شناسهٔ خبر: 32997500 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پویش مردمی «کتاب نذری» در نمایشگاه قرآن مشهد

پویش فرهنگی مردمی «کتاب نذری» در نمایشگاه بین‌المللی قرآن مشهد در حال برگزاری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،پویش فرهنگی مردمی «کتاب نذری» با مشارکت کانون خادمیاری تخصصی کتاب و محصولات فرهنگی توسط به‌نشر در نمایشگاه بین‌المللی قرآن مشهد در حال برگزاری است.

مدیرعامل انتشارات به‌نشر هدف از برگزاری این پویش مردمی را ترویج فرهنگپویش مردمی «کتاب نذری» در نمایشگاه قرآن مشهد برگزار می‌شود کتاب و کتابخوانی و نذر فرهنگی عنوان کرد و گفت: غرفه‌های انتشارات به‌نشر در زمان برگزاری نمایشگاه میزبان تمام واقفان کتاب است تا با حضور در این غرفه‌ها، علاوه بر خرید کتاب‌های تازه منتشر شده، کتاب‌های بلااستفاده خود را در هر موضوعی برای ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی هدیه کنند.

حسین سعیدی، پویش مردمی «کتاب نذری» را زیباترین پویش مردمی فرهنگی شهر عنوان کرد که با شعار «می‌بخشم، پس خواهم بود» در راستای مسوولیت اجتماعی انتشارات آستان قدس رضوی اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: کتاب‌های جمع‌آوری شده به لحاظ موضوعی، محتوایی و رده‌های سنی مخاطبین، طبقه‌بندی شده و برای تجهیز کتابخانه‌های مناطق محروم و کمتر برخوردار به ویژه کتابخانه‌های آسیب دیده از حوادث و بلایای طبیعی همچون سیل اخیر در استان‌های مختلف کشور، اهدا به فرزندان ایران زمین و راه‌اندازی کتابخانه‌های سیار آرشیو می‌شوند.

سعیدی از اجرای این طرح در استان‌های مختلف کشور خبر داد و افزود: نیکوکاران و علاقمندان پویش«کتاب نذری» می‌توانند از طریق راه‌های ارتباطی در نظر گرفته شده از جمله تلفن گویا به شماره 32224955، سامانه پیامکی 30003209 و یا آدرس ketabenazri @  در بله و اینستاگرام در این پویش شرکت کنند.

به گفته وی، همچنین نیکوکاران می‌توانند کتاب‌های مورد نظر خود را به مسوولان کانون‌های خادمیاری کتاب و محصولات فرهنگی در هر استان تحویل دهند.

سال گذشته با برگزاری پویش مردمی «کتاب نذری» بیش از 19 هزار جلد کتاب عمدتا از طریق شهروندان، تشکل‌های مردمی، نهادها، موسسات و... جمع آوری و به کتابخانه‌های مناطق محروم اهدا شد.

نظر شما