شناسهٔ خبر: 33002741 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در پاسخ به جنايات ائتلاف سعودي؛

اعلام عملیات نظامی علیه ۳۰۰ هدف در عربستان و امارات

حسين البخيتي: همه اهداف مهم که ممکن است تاثیر زیادی بر عربستان بگذارد، مانند کارخانه‌های آب شیرین کن هدف حمله قرار خواهد گرفت.

صاحب‌خبر -
به گزارش سرویس بین الملل  خبرگزاری صدا و سیما، ۳۰۰ هدف حیاتی و نظامی کشور‌های متجاوز در فهرست اهداف نیرو‌های مسلح یمن قرار دارد.
یک منبع در وزارت دفاع دولت نجات ملی یمن وابسته به جنبش انصار الله اعلام کرد: ۳۰۰ مرکز حیاتی و نظامی کشور‌های متجاوز (عربستان و امارات) در فهرست اهداف نیرو‌های مسلح یمن قرار دارد.
به گزارش خبرگزاری سبا از صنعا ‏، این منبع گفت: عملیات ۹ رمضان (علیه خطوط لوله نفت عربستان) شروع عملیات نظامی آینده است که از طریق آن نیرو‌های مسلح ما مجموعه‌ای از اهداف متجاوزان متشکل از ۳۰۰ هدف حیاتی و نظامی را نشانه می‌روند.
این منبع به خبرگزاری سبا گفت: حمله به تاسیسات پمپاژ نفت در عربستان نخستین حمله است که در آن نیرو‌های مسلح ما، هدف اول از فهرست اهداف اعلام شده در ماه مارس گذشته را هدف قرار دادند و با این حمله، مجموعه‌ای از ۲۹۹ هدف دیگر باقی می‌ماند.
این منبع وابسته به وزارت دفاع یمن تاکید کرد اهداف مورد نظر مراکز و تاسیسات نظامی و حیاتی در سراسر امارات و عربستان و نیز تاسیسات، مراکز و پایگاه‌های نظامی وابسته به متجاوزان در یمن را شامل می‌شود.
این منبع تصریح کرد تشدید تجاوز به یمن و قتل مردم این کشور، غارت منابع، محاصره و نقض حاکمیت آن به معنای ادامه یافتن پاسخ مشروع با اجرای عملیات ویژه است که این امر بیانگر افزایش سطح توان نظامی ارتش و کمیته‌های مردمی در چارچوب اجرای راهبرد دفاعی است.
به گفته این منبع: ملت یمن امروز بیش از هر زمان دیگر می‌داند که دشمن آن چه کسی است و نبرد فعلی را مهم و سرنوشت ساز می‌داند و براین اساس مرحله مقابله با متجاوز در آستانه ورود به روند‌های جدید و تحولات بنیادی در همه ابعاد است و اگر کسی امروز آن را نفهمد قطعا در آینده نیز متوجه نخواهد شد.
این منبع تصریح کرد هر جنایتی که متجاوزان بر ضد مردم یمن مرتکب شوند پاسخ داده خواهد شد... و دوره‌ای که جنایت‌های متجاوزان با پاسخ مناسب و شدید همراه نبود، به پایان رسیده است، چرا که خون و جان ملت یمن بی ارزش نیست.
به گفته این منبع: مسئولیت نیرو‌های مسلح و وظایف آن دفاع از مردم، حفاظت از سرزمین است و تعیین ماهیت، کیفیت و نیز زمان و مکان پاسخ (به جنایت‌های متجاوزان) برعهده رهبران و بر اساس شرایط نبرد است.
این منبع یاد آور شد هر زمانی که تجاوز به خاک یمن متوقف شود در آن صورت تمام عملیات نظامی ارتش و کمیته‌های مردمی هم متوقف خواهد شد.
این منبع وابسته به وزارت دفاع یمن در پایان گفت: توقف تجاوز به یمن می‌تواند مقدمه‌ای برای رسیدن به مرحله‌ای باشد که در آن صلح حاکم گردد و امنیت از جانب همه و برای همه محقق شود؛ یمن کسی را تهدید نمی‌کند و هرگز هیچ گونه نیت خصمانه علیه همسایگان خود نداشته است.
 
تاسیسات حیاتی واقتصادی عربستان، اهدافی برای ارتش یمن خواهد بود
روزنامه نگار یمنی در صنعا تاکید کرد همه تاسیسات حیاتی و اقتصادی در عربستان، اهدافی برای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن خواهد بود.
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، حسین البخیتی در مصاحبه با این شبکه گفت: جنگ عربستان علیه یمن نامحدود بود و همه مواضع نظامی، غیرنظامی و تاسیسات اقتصادی، بازار‌ها و بیمارستان‌ها در یمن را هدف قرار می‌داد. به همین علت، از این به بعد جنگ از سوی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن هم نامحدود خواهد بود. به اعتقاد من، همه اهداف مهم که ممکن است تاثیر زیادی بر عربستان بگذارد، مانند کارخانه‌های آب شیرین کنی در این کشور هم هدف حمله قرار گیرد.
البخیتی افزود: ارتش و کمیته‌های مردمی یمن حدود چهل روز پیش تصاویر شناسایی را از کارخانه آب شیرین کنی در جیزان منتشر کردند که یکی از مهمترین کارخانه‌ها در داخل عربستان است و آب جنوب این کشور را تامین می‌کند. این قبیل حملات می‌تواند اقتصاد عربستان را فلج کند. هدف از حملات به اهداف راهبردی در داخل عربستان، فلج کردن شبکه اقتصادی و حیاتی در این کشور است.
<div id="video-display-embed-code_3524029"><script type="text/JavaScript" src="https://http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2430964/3524029?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما