شناسهٔ خبر: 33009093 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

معاون مطبوعاتي: رسانه‌ها خط‌ مقدم جنگ تحميلي اقتصادي آمريکا عليه ايران هستند

صاحب‌خبر -
معاون مطبوعاتي: رسانه‌ها خط‌ مقدم جنگ تحميلي اقتصادي آمريکا عليه ايران هستند
خبرگزاري آريا - محمد خُدادي با بيان اينکه رسانه‌ها خط مقدم جنگ تحميلي اقتصادي آمريکا عليه ايران هستند، گفت: با حضور هوشمندانه و مسئولانه رسانه‌ها قطعا هم در جنگ اراده‌ها پيروز مي‌شويم و هم از اين شرايط سخت تحميلي، عبور خواهيم کرد. به‌گزارش روابط‌عمومي معاونت امور مطبوعاتي و اطلاع‌رساني، محمد خٌدادي با حضور در جمع اعضاي تحريريه خبرگزاري کار ايران (ايلنا)، «رونق توليد» را موتور محرک کشور در شرايط کنوني دانست و تصريح کرد: تقويت فرهنگ کار و تلاش، مرز عبور ايران از شرايط سخت فعلي است که حاصل جنگ تحميلي اقتصادي امريکا عليه ايران است. وي توجه به قشر زحمتکش و موثر کارگر را مهمترين وظيفه مسئولان کشور در دستگاه‌هاي مختلف دانست و افزود: رسانه شما بيش از پيش بايد پيگير امور صنفي و معيشتي اين قشر عزير و شريف باشد تا چرخ‌هاي اقتصادي کشور عليرغم همه محدوديت‌هاي ايجاد شده، بهتر به گردش درآيد.
معاون امور مطبوعاتي و اطلاع‌رساني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به وضعيت منطقه و برخي تحولات بين المللي، هدف آمريکا از جنگ تحميلي اقتصادي با ايران را «سياه‌نمايي، نمايش ناکارآمدي، تزريق نااميدي و تشديد بحران در کشور» عنوان و خاطرنشان کرد: رسانه‌ها با توليد محتواي واقعي از فضاي امروز کشور مي‌توانند توطئه‌هاي آمريکا و متحدانش را در گسترش جنگ اقتصادي و تفرقه‌افکني در منطقه نقش برآب کنند.
وي نقش موثر رسانه‌ها در جنگ تحميلي 8 ساله را نمونه تاريخي مناسبي در اين عرصه عنوان و خاطرنشان کرد: در شرايط امروز هم مي‌توان با استفاده از تجربه‌هاي پيشين و بهره‌مندي از ظرفيت‌هاي موجود در فضاي نوين رسانه‌اي به مصاف اين جنگ تحميلي اقتصادي رفت و با تقويت همبستگي، همدلي، همکاري و هم افزايي با حمايت دولت، اراده ملت ايران را بر توطئه‌گران و بدخواهان نظام تحميل و کشور را براي حل مشکلات و عبور از شرايط جاري مهيا کرد. خُدادي افزود: با حضور هوشمندانه و مسئولانه رسانه‌ها در خط مقدم جنگ تحميلي اقتصادي، قطعا هم در جنگ اراده‌ها پيروز مي‌شويم و هم از اين شرايط سخت تحميلي، عبور خواهيم کرد.
معاون مطبوعاتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در بخش ديگري از سخنانش، بر ضرورت تحول در محتواي رسانه‌ها همپاي دگرگوني‌هاي فني و تکنولوژيکي سپهر رسانه‌اي تاکيد و با بيان اينکه روند اطلاع‌رساني، از مرحله‌ خبرنويسي تا عرضه اطلاعات بايد تغيير کند، تصريح کرد: رسانه‌اي که نتواند خود را با تحولاتِ روز همگام کند مخاطب را به طور کامل از دست خواهد داد چراکه نمي‌تواند شکل و پوسته کار دچار دگرگوني و تحول شود اما در محتوا تغييري رخ ندهد.
خُدادي، بر اهميت ايجاد ارزش افزوده‌ در عرضه‌ي اطلاعات تاکيد کرد و با بيان اينکه در دنياي امروز، ارائه اطلاعاتِ صرف بدون پردازش درست -مانند خام فروشي نفت- امتياز محسوب نمي‌شود، گفت: پردازش اطلاعات در هر فعاليت رسانه‌اي، در جذب مخاطب و افزايش ضريب نفوذ رسانه، بسيار تعيين کننده است.
وي تبليغ، هواداري و هوادارسازي را از راهبردهاي رسانه‌اي در گذشته عنوان و اظهار کرد: رسانه‌هاي امروز براي ادامه حيات و بقاي در بازار متحول و نامتعين فعلي، ضرورتا بايد به سمت شريک‌سازي حرکت کنند.
معاون مطبوعاتي با اشاره به اينکه ايجاد ارتباط مؤثر در جامعه، مهم‌ترين وظيفه‌ رسانه است بر تعريف سهم و نقش رسانه در مناسبات مختلف اجتماعي-سياسي- فرهنگي و اقتصادي تاکيد کرد و گفت: دنياي امروز دنياي اقناع و شريک‌سازي در نظام اطلاع‌رساني و فعاليت‌هاي رسانه‌اي است و رسانه‌ها ضمن حرکت به سمت تخصصي‌شدن بايد بر اساس نياز مخاطبان خود، به توليد و تحليل اطلاعات بپردازند.
خُدادي، «تمايز، تفاوت و تنوع» را از جمله مهمترين نيازهاي هر رسانه‌اي عنوان کرد و با اشاره به اينکه چنانچه اطلاعات پردازش‌شده و مفيد باشد، مخاطب آن را دنبال مي‌کند، گفت: بنابراين امروز بايد از مخاطب به اطلاعات برسيم.
به‌ اعتقاد معاون مطبوعاتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، با وجود تحولات و دگرگوني‌هاي عرصه‌ اطلاع‌رساني، در صورتيکه رسانه‌ها به اقتضائات روز توجه داشته باشد و در چرخه‌ عرضه و تقاضا خود را به‌روز نمايند، همچنان محل رجوع مردم و تاثيرگذار خواهند بود.
وي کاهش گستره‌ اخبار پوششي و افزايش سوژه‌نگاري را يکي ديگر از رويکردهاي رسانه‌ايِ امروز براي ارتقاي جايگاه عنوان کرد و گفت: وجه تمايز يک رسانه در سوژه‌پردازي، تخصص و داشتن اطلاعات در حوزه‌هاي تخصصي است، چراکه آنچه شما به‌عنوان يک رسانه‌ تخصصي بدان دسترسي داريد، ديگران دسترسي کمتري دارند. به عنوان نمونه، خبرگزاري ايلنا در حوزه‌ کارگري داراي تخصص است و از اين جهت است که ابتکار عمل را در اطلاع‌رساني اين حوزه‌ تخصصي در اختيار گرفته است و بايد بر همين وجه تمايز، حرکت فعال‌تر و موثرتري انجام دهد.
معاون مطبوعاتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در پايان اين بازديد دوساعته که با پرسش و پاسخ دبيران و خبرنگاران ايلنا همراه بود، بر برگزاري کارگاه‌هاي آموزشي براي مهارت افزايي خبرنگاران به عنوان گام مهم ارتقاي رسانه‌اي اشاره و بر ضرورت ساده سازي مفاهيم و استفاده از قالب‌هاي نوين رسانه‌اي تاکيد کرد و گفت: معاونت مطبوعاتي آمادگي کامل دارد تا ضمن استفاده از طرح‌ها و ايده‌هاي صنفي خبرنگاران، مشکلات و موانع موجود را به شکل ويژه مرتفع سازد و امکانات خود را در اختيار خبرنگاران و رسانه‌ها قراردهد.
بازديد از ايلنا
منبع خبر: معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی
لینک کوتاه:
کد خبر:
کد خبرنگار:

سایر اخبار مهم
فضاي مجازي براي کشور اسلامي به يک بلا مبدّل شده است
فضاي مجازي براي کشور اسلامي به يک بلا مبدّل شده است
دغدغه هاي ناشران و مردم در سي و دومين نمايشگاه بين المللي کتاب تهران
دغدغه هاي ناشران و مردم در سي و دومين نمايشگاه بين المللي کتاب تهران


درج نظر الزامی میباشد
ارسال پیام
  • اخبار ما
  • «آواي باران» در کانال آذري شبکه سحر مي پيچد
  • پاسخ امام جمعه موقت تهران به شبهه‌افکني درباره بازسازي عتبات
  • يک ريال "بودجه دولتي" صرف بازسازي عتبات نمي‌شود/ تشريح مشارکت مردم کرمانشاه در توسعه عتبات
  • شرايط و تعهدات بيمه زائران حج تمتع اعلام شد
  • مديريت جهادي در گام دوم انقلاب مورد توجه ويژه قرار گيرد
  • برگزاري طرح جهاني نهضت نهج‌البلاغه‌خواني
  • شبهاي قدر، بهترين زمان مقبوليت توبه به درگاه خدا
  • مديرکل مرکز مطالعات و برنامه‌ريزي‌ رسانه‌ها منصوب شد
  • ترخيص 7 هزار تن کاغذ تا هفته آينده
  • ديدار مديران حج و زيارت با خانواده‌هاي شهداي منا
  • آموزه‌هاي قرآني، پشتوانه اقتدار نيرو‌هاي مسلح است
  • نمايشنامه «همه دزدها دزد نيستند» در فرهنگ‎سراي سرو خوانش مي‎شود
  • دستور علي عسکري براي صيانت از زبان فارسي
  • واژه‌هاي خوش آهنگ را ترويج کنيم
  • شک در وجود خدا
  • آغاز به کار شوراهاي حل اختلاف فرهنگ و رسانه از دو ماه آينده
  • نمايش و نقد فيلم «ديوانه اي از قفس پريد» در ارسباران
  • نمايش و نقد فيلم «تير انداز چپ دست» در فرهنگ‌سراي رسانه
  • حکم شرعي دريافت و پرداخت پورسانت (کميسيون)
  • سه اولويت توزيع کاغذ مطبوعات اعلام شد
  • معاون مطبوعاتي: رسانه‌ها خط‌ مقدم جنگ تحميلي اقتصادي آمريکا عليه ايران هستند
  • رئيس سنديکاي روزنامه‌نگاران عراق:در اين شرايط خاص، تمام امکانات‌مان را در اختيار ايران قرار مي‌دهيم
  • فراخوان اعتکاف در مسجد مقدس جمکران
  • زندگينامه حضرت زکريا
  • انتصاب معاون اداري و پشتيباني ستاد بازسازي عتبات

اخبار مهم و برگزيده رسانه ها آريا ويدئو

«خبرگزاري آريا» يک خبرگزارى رسمي و مستقل ايرانى است با شعار «حرکت شفاف، صادقانه و حرفه اى در اطلاع رساني»

اشتراک در:

امروز: جمعه ۳ خرداد ۱۳۹۸
گروه های خبری:
  • اخبار منتخب رسانه ها
  • سياسي
  • بين الملل
  • ورزشي
  • اجتماعي
  • اقتصادي
گروه آریا:
  • باشگاه خبرنگاران افتخاری آریا
  • مرکز مطالعات استراتژیک آریا
  • باشگاه تحلیلگران جوان آریا
  • آژانس عکس آریا
  • شرکت سرزمین هوشمند آریا
  • سایت نیازمندهای آریا
  • موتور جستجوی آریا
  • انتشارات پیشگامان اندیشه آریا
  • آریا قانون
logo-samandehi
- Arya News Agency
درباره ما | تماس با ما | سازمان آگهی ها | RSS | پیوندها | جستجوی پیشرفته

برچسب‌ها:

نظر شما