شناسهٔ خبر: 32999766 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

بسترهاي وقوع اسيدپاشي بايد شناسايي شود

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - تهران-ايرنا- عضو مجمع زنان اصلاح طلب ازطراحان طرح تشديد مجازات اسيدپاشي و حمايت از بزه ديدگان خواست علاوه بر در نظر گرفتن اثرگذاري و پيامدها، بسترهاي ايجاد کننده بزه را شناسايي و براي آن تدبيري بيانديشند تا خشونت در جامعه کاهش يابد.

«اشرف بروجردي» روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار سياسي ايرنا درباره طرح نمايندگان مجلس شوراي اسلامي با عنوان تشديد مجازات اسيدپاشي افزود: اين طرح وقتي اثرگذار است که ميان جرم و مجازات سنخيت و تناسب وجود داشته باشد. اسيدپاشي غير از تبعات جسمي، مي تواند پيامدهاي رواني و اجتماعي داشته باشد.
وي خاطرنشان کرد: حمايت نکردن از قرباني اسيدپاشي موجب افزايش حس ناامني رواني جامعه و تنش در اجتماع مي شود.
اين فعال سياسي اصلاح طلب اظهار داشت: تدوين کنندگان اين طرح به احتمال زياد افرادي هستند که بزه را مي شناسند و از اثرات و تبعات آن به خوبي آگاه هستند و برهمين اساس آن را پيشنهاد کرده اند.
بروجردي خاطرنشان کرد: تدوين کنندگان اين طرح علاوه بر اثرگذاري و پيامدها بايد بسترهاي ايجاد کننده بزه را شناسايي و براي آن تدبيري بيانديشند تا خشونت در جامعه کاهش يابد.
وي يادآور شد: در سنوات گذشته بيشتر شاهد وقوع جرايمي چون قتل و تجاوز به عنف بوديم و بحث اسيدپاشي نسبتا جديد است بنابراين بايد مجازات هاي مناسبي در نظر گرفته شود.
وي درباره مباحث اخير درخصوص منع دوچرخه سواري زنان هم گفت: نحوه برخورد ما با برخي واقعيت هاي اجتماعي نه تنها بازدارنده نيست بلکه تحريک کننده است، به ويژه نسل جواني که عصيان کردن از ويژگي آن است بايد فهميده شود.
رييس سازمان اسناد و کتابخانه ملي خاطرنشان کرد: دوچرخه سواري چه آسيبي به پسران و دختران مي رساند که مانع آن شويم؟ اين موضوع خارج از عرف و منطق است.
بروجردي تاکيد کرد: علما بايد درمورد اين مسائل نظر دهند و باتوجه به نيازهاي زمان و در نظر گرفتن واقعيت هاي اجتماعي نظرات خود را بيان کنند.
سيام**3202** 1336
انتهاي پيام /*

نظر شما