شناسهٔ خبر: 33008608 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

موضوع تقلب «شیر مراكز لبنی» همدان نياز به بررسی بيشتر دارد

فرماندار شهرستان همدان در پاسخ به اين مطلب كه 90 درصد از شیر خام مراكز لبنی همدان تقلبی هستند گفت: در اين زمينه بيشتر تحقيق كنيد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حسین افشاری ظهر امروز در کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان همدان با اشاره به موضوع پوشش رودخانه‌ها اظهار کرد: نتیجه آسیب‌شناسی شورای هماهنگی مدیریت بحران در سیل اخیر نشان از آن دارد که پوشاندن رودخانه‌ها خطرساز است.

وی با اشاره به اینکه اگر مصوبه‌ای هست که امروز احساس می‌کنیم نیاز به اصلاح دارد باید مورد توجه قرار گیرد افزود: در صورت نیاز باید در مورد سیاست‌های قبلی تجدیدنظر کنیم تا کمتر به مردم خسارت وارد شود.

فرماندار شهرستان همدان بیان کرد: اگر 30 سال گذشته برخی به این نتیجه رسیده‌اند که روی رودخانه‌ای را بپوشانند و بعدها معلوم شده این تصمیم درست نبوده نباید بر روی آن پافشاری کرد. 

وی با بیان اینکه به هیچ وجه حرف عمومی را از یک کارشناس قبول نمی‌کنم گفت:‌ نظام برای مدیران هزینه پرداخت کرده و صلاحیت عمومی و اختصاصی آنها نیز بررسی شده است پس باید نظرات و تصمیمات این افراد تخصصی باشد.

افشاری در ادامه با اشاره به طرح این مطلب در جلسه که طی یک ماه بررسی از لبنیاتی‌های همدان 90 درصد شیر این مراکز تقلبی بود، ضمن تأکید بر لزوم تحقیق بیشتر در این زمینه گفت: چرا مردم را سرگردان می‌کنیم؟ یک روزی می‌گوییم شیر خوب است یک روز بد، یک روز می‌گوین با وجود آلودگی شیر آن را بخورند، روزی می‌گویند نخوردن آن از خوردنش بهتر است، این موضوع در حد وزرا نقل می‌شد.

وی ادامه داد: یک روز هم گفتند روغن پالم بلایی را سر محصولاتی آورد که باعث شد مردم به مصرف لبنیات سنتی رجوع کنند؛ مردم نمی‌دانند از دست ما چه کار کنند؟

فرماندار همدان با اشاره به اینکه هر کسی هرچه بر زبانش می‌آید در جلسات مطرح می‌کند گفت:‌ خواهشمندم رسانه‌ها مدیران را به چالش بکشند، اگر کسی موردی را اعلام کرد از آمار جامعه نمونه بپرسید؟ اینکه کی ارزیابی شده با کدام دستگاه سنجیده شده و نمونه‌ها چیست؟ چه مراحلی طی شده و شاخصه‌ها را چه کسی و کدام مراجع جهانی تایید کرده است؟

وی با بیان اینکه برخی مانند کسانی شده‌ایم که در تلگرام مدام مردم را زیر بمباران اطلاعات غالباً نادرست قرار می‌دهد در ادامه سخنانش افزود: بنده کار رئیس دامپزشکی همدان را قبول دارم اما طرح موضوع تقلب در مراکز لبنی باید بعد از 6 ماه تحقیق و بررسی اعلام شود نه در بازه زمانی کوتاه.

افشاری با انتقاد از اینکه این روزها همه در کوچه و محله کارشناس شده‌اند گفت: نباید این طور باشد که ما هم بع عنوان مدیر دور یک میز بنشینیم و بدون توجه به دستور جلسه، بحث ناشیانه و غیرکارشناسانه مطرح کنیم.

وی با بیان اینکه اداره دامپزشکی به جای اینکه آنچه جلوی چشمش است را نظارت کند می‌گوید لبنیاتی‌ها از ما مجوز بگیرند گفت: این مراکز اگر از دامپزشکی مجوز بگیرند باید از 40 مرجع دیگر نیز مجوز دریافت کنند، گاهی دو سال فردی را می‌چرخانیم؛ دست آخر هم اگر یک مرجع اعلام نارضایتی کند دیگر کار انجام نخواهد شد.

فرماندار همدان ادامه داد: جلسه آینده رئیس اتاق اصناف را دعوت کنید چراکه 50 درصد اعضای صنوف در مرکز استان هستند و باید در خصوص مراکز لبنی تصمیم جدی گرفته شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اجرای بسیج ملی فشار خون گفت: از تمام توان خود استفاده کنیم تا از این رهگذر ضمن خدمت به مردم و افزایش آگاهی میزان مرگ و میر ناشی از فشار خون بالا را کاهش دهیم.

افشاری ضمن اینکه از شهرداری خواست در تامین اتوبوس برای گرفتن فشار خون کمک کند افزود: مساجد، حسینیه‌ها و محل نماز جمعه فرصت مناسبی برای اجرای این طرح هستند.

وی با بیان اینکه به کارخانه‌ها اعلام شود مراکز کارگری همکاری لازم را در اجرای طرح داشته باشند افزود: با تشکر از حضور کارشناسان در جلسه اما از این به بعد حتماً مدیران حضور داشته باشند و اگر نمی‌توانند دلیل منطقی ارائه دهند.

در پایان این جلسه تست فشار خون از جمع حاضر گرفته شد.

انتهای پیام/89026/ 30

نظر شما