شناسهٔ خبر: 32998620 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

برزگر کلشانی خبر داد:

برگزاری دومین نشست کمیسیون امنیت ملی مجلس با سفرای کشورهای اروپایی طی روزهای آتی

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس از برگزاری دومین نشست کمیسیون امنیت ملی مجلس با سفرای کشورهای اروپایی در تهران خبر داد و گفت: در این جلسه گزارشی از عملکرد کشورهای اروپایی ر راستای اجرای تعهدات دریافت خواهد شد.

صاحب‌خبر -

شهروز برزگر کلشانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت با اشاره به اهمیت به کارگیری دیلپماسی اقتصادی در جریان سفرهای ظریف به کشورهای منطقه و برخی کشورهای تأثیرگذار همچون روسیه، چین، هند و ژاپن گفت: این سفرها در راستای تقویت دیپلماسی اقتصادی و رساندن حرف ملت ایران به گوش جهانیان است.

افزایش سفرهای دیپلماتیک به کشورهای تأثیرگذار در راستای افزایش مناسبات اقتصادی

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران مذاکره با جامعه جهانی را پذیرفت و در برجام به توافق رسید و در ایران نیز آن را تصویب کردند اما در نهایت آمریکایی ها بدعهدی کرده و شاهد عدم اقدام عملی از سوی کشورهای اروپایی بودیم.

وی افزود: سفرهای وزیر امور خارجه کشورمان به کشورهای تأثیرگذار منطقه در حال حاضر افزایش یافته که نشان دهنده این است که باید برای برون رفت از وضعیت تحریمی که برخی کشورها علیه ایران وضع کرده اند، اقدامی در راستای افزایش همکاری و مناسبات با کشورهای دوست داشت.

دیپلماسی پارلمانی به کمک دیپلماسی عمومی کشور می‌آید

برزگر کلشانی در ادامه به فعالیت های مجلس در زمینه ارتقای فضای دوستی با برخی کشورهای تأثیرگذار اشاره و بیان کرد: کمیسیون امنیت ملی نیز در حال طراحی سفرهایی برای اعضای این کمیسیون و گروه های دوستی پارلمانی به برخی کشورهای مهم منطقه و آسیایی است تا ابزار دیپلماسی پارلمانی به کمک دیپلماسی عمومی کشور بیاید.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: از سوی دیگر کمیسیون در روزهای آتی دومین نشست خود را با سفرای کشورهای اروپایی در ایران برگزار خواهد کرد تا نتایج نشست گذشته را بررسی و از اقدامات جدید اروپایی ها در راستای اجرای تعهدات آگاه شود./

پایان پیام

نظر شما