شناسهٔ خبر: 32998508 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

تسهيل تردد زوار اربعين با بازگشايي مرز خسروي

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا- فرمانده مرزباني ناجا با بيان اينکه برخورد مرزباني با کولبران کذب بوده، وضعيت مرز خسروي را تشريح کرد و گفت: بازگشايي اين مرز به نفع زائران اربعين است.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از پليس، سردار  " قاسم رضايي "  در جمع خبرنگاران در رابطه با شرايط مرز استان کرمانشاه اظهار داشت: مردم استان شهيد پرور کرمانشاه نقش بسيار موثري در امنيت مرزهاي غرب کشور ايفا مي کنند و در دوران 8 سال دفاع مقدس هم رشادت هاي مردم  اين ديار، مويد اين ادعاست.
وي افزود: اين استان حدود 371 کيلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و با  مديريت هاي صورت گرفته، مشکلات اين مرز به حداقل رسيده است.
فرمانده مرزباني ناجا  با اشاره به وضعيت مرزها در شرق کشور عنوان کرد: گاهي اوقات در مرزهاي افغانستان و پاکستان مشکلاتي از قبيل   قاچاق مواد مخدر  و ... داريم، اما در حال بهبود وضعيت اين مرزها هستيم.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به همکاري هاي دو جانبه ميان جمهوري اسلامي ايران و ترکيه براي برقراري امنيت مرزهاي مشترک  بيان کرد: در مرزهاي غربي نيز تعاملات خوبي با کشور ترکيه برقرار و نشست هاي موثري را براي بهبود مرزهاي مشترک برگزار کرده ايم،  به طوري که حتي از ورود سلاح هاي شکاري ( توليد کشور ترکيه)  به کشور قاطعانه  جلوگيري مي کنيم.
فرمانده مرزباني کشور درباره وضعيت کولبران اظهار کرد: برخي افراد با اظهار نظرهاي غيرکارشناسي، در حق مرزبانان کم لطفي مي کنند و ادعا  دارند که مرزبانان جمهوري اسلامي با کولبران مقابله مي کنند! در حالي که اين  نظرات، کذب و کاملا نادرست است.
وي ادامه داد: کولبران زمان،مسير تردد و نوع کالاهايشان مشخص است؛ ما با متجاوزان مرزي برخورد مي کنيم زيرا قانون، آنها را مجرم مي شناسد. آن دسته از افرادي که بين دو کشور به صورت "غيرمجاز " تردد و کالاهاي قاچاق وارد کشور مي کنند را جزء  قاچاقچيان مي شناسيم و برخورد با آنها از خواسته هاي مردم و مرزنشينان است.
سردار رضايي در ادامه  با اشاره به نقش دستگاه هاي  متولي در ارتقاء امنيت مرزها، خاطر نشان کرد:  قانون اساسي براي مرزبانان اختياراتي قائل شده و مردم هم از ما مي خواهند که شبانه روز از مرزهاي کشور  دفاع و حراست کنيم،  بنابر اين  به هيچ عنوان اجازه ورود کالاهاي قاچاق و  غير مجاز را به کشور نمي دهيم.
وي در پايان، درباره تردد زوار اربعين  از مرز خسروي گفت: زير ساخت هاي کافي در اين مرز وجود دارد و يکي از مزيت هاي آن نسبت به ساير مرزها نزديک بودن آن به مرکزيت عراق است، به دليل وضعيتي که در خاک عراق وجود دارد، مسئولان اين کشور براي گشايش آن با احتياط عمل مي کنند،  اما اميدواريم که اين مرز هر چه سريعتر فعال شود تا از بار تردد در سه مرز مهران، چذابه و شلمچه بکاهد، برقراري مرز خسروي به سود هر دو کشور و از همه مهمتر به نفع زائران اربعين حسيني (ع ) است.

نظر شما