شناسهٔ خبر: 33008666 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون امور اقتصادی استاندار سمنان:

بانک اطلاعاتی از ظرفیت‌های اقتصادی استان سمنان ایجادشده است

سمنان - معاون امور اقتصادی استاندار سمنان بابیان اینکه پیوند و ارتباط بین دانشگاه و صنعت به پیشرفت و توسعه استان کمک می‌کند، گفت: بانک اطلاعاتی از ظرفیت‌های اقتصادی استان ایجادشده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حشمت‌الله عسگری بعدازظهر دوشنبه در نشست کارگروه آموزش و پژوهش به میزبانی سالن غدیر استانداری سمنان ضمن بیان اینکه بانک اطلاعاتی از ظرفیت‌های اقتصادی استان سمنان ایجادشده است، ابراز داشت: با توجه به این امر می‌بایست ضمن برنامه‌ریزی اصولی ارتباط حوزه صنعت و دانشگاه با یکدیگر افزون‌تر شود.

وی ضمن بیان اینکه از این بانک اطلاعاتی می‌توان برای شکوفایی حوزه‌های اقتصادی استان بهترین استفاده را کرد، افزود: از این ظرفیت‌های اقتصادی تاکنون به نحو مطلوب استفاده‌نشده است و این مهم می‌طلبد تا دانشگاه‌ها با ورود به این عرصه شتاب بیشتری دهند.

معاون امور اقتصادی استاندار سمنان بابیان اینکه در مقابل واحدهای صنعتی نیز از ظرفیت دانشگاه‌ها ناآگاه هستند، ابراز داشت: برای استفاده بهتر از ظرفیت دانشگاه‌ها می‌توان از اتاق بازرگانی بهره گرفت که در نشست‌های مشترک با صنعت این توانمندی را به آن‌ها بهتر معرفی کنند.

عسگری در ادامه تصریح کرد: پیوند و ارتباط بین دانشگاه و صنعت به پیشرفت و توسعه استان سمنان بسیار کمک می‌کند و این ظرفیتی که کمتر به آن پرداخته‌شده است که می‌بایست رویکردهای کارشناسی هر دو حوزه احصا و در خدمت یکدیگر به کار گرفته شود.

وی بابیان اینکه اولویت دستگاه‌های اجرایی استان سمنان نیز می‌بایست طی سال جاری حرکت بر مبنای استفاده از رویکردهای دانشگاهی برای رونق تولید باشد، افزود: طرح‌های پژوهشی خوبی از سوی دانشجویان دانشگاه‌های استان وجود دارد که مسئولان استان از این ظرفیت‌ها می‌توانند به نحو مطلوب استفاده کنند لذا این ارتباط با دانشگاه‌ها از سوی مدیران دستگاه‌های اجرایی نیز امری ضروری است.

نظر شما