شناسهٔ خبر: 33002713 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تفاهم‌نامه همکاری بین جهاد دانشگاهی و سازمان اقتصادی کوثر منعقد شد

صبح امروز تفاهم‌نامه همکاری بین جهاد کشاورزی و سازمان اقتصادی کوثر در جهت ارتقاء‌امنیت غذایی منعقد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، صبح امروز مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاری بین سازمان جهاد دانشگاهی و سازمان اقتصادی کوثر در محل جهاد دانشگاهی و با حضور محمدرضا اسکندری مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر و حمیدرضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی برگزار شد.

این تفاهم‌نامه در زمینه اجرای طرح‌های ملی با هدف ارتقاء‌ امنیت غذایی منعقد شد که بر اساس این همکاری با حفظ ذخایر و ایجاد تنوع و کاهش واردات محصولات ژنتیکی شامل همکاری در فرایند اصلاح نژاد توده‌های بومی دام، طیور و آبزیان کشور ترکیبات پربازده تولید می‌شود.

همچنین توسعه طرح‌ها و روش‌های فناورانه با هدف افزایش بهره‌وری در محصولات تولیدی شامل شناسایی روش‌ها و فناوری‌های نوین کشت در دانه‌های اساسی و مورد نیاز کشور شامل شناسایی روش‌ها و فناور‌های نوین مدیریت پرورش دام و طیور، شناسایی و بکارگیری سازوکارهای تجاری سازی طرح‌های فناورانه و دانش‌بنیان در حوزه‌های دامپروری و کشاورزی با رویکرد جلب مشارکت مردمی مبتنی بر الگوهای اقتصادی از مواردی است که در این توافق‌نامه به آن تاکید شده است.

این تفاهم‌نامه به مدت 5 سال اعتبار دارد و شامل همکاری با شرکت‌های زیرمجموعه سازمان و مراکز و مؤسسات جهاد دانشگاهی در جهت استقرار سیاست‌های اقتصاد مقاومتی منعقد شده است.

انتهای پیام/

نظر شما