شناسهٔ خبر: 33007982 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

نجات پسر بچه 3 ساله فریمانی از مرگ حتمی توسط ماموران نیروی انتظامی/ جمع‌آوری ۲۰۲ معتاد متجاهر و خرده فروش در مشهد

در خبرهای پلیسی امروز خراسان رضوی اخباری مانند نجات پسربچه ۳ ساله از مرگ، دستگیری سارقان ولگرد، کشف مواد مخدر از قاچاقچی مسافرنما در تربت حیدریه، جمع‌آوری بیش از ۲۰۰ معتاد متجاهر و خرده فروش مواد مخدر در مشهد، دستگیری کلاهبردار اینترنتی در گناباد، توقف خودرو حامل مواد مخدر در خواف و کشف 600 میلیون تومان داروی قاچاق در داورزن منتشر شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، براساس خبرهای پایگاه خبری پلیس، نجات پسربچه ۳ ساله از مرگ، دستگیری سارقان ولگرد و جمع‌آوری بیش از ۲۰۰ معتاد متجاهر و خرده فروش مواد مخدر در مشهد، کشف مواد مخدر از قاچاقچی مسافرنما در تربت حیدریه، دستگیری کلاهبردار اینترنتی در گناباد، توقف خودرو حامل مواد مخدر در خواف و کشف داروی قاچاق در داورزن از جمله مهم‌ترین عناوین خبرهای این پایگاه خبری بوده که در بسته خبری امروز می‌خوانید.

نجات پسر بچه 3 ساله از مرگ

فرمانده انتظامی فریمان گفت: در پی گزارش شهروندان مبنی بر این که یک پسر بچه 3 ساله در رودخانه بزرگ پشت سد فریمان به درون آب افتاده است، بلافاصله گشت کلانتری مرکزی به محل اعزام شد.

سرهنگ جواد خرسند افزود: به محض رسیدن ماموران به محل، مشاهده شد که پسر بچه 3 ساله در حال غرق شدن است که بلافاصله سروان جهان مهین و سروان افتاده عرب با فداکاری و از خودگذشتگی به طوری که غرق شدن ماموران نیز متصور بود برای نجات جان پسربچه، خود را به آب پشت سد انداخته و با اقدامی شجاعانه و مهارت خاص وی را به حاشیه رودخانه رسانده، با انجام کمک‌های اولیه این کودک را از مرگ حتمی نجات دادند.

سارقان ولگرد با دو پراید سرقتی و یک دوچرخه به خط آخر رسیدند

فرمانده انتظامی مشهد گفت: گزارش چند فقره سرقت های شبانه در محدوده بلوار معلم، امامت و منطقه آزادشهر مشهد پلیس را بر آن داشت، طرح ویژه ای را در دستور کار خود قرار دهد.

سرهنگ اکبر آقابیگی افزود: تیم‌های دایره تجسس کلانتری سجاد در این عملیات گسترده با بررسی دقیق و علمی سرنخ‌های موجود توانستند چهره فرضی متهمان را ترسیم کرده، با تمرکز بر اطلاعاتی که در دست داشتند برای به دام انداختن آنها وارد عمل شوند.

وی گفت: ماموران کلانتری سجاد پس از چند ساعت کنترل و مراقبت‌های پوششی و ردزنی‌های دقیق ۲ متهم پرونده را سوار بر خودرو سواری پراید در آزادشهر شناسایی و به آنها دستور ایست دادند.

فرمانده انتظامی مشهد اظهار کرد: ۲ متهم در برابر ماموران مقاومت نشان می‌دادند که با اقدام‌قاطعانه ماموران کلانتری سجاد زمین‌گیر و دستگیر شدند.

آقابیکی گفت: از این متهمان دو دستگاه خودرو پراید، یک دستگاه دوچرخه، ظروف چینی، و دیگر وسایل سرقتی کشف شد و پس از انتقال متهمان به کلانتری سجاد یکی از شهروندان که ۵۵۰ هزار ریال وجه نقد از خودرو سواریش در پارکینگ پارک ملت سرقت شده بود نیز سارقان را شناسایی کرد.

وی تصریح کرد: تحقیقات از دو متهم ۳۷ و ۳۴ ساله سابقه دار برای کشف دیگر سرقت‌های انجام شده توسط آن‌ها ادامه دارد.

جمع‌آوری ۲۰۲ معتاد متجاهر و خرده‌فروش در مشهد

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی گفت: درراستای پاکسازی مناطق آلوده به منظور تقویت احساس امنیت شهروندان و ارتقای امنیت اجتماعی طرح تشدید مبارزه با معتادان متجاهر و خرده فروشان مواد مخدر در مشهد به مرحله اجرا گذاشته شد.

سرهنگ محمد حسین صفدری با اشاره به اینکه در این عملیات ضربتی که با محوریت پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با همکاری انتظامی مشهد و هماهنگی با مقام قضایی اجرا شد، افزود: در بازرسی از ۳۴ باب منزل، تعداد ۱۶۰ معتاد متجاهر جمع‌آوری و ۴۲ خرده فروش مواد مخدر به همراه ۵ کیلو و ۴۵۰ گرم انواع مواد افیونی دستگیر شدند.

کشف مواد مخدر از قاچاقچی مسافرنما در تربت حیدریه

فرمانده انتظامی تربت حیدریه گفت: ماموران انتظامی مستقر در ایستگاه بازرسی شهید «شیردل کامه» حین کنترل خودروهای عبوری به مسافر جوان یک دستگاه اتوبوس که به سمت مشهد در حال حرکت بود، مشکوک شدند.

سرهنگ علی اکبر کیانی افزود: ماموران پس از هدایت این فرد به داخل ایستگاه، ۵ کیلو و ۱۴۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک در بازرسی از وسایل همراه وی کشف کردند.

دستگیری کلاهبردار سابقه‌دار اینترنتى در گناباد

فرمانده انتظامی گناباد گفت: در پى مراجعه فردى به پلیس فتای این  شهرستان به همراه یک مرجوعه قضائى مبنى بر کلاهبردارى اینترنتى به مبلغ 400 میلیون ریال از وی، پیگیری موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

سرهنگ قربانعلى قربانى ادامه داد: در اظهارات اولیه شاکى مبنى بر نحوه کلاهبردارى مشخص شد که وى در در یکی از سایت‌ها، آگهى فروش بالابر را مشاهده و پس از تماس با فرد آگهى‌دهنده و توافق با وی مبلغ 400 میلیون ریال به عنوان پیش پرداخت به حساب فرد مورد نظر واریز کرد که پس از واریز وجه فروشنده دیگر پاسخگوی تماس های مکرر خریدار نبوده و دستگاه بالابر را در موعد مقرر تحویل نداده است.

وی ادامه داد: به دنبال اظهارات شاکى و انجام تحقیقات اولیه کارشناسان پلیس فتا هویت فرد آگهى‌دهنده شناسایى که در همین حین مشخص شد، کلاهبردارى هاى دیگرى نیز با همین شگرد در مشهد نیز انجام شده و متهم سابقه‌دار و دارای 6 فقره سابقه کیفری است.

فرمانده انتظامی گناباد تصریح کرد: ماموران پلیس فتا با هماهنگى مقام قضائى پس از شناسایی محل اختفای متهم، وی را دستگیر و به محل پلیس فتا منتقل کردند، متهم دستگیرشده در مواجهه با ادله و مستندات پلیس صراحتا به 3 فقره کلاهبردارى اینترنتی اعتراف کرد که به همراه پرونده به منظور سیر مراحل قانونى به مراجع قضائی معرفی شد.

خودروی حامل مواد مخدر در خواف متوقف شد

فرمانده انتظامی خواف گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این شهرستان با اشراف اطلاعاتی موفق شدند 2 تن از سوداگران مرگ را که قصد جابه‌جایی مواد افیونی با یک دستگاه سواری پیکان به خراسان رضوی داشتند، شناسایی و دستگیر کنند.

سرهنگ علیرضا حسینعلی‌زاده افزود: ماموران در بازرسی از خودرو موردنظر قاچاقچیان، 43 کیلوگرم موادافیونی شامل 33 کیلو تریاک و 10 کیلو حشیش که در 124 عدد بطری به‌طرز ماهرانه‌ای در بدنه خودرو جاسازی شده بود را کشف کردند.

کشف 600 میلیون تومان داروی قاچاق در داورزن

فرمانده انتظامی داورزن گفت: ماموران ایستگاه بازرسی کاهک این فرماندهی حین کنترل خودروهای عبوری در محور داورزن ـ سبزوار به یک دستگاه کامیون یخچال‌دار نارنجی رنگ مشکوک شدند، با علائم هشدار دهنده این خودرو را متوقف کردند.

سرهنگ جمشید بدری افزود: ماموران پس از بررسی مدارک راننده، در بازرسی از این خودرو، 41 قلم انواع دارو و پودر بدنسازی قاچاق و فاقد هرگونه مجوز بهداشتی را کشف کردند.

وی ادامه داد: ارزش محموله کشف شده 600 میلون تومان توسط کارشناسان برآورد شده است.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸

نظر شما