکصدایی و پرهیز از تک روی و تفرقه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، هاجر چنارانی در نشست علنی امروز (دو‌شنبه، 30 اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، گفت: کشوری که دارای بزرگترین معادن فیروزه جهان، دومین منابع گاز جهان، سومین منابع نفت جهان، یک ششم ذخایر سنگهای قیمتی جهان، رتبه دوم ذخایر زیرزمینی و معادن و انواع فلزات و کانی، رتبه اول فرش جهان، پسته، خاویار، زعفران، برنج، چای آب و برق و آثار باستانی و تاریخی و .... است اما یکی از کم ارزش ترین پول های دنیا را دارد.

نماینده مردم نیشابور و  فیروزه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: همان کشوری که نخبگانش به خارج فرار می کنند و در برخی وزارتخانه ها و سازمان ها دارای ضعیف ترین مدیران جهان است که نمی توانند از این همه امکانات استفاده کنند، این کشور صاحب یکی از کم ارزش ترین پول های دنیا است. کشوری که ۴۰% از مردمش تقریبا تقریب زیر خط فقر و محروم از حداقل ها هستند

وی ادامه داد: واضح است کشور در کمند بحرانها گرفتار شده و تنها راه چاره این است که گذشته اقتصادی را رها و چاره ای برای حال و آینده بیندیشیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: وظیفه دولت، مجلس، سایر دستگاهها و مردم صبورایران حفظ اتحاد و یکصدایی و پرهیز از تک روی و تفرقه است و دولت نیز باید یک تکان اساسی بخورد و گامی موثر در جهت تامین مایحتاج اولیه افراد کم درآمد بردارد تا فشارها کمی کاهش یابد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: اقتصاد ما وابسته به نفت و گاز است حال آنکه نعمات دیگری در این سرزمین داریم بنام تمدن، فرهنگ، مفاخر و طبیعت و قدمتی به بلندای تاریخ که ایجاد استراتژی هایی در جهت آمایش این پتانسیل ها ما را به توسعه صنعت گردشگری سوق می دهد صنعتی که می تواند همانند نفت ملی شود با این تفاوت که نفت و گاز ممکن است روزی تمام شوند ولی تاریخ و تمدن و فرهنگ یک قوم تمام شدنی نیست.

چنارانی افزود: ضمن اینکه توسعه گردشگری درآمدزاتر و ماندگارتر خواهد بود و کشور بدون گردشگری عقب مانده و نا امن تلقی میشود و در فرایند تعامل فرهنگی و اجتماعی و رشد و بالندگی برای حیات در "عصر جهانی شدن" قرار ندارد و منزلت و هویت فرهنگی آن ارتقاء نمی یابد.

نماینده مردم نیشابور و  فیروزه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: گردشگری داخلی را در بحران کنونی جدی بگیریم، رونق و توسعه گردشگری داخلی در زمان بحران نقش ویژه ای در اقتصاد کشور می تواند ایفا کند.

وی ادامه داد: از آنجا که اقشار مختلف با هر درآمدی امکان سفر داخلی دارند، در چنین شرایطی توجه ویژه به توسعه گردشگری داخلی می تواند بسیاری از بحران ها را حل کند و عواید فراوانی چون درآمدزایی، اشتغال آفرینی، عدالت گستری، فقرزدایی، پایداری و حفظ محیط زیست را در بر داشته باشد.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: در خصوص گردشگر خارجی نیز به ازای هر گردشگر ۱۲۰۰ دلار ارز وارد کشور می شود که این رقم معادل صادرات ده ها بشکه نفت است. این مطلبی است که با مراجعه به آمار و ارقام جهان براحتی قابل بررسی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایط بحرانی اکنون وقت آن رسیده نگاهی از سرتامل به توسعه گردشگری داشته باشیم، توسعه گردشگری به معنای نمایش فرهنگ اصیل ایران و اسلام و زدودن اثرات تبلیغات منفی کشورهای سلطه جو.

چنارانی افزود: ایران نیازمند برنامه ای کوتاه و زود بازده است. بنابراین سازمان میراث فرهنگی باید تدبیری جدی اتخاذ کند و بکوشد در جهت برندسازی در عرصه گردشگری و حفظ میراث فرهنگی که از ضروریات و اولویت های مهم جمهوری اسلامی محسوب می شود.

نماینده مردم نیشابور و  فیروزه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با تدوین اهداف و برنامه هایی این کشور را بعنوان یک برند فاخر در گردشگری دنیا معرفی نماید آنگونه که برازنده تمدن این سرزمین باشد و چنانچه ایران به مقصد گردشگری تبدیل شود تا حدود زیادی کشور از بحران اشتغال خارج خواهد کرد.

وی در تذکری خطاب به  وزارت جهاد کشاورزی، ادامه داد: سرمایه گذاری بیشتر دولت برای احداث زیرساخت ها، استفاده بهینه از آب در بخش کشاورزی از جمله پروژه های انتقال آب با لوله- لایروبی قنوات و توسعه سیستم های توین آبیاری،  تامین تسهیلات ارزان قیمت برای توسعه کشت در محیط های گلخانه ای که هم باعث کاهش مصرف آب و هم افزایش تولید را به دنبال دارد و تامین تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی برای توسعه واحدهای فرآوری محصولات کشاورزی که منجر به کاهش خام فروشی شده و رونق تولید راه به دنبال دارد با اولویت شهرستان های نیشابور و فیروزه در دستورکار قرار بگیرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم در تذکری خطاب به وزارت صنعت، معدن و تجارت، تصریح کرد: اعطای تسهیلات برای بازسازی و نوسازی ماشین آلات، عدم مسدودی حساب سپرده در زمان پرداخت وام، افزایش رقم تسهیلات سرمایه در گردش و ثابت با توجه به بالا رفتن قیمت مواد اولیه و تورم و  با توجه به میزان تولید بالای محصولات کشاورزی و دامپروری و جلوگیری از خام فروشی، راه اندازی واحدهای صنایع تبدیلی کشاورزی هم در روستاها و شهرک های صنعتی و حمایت بانک ملی به عنوان معین اقتصادی از این واحدها با اولویت شهرستان های نیشابور و فیروزه در دستورکار قرار بگیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در تذکری خطاب به وزارت ورزش و جوانان، گفت: دخالت آشکار آقازاده ها در امور تصمیم، باشگاه های پرسپولیس و استقلال، استفاده از مدیران بی تجربه و با تخصص غیرمرتبط در حوزه ورزش و جوانان، عدم توازن در تخصیص اعتبارات بین فدراسیون های ورزشی، عدم اجرای قانون دوشغله ها در بین مدیران وزارت ورزش، عدم نظارت صحیح وزارت بر نحوه قرارداد فدراسیون فوتبال با مربی جدید تیم ملی، واگذاری اماکن ورزشی به بخش خصوصی بدون در نظر گرفتن شرایط اقشار ضعیف جامعه و هیات های ورزشی که مانع از گسترش ورزش همگانی و نیمه حرفه ای و چرا واگذاری تیم های ورزشی به بخش خصوصی اتفاق نمی افتد از مواردی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

چنارانی خطاب به وزارت ورزش، افزود: آیا ورزش بازنشستگی دارید؛ چرا ورزشکاران نخبه ورزشی ما پس از ورزش حرفه ای رها می شوند و هیچ برنامه ای برایشان ندارید.

نماینده مردم نیشابور و  فیروزه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: متاسفانه روسای فدراسیون های ما از خلأ و تفاوت بین قوانین بین المللی و داخلی سوءاستفاده می کنند، بخصوص فدراسیون های محبوب و پرطرفدار مثل فوتبال، بسکتبال، والیبال، کشتی، شنا و... برای همین بیشترین فسادهای مالی حضور چند شغله ها و بازنشستگان در این فدراسیون هاست.

وی با طرح این سوال که چرا ورزش را به ورزشی ها نمی سپاریم، ادامه داد: سرانه ورزشی کل کشور بالای 78 سانتیمترمربع، در استان خراسان رضوی 60 سانتیمترمربع و در نیشابور سرانه فضاهای سرپوشیده ورزشی 33 سانتیمترمربع است لذا مردم به دنبال نگاه عدالت محور هستند.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: مردم 15 سال است منتظر افتتاح ورزشگاه انقلاب هستند که تمامی مجموعه هایی که همزمان با این مجموعه بوده افتتاح شده ولی چشم نیشابوریان همچنان منتظر هستند؛ همچنین اداره ورزش و جوانان نیشابور با نیم میلیون جمعیت هنوز استخر سرپوشیده ندارد و استخر از سال 88 نیمه رها شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: بر این اساس متقاضی تکمیل استخر از اعتبارات 27 درصد مالیات بر ارزش افزوده هستیم، چون از پروژه های ملی است.

چنارانی در تذکری به هیات دولت به خصوصا به رییس جمهور و وزارت کشور، افزود: تقسیمات کشوری خراسان رضوی متاسفانه همچنان منتظر صلح در هیات دولت می باشند، به خاطر مردم منتظر دیار امام رضا (ع) رسیدگی کنید.

نماینده مردم نیشابور و  فیروزه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: هیچ یورش تجاوزکارانه ای و هیچ امواج ماهواره ای نمی توانند خللی در اعتقادات و اراده مردم ایران زمین به وجود آورد، مگر رفتار نادرست و بی عدالتی مدیریت برخی از مسئولان که نارضایتی مردم را به دنبال داشته ولی مردم عزیز و صبور ایران بیشتر تلاش کنیم روزگار همیشه بر یک قرار نمی ماند ، روز و شب دارد و روشنی و تاریکی کم و بیش دارد، چیزی از زمستان باقی نمانده، تمام می شود و دوباره بهار می آید./

پایان پیام

نظر شما